عباس خان
محفلین
ﺑﺴﻢ ﺍﻟﻠﮧ ﺍﻟﺮﺣﻤٰﻦ ﺍﻟﺮﺣﯿﻢ
ﺷﯿﺦ ﺍﻧﻮﺭ ﺍﻟﻌﻮﻟﻘﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ کے بیان سے لیا گیا مضمون :
اللہ قرآن مجید میں ارشاد فرماتے ہیں :
!
ﺟَﻨَّﺎﺕُ ﻋَﺪْﻥٍ ﻳَﺪْﺧُﻠُﻮﻧَﻬَﺎ ﻭَﻣَﻦ ﺻَﻠَﺢَ ﻣِﻦْ ﺁﺑَﺎﺋِﻬِﻢْ
ﻭَﺃَﺯْﻭَﺍﺟِﻬِﻢْ ﻭَﺫُﺭِّﻳَّﺎﺗِﻬِﻢْ ۖ ﻭَﺍﻟْﻤَﻠَﺎﺋِﻜَﺔُ ﻳَﺪْﺧُﻠُﻮﻥَ
ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢ ﻣِّﻦ ﻛُﻞِّ ﺑَﺎﺏٍ )۲۳( ﺳَﻠَﺎﻡٌ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢ ﺑِﻤَﺎ
ﺻَﺒَﺮْﺗُﻢْ ۚ ﻓَﻨِﻌْﻢَ ﻋُﻘْﺒَﻰ ﺍﻟﺪَّﺍﺭِ )۲۴( ]ﺳﻮﺭۃ
ﺍﻟﺮَّﻋﺪ[
)’’ﯾﻌﻨﯽ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺭﮨﻨﮯ ﮐﮯ ﺑﺎﻏﺎﺕ ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﻭﮦ
ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺑﺎﭖ ﺩﺍﺩﺍ ﺍﻭﺭ ﺑﯿﺒﯿﻮﮞ
ﺍﻭﺭ ﺍﻭﻻﺩ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺟﻮ ﻧﯿﮑﻮﮐﺎﺭ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ ﻭﮦ
ﺑﮭﯽ )ﺑﮩﺸﺖ ﻣﯿﮟ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ( ﺍﻭﺭ ﻓﺮﺷﺘﮯ
)ﺑﮩﺸﺖ ﮐﮯ( ﮨﺮ ﺍﯾﮏ ﺩﺭﻭﺍﺯﮮ ﺳﮯ ﺍﻥ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ
ﺁﺋﯿﮟ ﮔﮯ۔)ﺍﻭﺭ ﮐﮩﯿﮟ ﮔﮯ( ﺗﻢ ﭘﺮ ﺭﺣﻤﺖ ﮨﻮ )ﯾﮧ(
ﺗﻤﮩﺎﺭﯼ ﺛﺎﺑﺖ ﻗﺪﻣﯽ ﮐﺎ ﺑﺪﻟﮧ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﮐﺎ
ﮔﮭﺮ ﺧﻮﺏ )ﮔﮭﺮ( ﮨﮯ۔‘‘
ﺟﻨﺖ ﺩﻧﯿﺎ ﺳﮯ ﭼﺎﺭ ﻃﺮﯾﻘﻮﮞ ﺳﮯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮨﮯ:
۔ ﯾﮧ ﺩﻧﯿﺎ ﻓﺎﻧﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺭﮨﻨﮯ
ﻭﺍﻟﯽ ﺟﮕﮧ ﮨﮯ۔ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻧﮯ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ
ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎﮨﮯ: ’’ﻣﺘﺎﻉ ﺍﻟﻐﺮﻭﺭ‘‘)ﺩﮬﻮﮐﮯ ﮐﺎ
ﺳﺎﺯﻭﺳﺎﻣﺎﻥ( ﺟﺒﮑﮧ ﺟﻨﺖ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ
ﮐﮩﺎ: ’’ﺁﺧﺮﺕ ﮐﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮨﯽ ﺑﮩﺘﺮ ﺍﻭﺭ
ﮨﻤﯿﺸﮕﯽ ﮐﯽ ﮨﮯ‘‘۔
۔ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻣﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﺍ ﻓﺮﻕ ﮨﮯ۔
۔ ﻣﻌﯿﺎﺭ ﻣﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﺍ ﻓﺮﻕ ﮨﮯ۔
