رمل مثمن مشکول مسکّن (مفعول فاعلاتن مفعول فاعلاتن )
ٹھہرے وہ شرک سجدے جن میں خدا نہیں ہے
ٹھہری وہ جرم الفت جس میں وفا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
کوشش سے بھی تمہیں مل پائے نہ وہ کبھی بھی
بندہ خدا مقدّر میں جو لکھا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دنیا تو چیز ہی ہے بس دیکھنے کی خاطر
دیکھا نہیں کبھی جو اس پر فدا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
انساں کو بنایا ہے جھکنے کے لئے ہی
کیسے ملے اجر اُس کو جو جُھکا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
مجرم کو ہی ملتی ہے جرم کی سزا تو
ملتی نہیں سزا اُس کو جس نے کیا نہیں ہے ( ملتی نہیں سزا جو کچھ بھی کیا نہیں ہے )
ہر آدمی کو ہے حق بولنے کا یارو
کسی نے بھی یہاں اپنا مُنہ سِیا نہیں ہے
ارشد کا تو یہاں پر دل ہی لگا نہیں ہے (وہ ہالانکہ کبھی دنیا سے کٹا نہیں ہے )
دل ہالانکہ کبھی بھی اُس کا بُجا نہیں ہے (پھر بھی یہاں دل ارشد کا لگا نہیں ہے )
 

الف عین

لائبریرین
ٹھہرے وہ شرک سجدے جن میں خدا نہیں ہے
ٹھہری وہ جرم الفت جس میں وفا نہیں ہے
۔۔۔۔ ٹھہرے/ٹھہری کی نشست سے بالکل الٹ معنی لیے جا سکتے ہیں واضح کر دیں.
وہ سجدے شرک ٹھہرے...الفت وہ جرم ٹھہری

کوشش سے بھی تمہیں مل پائے نہ وہ کبھی بھی
بندہ خدا مقدّر میں جو لکھا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ثانی مصرع مہمل ہے . پہلا غلط جگہ ٹوٹا ہے،جس کا اکثر کہتا ہوں

دنیا تو چیز ہی ہے بس دیکھنے کی خاطر
دیکھا نہیں کبھی جو اس پر فدا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ اس پر؟ کس پر؟

انساں کو بنایا ہے جھکنے کے لئے ہی
کیسے ملے اجر اُس کو جو جُھکا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ جھکنے کے واسطے ہی انساں کو ہے بنایا.. بہتر مصرع نہیں ہے؟ انساں کے ساتھ تو وزن میں ہی نہیں، انسان کے ساتھ آتا ہے
دوسرا مصرع بحر سے خارج . شاید اجر میں جیم متحرک باندھا گیا ہے جو درست نہیں

مجرم کو ہی ملتی ہے جرم کی سزا تو
ملتی نہیں سزا اُس کو جس نے کیا نہیں ہے ( ملتی نہیں سزا جو کچھ بھی کیا نہیں ہے )
... بریکٹ والا مصرع ہی وزن میں ہے جو بات واضح نہیں کرتا . باقی نہ جانے کس طرح تقطیع کی گئی ہے

ہر آدمی کو ہے حق بولنے کا یارو
کسی نے بھی یہاں اپنا مُنہ سِیا نہیں ہے
.....بحر سے خارج

ارشد کا تو یہاں پر دل ہی لگا نہیں ہے (وہ ہالانکہ کبھی دنیا سے کٹا نہیں ہے )
دل ہالانکہ کبھی بھی اُس کا بُجا نہیں ہے (پھر بھی یہاں دل ارشد کا لگا نہیں ہے )
.... بریکٹ یا اس سے باہر کے مصرع سمجھ نہیں سکا
 
استادِ محترم تبدیلیعں کے بعد دوبارہ حاضرِ خدمت ہوں شفقت فرمائیے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
بحر۔۔۔۔۔۔ مضارع مثمن اخرب (مفعول فاعلاتن مفعول فاعلاتن )
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ہوتے ہیں شرک سجدے جن میں خدا نہیں ہے
ہوتی ہے جرم الفت جس میں وفا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
کوشش سے تو تمہاری ملتا نہیں ہے سب کچھ
جو کچھ نصیب میں تیرے ہی لکھا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دنیا تو چیز ہی انساں کے لئے بنی ہے (دنیا تو چیز ہی تیرے دیکھنے کو ہے )
کوئی نہیں یہاں جو اس پر فدا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
انساں بنا ہی بس جھکنے کے لئے ہے یارو
پائے گا وہ اجر کیسے جو جھکا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
مجرم کو ہی ملتی ہے جرم کی سزا تو
اُس کی سزا نہیں جس نے کچھ کیا نہیں ہے (اس کو سزا نہیں جس نے کچھ کیا نہیں ہے )
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ہر آدمی کو حق ہے بولنے کا یارو
اپنا یہاں پہ کسی نے منہ سِیا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ارشد کا دل یہاں دنیا میں لگا نہیں ہے
تم سوچنا نہ ایسا وہ دل جلا نہیں ہے
 