۔ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﯽ ﮨﺮ ﭼﯿﺰ ﺁﻟﻮﺩﮦ ﮨﮯ ﺟﺒﮑﮧ ﺁﺧﺮﺕ ﮐﯽ ﮨﺮ
ﭼﯿﺰ ﺧﺎﻟﺺ ﮨﮯ۔
ﺩﻧﯿﺎ ﻋﺎﺭﺿﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﭨﮭﮑﺎﻧﺎ
ﮨﮯ۔ ﺁﭖ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﮐﺘﻨﺎ ﻋﺮﺻﮧ ﺭﮨﯿﮟ ﮔﮯ؟ ﻣﯿﮟ
ﺍﻟﺠﺰﯾﺮﮦ ﭘﺮ ﺧﺒﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﮨﯿﮉﻻﺋﻦ ﭘﮍﮪ ﺭﮨﺎ ﺗﮭﺎ،
ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ
ﻋﻤﺮ ﮔﺰﺍﻧﮯ ﻭﺍﻻ ﺷﺨﺺ ﺟﺎﭘﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﻓﻮﺕ ﮨﻮ
ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﯽ ﻋﻤﺮ ﺍﯾﮏ ﺳﻮ ﭼﻮﺩﮦ ﺑﺮﺱ
ﺗﮭﯽ۔ ﯾﮧ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﮨﮯ۔ ﺍﯾﮏ ﺳﻮ
ﭼﻮﺩﮦ۔ ﺁﺧﺮﺕ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ ﮐﺘﻨﺎ ﻋﺮﺻﮧ ﺭﮨﯿﮟ ﮔﮯ۔
ﻻ ﻣﺘﻨﺎﮨﯽ۔ ﺍﺏ ﺍﮔﺮ ﮨﻤﯿﮟ ﺩﻧﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﮐﺎ
ﺗﻨﺎﺳﺐ ﻧﮑﺎﻟﻨﺎ ﮨﻮ ﺗﻮ ﮨﻢ ﯾﮧ ﮐﯿﺴﮯ ﻧﮑﺎﻟﯿﮟ ﮔﮯ؟
ﺍﺏ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﻮ ﺁﺧﺮﺕ ﭘﺮ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﺮﯾﮟ۔ ﺗﺎﮨﻢ ۱۱۴
ﮐﻮ ﻻﻣﺘﻨﺎﮨﯽ ﭘﺮ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﺮﯾﮟ، ﮐﯿﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﮨﮯ؟
ﺣﺴﺎﺏ ﺑﺘﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﺻﻔﺮ ﮨﮯ۔
ﮐﭽﮫ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺗﻮ ﮐﻮﺋﯽ ﺗﻨﺎﺳﺐ
ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ! ﺭﺳﻮﻝ
ﺍﻟﻠﮧﷺ ﻧﮯ فرمایا : ’’ﺍﮔﺮ ﯾﮧ ﺩﻧﯿﺎ ﺍﯾﮏ ﻣﭽﮭﺮ ﮐﮯ ﭘَﺮ
ﮐﮯ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﮭﯽ ﮨﻮﺗﯽ تو اللہ کسی کافر کو ایک گھونٹ پانی کا نہ دیتے ۔۔۔۔۔‘‘ ﻣﮕﺮ ﺍﯾﮏ ﺍﻭﺭ
ﭼﯿﺰ ﭘﺮ ﻏﻮﺭ ﮐﺮﯾﮟ ﮐﮧ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ
ﷺ ﻧﮯ ﺍﯾﮏ ﭘَﺮ ﮐﮩﺎ ﺟﺲ
ﺳﮯ ﻣﭽﮭﺮ ﺍﮌ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺳﮑﺘﺎ۔ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ
ﺩﻭ ﭘَﺮ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮩﮯ۔ ﺗﺎﮨﻢ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﭽﮫ ﺑﮭﯽ
ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔ ﺑﯿﮑﺎﺭ۔....
ﺟﻨﺖ ﻣﯿﮟ ﮨﺮ ﭼﯿﺰ ﺻﺎﻑ
ﺳﺘﮭﺮﯼ ﮨﮯ۔ ﮨﺮ ﭼﯿﺰ ﺧﺎﻟﺺ ﮨﮯ۔ ﺍﺩﮬﺮ ﮐﻮﺋﯽ
ﭘﯿﺸﺎﺏ ﯾﺎ ﭘﺴﯿﻨﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺟﺴﻢ ﺍﻟﮓ
ﮨﯽ ﻗﺴﻢ ﮐﮯ ﮨﻮﻧﮕﮯ۔ ﻭﮨﺎﮞ ﮐﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮨﻤﯿﺸﮧ
ﮐﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﺩﮬﺮ ﻭﻗﺖ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻧﮩﯿﮟ
ﮨﮯ۔ ﺟﻨﺖ ﮐﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﮐﮭﻠﯽ ﭼﮭﻮﭦ
ﮨﻮﮔﯽ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺟﻮ ﺑﮭﯽ ﮐﺮﯾﮟ، ﺟﺐ ﺑﮭﯽ
ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺟﺐ ﺗﮏ ﮐﺮﺗﮯ ﺭﮨﯿﮟ۔ ﺍﯾﺴﮯ ﺑﮭﯽ ﮨﻮ
ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﭘﻨﮯ ﺗﺨﺖ ﭘﺮ ﺑﯿﭩﮭﮯ
ﭼﺎﻟﯿﺲ ﺳﺎﻝ ﺗﮏ ﺍﭘﻨﯽ ﺑﯿﻮﯼ ﺳﮯ ﺑﺎﺗﯿﮟ ﮐﺮﺗﺎ
ﺭﮨﮯ۔ﺳﺒﺤﺎﻥ ﺍﻟﻠﮧ! ﺟﺐ ﺁﭖ ﻭﻗﺖ ﮐﮯ ﺍﺱ
ﺗﺼﻮﺭ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺳﻮﭼﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ
ﺁﺧﺮﺕ ﻣﯿﮟ ﻭﻗﺖ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔ ﺍﺩﮬﺮ ﺗﻮ
ﮨﻤﯿﺸﮕﯽ ﺍﻭﺭ ﻻﻣﺘﻨﺎﮨﯽ ﮨﮯ۔ ﺟﺐ ﺁﭖ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﺤﻞ
ﺳﮯ ﺑﺎﮨﺮ ﺁﺋﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻣﺜﻼً ﺍﯾﮏ ﭘﮭﻮﻝ ﺩﯾﮑﮭﯿﮟ
ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﮐﻮ ﻭﮦ ﭘﺴﻨﺪ ﺁﺋﮯ، ﺗﻮ ﺁﭖ ﺍﺩﮬﺮ ﺍﺳﮯ
جتنا عرصہ مرضی ہو ﺩﯾﮑﮫ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ! ﺁﭖ ﻧﮯ
ﮐﺴﯽ ﮐﻮ ﻭﻗﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﺎ ﮨﻮﺍ! ﺁﭖ ﮐﻮ ﮐﻮﺋﯽ
ﮐﺎﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﻧﺎ۔ ﺁﭖ ﺍﮔﺮ ﭼﺎﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﻭﮨﺎﮞ ﺳﻮ
ﺳﺎﻝ ﺗﮏ ﺑﯿﭩﮫ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔اس میں کیا مسئلہ ہے ﺁﭖ ﭘﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺯﻭﺭ
ﺯﺑﺮﺩﺳﺘﯽ ﻧﮩﯿﮟ، ﺍﺱ ﺗﺼﻮﺭ ﮐﻮ ﺳﻮﭼﻨﺎ
ﺗﮭﻮﮌﺍ ﻣﺸﮑﻞ ﮨﮯ۔ ﺟﺐ ﺁﭖ ﺍﺱ ﺗﺼﻮﺭ ﮐﻮ ﺁﮔﮯ
ﻟﮯ ﮐﺮ ﭼﻠﯿﮟ، اور اگر آپ
ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ
ﷺ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ وقت ﮔﺰﺍﺭنا چاہیں تو یہ آپ کو اختیار ہو گا (کہ کائنات کی عظیم ترین ہستی کے حالات و واقعات اگر آپ جاننا چاہیں تو جان سکتے ہیں) ۔
ﻣﺜﺎﻝ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺍﮔﺮ ﺁﭖ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺑﯿﮟ ﭘﮍﮪ
ﺭﮨﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﮐﻮ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻤﺮ ؓ ﺑﻦ
ﺧﻄﺎﺏ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﻣﻌﺎﻣﻠﮯ ﻣﯿﮟ
ﻭﺿﺎﺣﺖ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺁﭖ ﺍﻥ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺟﺎ ﮐﺮ
ﺍﻥ ﺳﮯ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ
ﺳﺎﺗﮫ وقت ﮔﺰﺍﺭ ﮐﺮ، ﯾﮧ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﮐﺮ
ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﮐﯿﺎ ﮨﻮﺍ ﺗﮭﺎ۔ ﻭﮦ ﺁﭖ ﮐﻮ ﻭﻗﺖ