الف عین

لائبریرین
مطلع تو درست ہو گیا لیکن دوسرے اکثر اشعار میں ٹوٹنے والا سقم ہے شاید آپ کو میری بات سمجھ میں نہیں آئی
جو کچھ نصیب میں تے .... رے ہی لکھا نہیں ہے
دنیا تو چیز ہی ان .... ساں کے لئے بنی ہے
(دنیا تو چیز ہی تے ....رے دیکھنے کو ہے.... مصرع وزن میں نہیں )
انساں بنا ہی بس جھک .... نے کے لئے ہے یارو
پائے گا وہ اجر کے .... سے جو جھکا نہیں ہے (اجر کا تلفظ )
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
مجرم کو ہی ملتی ہے جرم کی سزا تو (مصرع وزن سے خارج )
اُس کی سزا نہیں جس .... نے کچھ کیا نہیں ہے (اس کو سزا نہیں جس .... نے کچھ کیا نہیں ہے )
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ہر آدمی کو حق ہے بولنے کا یارو (مصرع وزن سے خارج)
اپنا یہاں پہ کسی نے منہ سِیا نہیں ہے......مصرع وزن سے خارج
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ارشد کا دل یہاں دن .... یا میں لگا نہیں ہے
تم سوچنا نہ ایسا وہ دل جلا نہیں ہے
 
استادِ دوبارہ حاضرِ خدمت ہوں۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
مضارع مثمن اخرب
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
مفعول فاعلاتن مفعول فاعلاتن
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ہوتے ہیں شرک سجدے۔۔۔۔۔ جن میں خدا نہیں ہے
ہوتی ہے جرم الفتت ۔۔۔۔۔ جس میں وفا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
سب کچھ نہیں ہے کوشش ۔۔۔ تیرا نصیب بھی ہے
ملتا نہیں ہے وہ جو ۔۔۔۔لکھا ہوا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
تیرے لئے ہے دنیا ۔۔۔۔ دیکھو اسے جی بھر کے
کوئی نہیں جو اس پر ۔۔۔ یارو فدا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
انساں یہاں پہ آیا --رب کی رضا کی خاطر
کیسے اجر ملے گا -- تُو جو جھکا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ہر جرم کی سزا ہے --مجرم کو ہے ملتی
اس کی سزا نہیں ہے-- جس نے کیا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
جو بولنا ہے بولو --- روکا تمہیں ہے کس نے
اپنا یہاں کسی نے --- منہ تو سِیا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
لگتا نہیں ہے ارشد ---- تیرا تو دل یہاں پر
تُو ہالانکہ یہاں پر ---اتنا جیا نہیں ہے
 

الف عین

لائبریرین
اب بہتر ہے
بہتر کرنے کی کوشش
سب کچھ نہیں ہے کوشش ۔۔۔ تیرا نصیب بھی ہے
کوشش نہیں ہے سب کچھ تیرا......

تیرے لئے ہے دنیا ۔۔۔۔ دیکھو اسے جی بھر کے
کوئی نہیں جو اس پر ۔۔۔ یارو فدا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔جی کا یک حرفی تقطیع ہونا غلط، یارو بھرتی کا لفظ . شعر کا مطلب بھی عجیب ہے. دنیا کو دیکھنے کا مشورہ بھی دیا جا رہا ہے اور اِس پر طنز بھی!!

انساں یہاں پہ آیا --رب کی رضا کی خاطر
کیسے اجر ملے گا ۔۔ یہاں اجر کا تلفظ اب بھی غلط پے. جیم پر جزم سے درست ہے یہاں متحرک باندھا گیا
اب اجر کیا ملے گا جب تو جھکا نہیں ہے

ہر جرم کی سزا ہے --مجرم کو ہے ملتی
اس کی سزا نہیں ہے-- جس نے کیا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔پہلا مصرع بحر سے خارج

جو بولنا ہے بولو --- روکا تمہیں ہے کس نے
اپنا یہاں کسی نے --- منہ تو سِیا نہیں ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ درست
لگتا نہیں ہے ارشد ---- تیرا تو دل یہاں پر
تُو ہالانکہ یہاں پر ---اتنا جیا نہیں ہے
...تیرا تو' ایسا لگتا ہے جیسے گالی دے رہے ہو ! !
دل تیرا اس جہاں میں لگتا نہیں پے ارشد
حالانکہ تو یہاں پر.......
آخری تینوں اشعار میں کیا جیا لیا قوافی یو گئے پیں جب کہ یہ درست نہیں. ان کو غزل میں بکھیر دیں یعنی فاصلہ دے دیں
 
Top