ﮐﯿﻮﮞ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﮟ ﮔﮯ ﺟﺒﮑﮧ ﺍُﺩﮬﺮ ﻭﻗﺖ ﮐﺎ
ﮐﻮﺋﯽ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﮔﺎ۔ ﺍﮔﺮ ﻭﮦ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﮯ
ﺍﺭﺑﻮﮞ ﺳﺎﻟﻮﮞ ﺗﮏ ﻣﺼﺮﻭﻑ ﮨﻮﮞ ﺑﮭﯽ، ﺗﻮ
ﺁﭖ ﺍﻥ ﺳﮯ ﺑﻌﺪ ﻣﯿﮟ ﻣﻞ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﻭﻗﺖ ﮐﯽ ﺗﻮ ﮐﻮﺋﯽ ﺣﺪﻭﺩ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﻧﮕﯽ۔
ﺍﺳﯽ ﻟﺌﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﻘﯿﻢ ؒ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ
ﺟﻨﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺑﻨﺪﮦ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﮨﻠﯿﮧ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ
ﺍﺳّﯽ ﺳﺎﻝ ﺗﮏ ﺳﻮﺗﺎ ﺭﮨﮯ ﮔﺎ! ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺫﮐﺮ
ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺍﯾﮏ ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﻣﺎﺧﻮﺫ ﮨﮯ ﻣﮕﺮ
ﻭﮦ ﺣﺪﯾﺚ ﺷﺎﯾﺪ ﺿﻌﯿﻒ ﮨﮯ؛ ﻣﮕﺮ ﯾﮧ ﺳﺎﺭﯼ
ﭼﯿﺰﯾﮟ ﻣﻤﮑﻦ ﮨﯿﮟ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﻭﻗﺖ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺣﺪ
ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ؛ ﺁﭖ ﮐﻮ ﭘﻮﺭﺍ ﺣﻖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺁﭖ ﺟﻮ
ﺑﮭﯽ ﮐﺮﯾﮟ۔ ﺁﭖ ﮐﻮ ﭼﺎﺭ ﺩﺭﯾﺎ ﺩﯾﺌﮯ ﺟﺎﺋﯿﮟ
ﮔﮯ، ﺁﭖ ﺍُﺩﮬﺮ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺳﺎﺭﯼ ﮔﺮﻣﯿﺎﮞ
ﻭﮨﺎﮞ ﮔﺰﺍﺭﯾﮟ، ﺍﺱ ﮐﯽ ﺧﻮﺑﺼﻮﺭﺗﯽ ﺳﮯ
ﻟﻄﻒ ﺍﻧﺪﻭﺯ ﮨﻮﮞ، ﺍﺩﮬﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺣﺪ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ
ﮨﮯ۔ ﺟﺐ ’’ﻭﻗﺖ‘‘ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﺁﺗﯽ ﮨﮯ ﺗﻮ ﮨﻤﺎﺭﮮ
ﺩﻣﺎﻍ ﺍﯾﮏ ﺧﺎﺹ ﺯﺍﻭﯾﮯ ﺳﮯ ﺑﺎﮨﺮ ﺳﻮﭼﻨﮯ ﺳﮯ
ﻋﺎﺟﺰ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔۔۔ ﻭﮦ ﻻﻣﺤﺪﻭﺩ ﮨﮯ،
ﮐﺒﮭﯽ ﺭﮐﺘﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ، ﭼﻠﺘﺎ ﮨﯽ ﺭﮨﺘﺎ ﮨﮯ۔ ﻟﻤﺒﯽ
ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻭﺍﻟﯽ ﺍﺩﻭﯾﺎﺕ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻻ
ﺗﻮﻣﺮ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ﻣﮕﺮ ﺁﭖ ﺯﻧﺪﮦ ﺭﮨﯿﮟ ﮔﮯ ﺟﻨﺘﻮﮞ
ﻣﯿﮟ!ﺁﭖ ﮐﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻣﺴﺮﺕ ﻭﺍﻟﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﮯ
ﺑﯿﭻ ﻣﯿﮟ ﮐﭽﮫ ﺑﮭﯽ ﺭﮐﺎﻭﭦ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ،
ﺳﻮﺍﺋﮯ ﺷﮩﺎﺩﺕ ﮐﯽ ﻣﻮﺕ ﮐﮯ۔۔
)ﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺑﺎﻻ ﻣﻀﻤﻮﻥ ﺷﯿﺦ ﺍﻧﻮﺭ ﺍﻟﻌﻮﻟﻘﯽؒ
ﮐﮯ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﺩﺭﺱ ’’ ﻣﺸﺎﺭﻉ ﺍﻻﺷﻮﺍﻕ ﺍﻟﯽ
ﻣﺼﺎﺭﻉ ﺍﻟﻌﺸﺎﻕ‘‘ ﮐﮯ ﺗﯿﺴﺮﮮ ﺣﺼﮯ ﺳﮯ
ﻣﺎﺧﻮﺫ ﺷﺪﮦ ﮨﮯ !
ﺷﯿﺦ ﺍﻧﻮﺭ ﺍﻟﻌﻮﻟﻘﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ کے بیان سے لیا گیا مضمون :
اللہ قرآن مجید میں ارشاد فرماتے ہیں :
!
ﺟَﻨَّﺎﺕُ ﻋَﺪْﻥٍ ﻳَﺪْﺧُﻠُﻮﻧَﻬَﺎ ﻭَﻣَﻦ ﺻَﻠَﺢَ ﻣِﻦْ ﺁﺑَﺎﺋِﻬِﻢْ
ﻭَﺃَﺯْﻭَﺍﺟِﻬِﻢْ ﻭَﺫُﺭِّﻳَّﺎﺗِﻬِﻢْ ۖ ﻭَﺍﻟْﻤَﻠَﺎﺋِﻜَﺔُ ﻳَﺪْﺧُﻠُﻮﻥَ
ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢ ﻣِّﻦ ﻛُﻞِّ ﺑَﺎﺏٍ )۲۳( ﺳَﻠَﺎﻡٌ ﻋَﻠَﻴْﻜُﻢ ﺑِﻤَﺎ
ﺻَﺒَﺮْﺗُﻢْ ۚ ﻓَﻨِﻌْﻢَ ﻋُﻘْﺒَﻰ ﺍﻟﺪَّﺍﺭِ )۲۴( ]ﺳﻮﺭۃ
ﺍﻟﺮَّﻋﺪ[
)’’ﯾﻌﻨﯽ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺭﮨﻨﮯ ﮐﮯ ﺑﺎﻏﺎﺕ ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﻭﮦ
ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺑﺎﭖ ﺩﺍﺩﺍ ﺍﻭﺭ ﺑﯿﺒﯿﻮﮞ
ﺍﻭﺭ ﺍﻭﻻﺩ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺟﻮ ﻧﯿﮑﻮﮐﺎﺭ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ ﻭﮦ
ﺑﮭﯽ )ﺑﮩﺸﺖ ﻣﯿﮟ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﮔﮯ( ﺍﻭﺭ ﻓﺮﺷﺘﮯ
)ﺑﮩﺸﺖ ﮐﮯ( ﮨﺮ ﺍﯾﮏ ﺩﺭﻭﺍﺯﮮ ﺳﮯ ﺍﻥ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ
ﺁﺋﯿﮟ ﮔﮯ۔)ﺍﻭﺭ ﮐﮩﯿﮟ ﮔﮯ( ﺗﻢ ﭘﺮ ﺭﺣﻤﺖ ﮨﻮ )ﯾﮧ(
ﺗﻤﮩﺎﺭﯼ ﺛﺎﺑﺖ ﻗﺪﻣﯽ ﮐﺎ ﺑﺪﻟﮧ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﮐﺎ
ﮔﮭﺮ ﺧﻮﺏ )ﮔﮭﺮ( ﮨﮯ۔‘‘
ﺟﻨﺖ ﺩﻧﯿﺎ ﺳﮯ ﭼﺎﺭ ﻃﺮﯾﻘﻮﮞ ﺳﮯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﮨﮯ:
۔ ﯾﮧ ﺩﻧﯿﺎ ﻓﺎﻧﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺭﮨﻨﮯ
ﻭﺍﻟﯽ ﺟﮕﮧ ﮨﮯ۔ ﺍﻟﻠﮧ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻧﮯ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ
ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎﮨﮯ: ’’ﻣﺘﺎﻉ ﺍﻟﻐﺮﻭﺭ‘‘)ﺩﮬﻮﮐﮯ ﮐﺎ
ﺳﺎﺯﻭﺳﺎﻣﺎﻥ( ﺟﺒﮑﮧ ﺟﻨﺖ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ
ﮐﮩﺎ: ’’ﺁﺧﺮﺕ ﮐﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮨﯽ ﺑﮩﺘﺮ ﺍﻭﺭ
ﮨﻤﯿﺸﮕﯽ ﮐﯽ ﮨﮯ‘‘۔
۔ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻣﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﺍ ﻓﺮﻕ ﮨﮯ۔
۔ ﻣﻌﯿﺎﺭ ﻣﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﺍ ﻓﺮﻕ ﮨﮯ۔
۔ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﯽ ﮨﺮ ﭼﯿﺰ ﺁﻟﻮﺩﮦ ﮨﮯ ﺟﺒﮑﮧ ﺁﺧﺮﺕ ﮐﯽ ﮨﺮ
ﭼﯿﺰ ﺧﺎﻟﺺ ﮨﮯ۔
ﺩﻧﯿﺎ ﻋﺎﺭﺿﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﻣﺴﺘﻘﻞ ﭨﮭﮑﺎﻧﺎ
ﮨﮯ۔ ﺁﭖ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﮐﺘﻨﺎ ﻋﺮﺻﮧ ﺭﮨﯿﮟ ﮔﮯ؟ ﻣﯿﮟ
ﺍﻟﺠﺰﯾﺮﮦ ﭘﺮ ﺧﺒﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﮨﯿﮉﻻﺋﻦ ﭘﮍﮪ ﺭﮨﺎ ﺗﮭﺎ،
ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ
ﻋﻤﺮ ﮔﺰﺍﻧﮯ ﻭﺍﻻ ﺷﺨﺺ ﺟﺎﭘﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﻓﻮﺕ ﮨﻮ
ﮔﯿﺎ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﯽ ﻋﻤﺮ ﺍﯾﮏ ﺳﻮ ﭼﻮﺩﮦ ﺑﺮﺱ
ﺗﮭﯽ۔ ﯾﮧ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﮨﮯ۔ ﺍﯾﮏ ﺳﻮ
ﭼﻮﺩﮦ۔ ﺁﺧﺮﺕ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ ﮐﺘﻨﺎ ﻋﺮﺻﮧ ﺭﮨﯿﮟ ﮔﮯ۔
ﻻ ﻣﺘﻨﺎﮨﯽ۔ ﺍﺏ ﺍﮔﺮ ﮨﻤﯿﮟ ﺩﻧﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﮐﺎ
ﺗﻨﺎﺳﺐ ﻧﮑﺎﻟﻨﺎ ﮨﻮ ﺗﻮ ﮨﻢ ﯾﮧ ﮐﯿﺴﮯ ﻧﮑﺎﻟﯿﮟ ﮔﮯ؟
ﺍﺏ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﻮ ﺁﺧﺮﺕ ﭘﺮ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﺮﯾﮟ۔ ﺗﺎﮨﻢ ۱۱۴
ﮐﻮ ﻻﻣﺘﻨﺎﮨﯽ ﭘﺮ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﺮﯾﮟ، ﮐﯿﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﮨﮯ؟
ﺣﺴﺎﺏ ﺑﺘﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﺻﻔﺮ ﮨﮯ۔
ﮐﭽﮫ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ۔ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺗﻮ ﮐﻮﺋﯽ ﺗﻨﺎﺳﺐ
ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ! ﺭﺳﻮﻝ
ﺍﻟﻠﮧﷺ ﻧﮯ فرمایا : ’’ﺍﮔﺮ ﯾﮧ ﺩﻧﯿﺎ ﺍﯾﮏ ﻣﭽﮭﺮ ﮐﮯ ﭘَﺮ
ﮐﮯ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﮭﯽ ﮨﻮﺗﯽ تو اللہ کسی کافر کو ایک گھونٹ پانی کا نہ دیتے ۔۔۔۔۔‘‘ ﻣﮕﺮ ﺍﯾﮏ ﺍﻭﺭ
ﭼﯿﺰ ﭘﺮ ﻏﻮﺭ ﮐﺮﯾﮟ ﮐﮧ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ
ﷺ ﻧﮯ ﺍﯾﮏ ﭘَﺮ ﮐﮩﺎ ﺟﺲ
ﺳﮯ ﻣﭽﮭﺮ ﺍﮌ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺳﮑﺘﺎ۔ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ
ﺩﻭ ﭘَﺮ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮩﮯ۔ ﺗﺎﮨﻢ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﭽﮫ ﺑﮭﯽ
ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔ ﺑﯿﮑﺎﺭ۔....
ﺟﻨﺖ ﻣﯿﮟ ﮨﺮ ﭼﯿﺰ ﺻﺎﻑ
ﺳﺘﮭﺮﯼ ﮨﮯ۔ ﮨﺮ ﭼﯿﺰ ﺧﺎﻟﺺ ﮨﮯ۔ ﺍﺩﮬﺮ ﮐﻮﺋﯽ
ﭘﯿﺸﺎﺏ ﯾﺎ ﭘﺴﯿﻨﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺟﺴﻢ ﺍﻟﮓ
ﮨﯽ ﻗﺴﻢ ﮐﮯ ﮨﻮﻧﮕﮯ۔ ﻭﮨﺎﮞ ﮐﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮨﻤﯿﺸﮧ
ﮐﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﺩﮬﺮ ﻭﻗﺖ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻧﮩﯿﮟ
ﮨﮯ۔ ﺟﻨﺖ ﮐﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﻮ ﮐﮭﻠﯽ ﭼﮭﻮﭦ
ﮨﻮﮔﯽ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺟﻮ ﺑﮭﯽ ﮐﺮﯾﮟ، ﺟﺐ ﺑﮭﯽ
ﮐﺮﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺟﺐ ﺗﮏ ﮐﺮﺗﮯ ﺭﮨﯿﮟ۔ ﺍﯾﺴﮯ ﺑﮭﯽ ﮨﻮ
ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﭘﻨﮯ ﺗﺨﺖ ﭘﺮ ﺑﯿﭩﮭﮯ
ﭼﺎﻟﯿﺲ ﺳﺎﻝ ﺗﮏ ﺍﭘﻨﯽ ﺑﯿﻮﯼ ﺳﮯ ﺑﺎﺗﯿﮟ ﮐﺮﺗﺎ
ﺭﮨﮯ۔ﺳﺒﺤﺎﻥ ﺍﻟﻠﮧ! ﺟﺐ ﺁﭖ ﻭﻗﺖ ﮐﮯ ﺍﺱ
ﺗﺼﻮﺭ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺳﻮﭼﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ
ﺁﺧﺮﺕ ﻣﯿﮟ ﻭﻗﺖ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔ ﺍﺩﮬﺮ ﺗﻮ
ﮨﻤﯿﺸﮕﯽ ﺍﻭﺭ ﻻﻣﺘﻨﺎﮨﯽ ﮨﮯ۔ ﺟﺐ ﺁﭖ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﺤﻞ
ﺳﮯ ﺑﺎﮨﺮ ﺁﺋﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻣﺜﻼً ﺍﯾﮏ ﭘﮭﻮﻝ ﺩﯾﮑﮭﯿﮟ
ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﮐﻮ ﻭﮦ ﭘﺴﻨﺪ ﺁﺋﮯ، ﺗﻮ ﺁﭖ ﺍﺩﮬﺮ ﺍﺳﮯ
جتنا عرصہ مرضی ہو ﺩﯾﮑﮫ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ! ﺁﭖ ﻧﮯ
ﮐﺴﯽ ﮐﻮ ﻭﻗﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﺎ ﮨﻮﺍ! ﺁﭖ ﮐﻮ ﮐﻮﺋﯽ
ﮐﺎﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﻧﺎ۔ ﺁﭖ ﺍﮔﺮ ﭼﺎﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﻭﮨﺎﮞ ﺳﻮ
ﺳﺎﻝ ﺗﮏ ﺑﯿﭩﮫ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔اس میں کیا مسئلہ ہے ﺁﭖ ﭘﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺯﻭﺭ
ﺯﺑﺮﺩﺳﺘﯽ ﻧﮩﯿﮟ، ﺍﺱ ﺗﺼﻮﺭ ﮐﻮ ﺳﻮﭼﻨﺎ
ﺗﮭﻮﮌﺍ ﻣﺸﮑﻞ ﮨﮯ۔ ﺟﺐ ﺁﭖ ﺍﺱ ﺗﺼﻮﺭ ﮐﻮ ﺁﮔﮯ
ﻟﮯ ﮐﺮ ﭼﻠﯿﮟ، اور اگر آپ
ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺤﻤﺪ
ﷺ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ وقت ﮔﺰﺍﺭنا چاہیں تو یہ آپ کو اختیار ہو گا (کہ کائنات کی عظیم ترین ہستی کے حالات و واقعات اگر آپ جاننا چاہیں تو جان سکتے ہیں) ۔
ﻣﺜﺎﻝ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺍﮔﺮ ﺁﭖ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﯽ ﮐﺘﺎﺑﯿﮟ ﭘﮍﮪ
ﺭﮨﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﮐﻮ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻤﺮ ؓ ﺑﻦ
ﺧﻄﺎﺏ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﮐﺴﯽ ﻣﻌﺎﻣﻠﮯ ﻣﯿﮟ
ﻭﺿﺎﺣﺖ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺁﭖ ﺍﻥ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺟﺎ ﮐﺮ
ﺍﻥ ﺳﮯ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﮐﺮ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ
ﺳﺎﺗﮫ وقت ﮔﺰﺍﺭ ﮐﺮ، ﯾﮧ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﮐﺮ
ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﮐﯿﺎ ﮨﻮﺍ ﺗﮭﺎ۔ ﻭﮦ ﺁﭖ ﮐﻮ ﻭﻗﺖ
ﮐﯿﻮﮞ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﮟ ﮔﮯ ﺟﺒﮑﮧ ﺍُﺩﮬﺮ ﻭﻗﺖ ﮐﺎ
ﮐﻮﺋﯽ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﮔﺎ۔ ﺍﮔﺮ ﻭﮦ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﮯ
ﺍﺭﺑﻮﮞ ﺳﺎﻟﻮﮞ ﺗﮏ ﻣﺼﺮﻭﻑ ﮨﻮﮞ ﺑﮭﯽ، ﺗﻮ
ﺁﭖ ﺍﻥ ﺳﮯ ﺑﻌﺪ ﻣﯿﮟ ﻣﻞ ﺳﮑﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﻭﻗﺖ ﮐﯽ ﺗﻮ ﮐﻮﺋﯽ ﺣﺪﻭﺩ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﻧﮕﯽ۔
ﺍﺳﯽ ﻟﺌﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻦ ﺍﻟﻘﯿﻢ ؒ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ
ﺟﻨﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺑﻨﺪﮦ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﮨﻠﯿﮧ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ
ﺍﺳّﯽ ﺳﺎﻝ ﺗﮏ ﺳﻮﺗﺎ ﺭﮨﮯ ﮔﺎ! ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺫﮐﺮ
ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﯾﮧ ﺍﯾﮏ ﺣﺪﯾﺚ ﺳﮯ ﻣﺎﺧﻮﺫ ﮨﮯ ﻣﮕﺮ
ﻭﮦ ﺣﺪﯾﺚ ﺷﺎﯾﺪ ﺿﻌﯿﻒ ﮨﮯ؛ ﻣﮕﺮ ﯾﮧ ﺳﺎﺭﯼ
ﭼﯿﺰﯾﮟ ﻣﻤﮑﻦ ﮨﯿﮟ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﻭﻗﺖ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺣﺪ
ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ؛ ﺁﭖ ﮐﻮ ﭘﻮﺭﺍ ﺣﻖ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺁﭖ ﺟﻮ
ﺑﮭﯽ ﮐﺮﯾﮟ۔ ﺁﭖ ﮐﻮ ﭼﺎﺭ ﺩﺭﯾﺎ ﺩﯾﺌﮯ ﺟﺎﺋﯿﮟ
ﮔﮯ، ﺁﭖ ﺍُﺩﮬﺮ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺳﺎﺭﯼ ﮔﺮﻣﯿﺎﮞ
ﻭﮨﺎﮞ ﮔﺰﺍﺭﯾﮟ، ﺍﺱ ﮐﯽ ﺧﻮﺑﺼﻮﺭﺗﯽ ﺳﮯ
ﻟﻄﻒ ﺍﻧﺪﻭﺯ ﮨﻮﮞ، ﺍﺩﮬﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺣﺪ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ
ﮨﮯ۔ ﺟﺐ ’’ﻭﻗﺖ‘‘ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﺁﺗﯽ ﮨﮯ ﺗﻮ ﮨﻤﺎﺭﮮ
ﺩﻣﺎﻍ ﺍﯾﮏ ﺧﺎﺹ ﺯﺍﻭﯾﮯ ﺳﮯ ﺑﺎﮨﺮ ﺳﻮﭼﻨﮯ ﺳﮯ
ﻋﺎﺟﺰ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔۔۔ ﻭﮦ ﻻﻣﺤﺪﻭﺩ ﮨﮯ،
ﮐﺒﮭﯽ ﺭﮐﺘﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ، ﭼﻠﺘﺎ ﮨﯽ ﺭﮨﺘﺎ ﮨﮯ۔ ﻟﻤﺒﯽ
ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻭﺍﻟﯽ ﺍﺩﻭﯾﺎﺕ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻻ
ﺗﻮﻣﺮ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ﻣﮕﺮ ﺁﭖ ﺯﻧﺪﮦ ﺭﮨﯿﮟ ﮔﮯ ﺟﻨﺘﻮﮞ
ﻣﯿﮟ!ﺁﭖ ﮐﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻣﺴﺮﺕ ﻭﺍﻟﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﮯ
ﺑﯿﭻ ﻣﯿﮟ ﮐﭽﮫ ﺑﮭﯽ ﺭﮐﺎﻭﭦ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ،
ﺳﻮﺍﺋﮯ ﺷﮩﺎﺩﺕ ﮐﯽ ﻣﻮﺕ ﮐﮯ۔۔
)ﻣﻨﺪﺭﺟﮧ ﺑﺎﻻ ﻣﻀﻤﻮﻥ ﺷﯿﺦ ﺍﻧﻮﺭ ﺍﻟﻌﻮﻟﻘﯽؒ
ﮐﮯ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﺩﺭﺱ ’’ ﻣﺸﺎﺭﻉ ﺍﻻﺷﻮﺍﻕ ﺍﻟﯽ
ﻣﺼﺎﺭﻉ ﺍﻟﻌﺸﺎﻕ‘‘ ﮐﮯ ﺗﯿﺴﺮﮮ ﺣﺼﮯ ﺳﮯ
ﻣﺎﺧﻮﺫ ﺷﺪﮦ ﮨﮯ !