مضمون پڑھ کر نوٹس بنانا: ہمارا نظامِ تعلیم

تدریسی مقاصد کے لیے:
نظامِ تعلیم کے بارے میں مندرجہ ذیل تفصیلات پڑھ کر دوسرے صفحے پر دئےے گئے سوالات کے جواباب لکھیں۔

ہمارا نظامِ تعلیم​

ملک کو معرض وجود میں آئے کئی دہائیاں بیت چکی ہیں ، لیکن ہم ابھی تک نہ تو ذریعہ تعلیم کے بارے میں کوئی فیصلہ کر پائے ہیں اور نہ ہی پورے ملک میں یکساں نصاب تعلیم مقرر کر پائے ہیں۔ کہنے کو تو اردو ہماری قومی زبان ہے ، لیکن فروغ پا رہے ہیں انگریزی میڈیم اسکول، اور وہ بھی پرائیویٹ۔ ہمیں یہ بتایا جاتا رہا ہے کہ ہماری قومی زبان اس قابل ہے کہ اس کے ذرےعے اظہارِ خیال کیا جا سکتا ہے لےکن اسے کبھی بھی تما م مضامین کا ذرےعہ اظہار نہیں بنایا گیا۔ گو کہ قومی مقتدرہ قومی زبان نے اس کی نصاب کے حوالے سے تمام تر خامیاں کم کرنے کی بھر پور کوشش کی ہے اور خود کفیل بنا دیا ہے لیکن اس کے باوجود انگریزی میں تعلیم دی جا رہی ہے۔اس سے بھی نظامِ تعلیم بہت سی مشکلات کا شکار ہو رہا ہے ۔ اردو کو مکمل طور پر ذریعہ تعلیم نافذ نہ کرنے کی وجہ یہ بتائی جاتی ہے کہ انگریزی بین الاقوامی زبان ہے۔ ہمارے باہر جانے والے طلبا کو اگر انگریزی پر عبور نہیں ہوگا تو ان کو باہر کے ملکوں میں تعلیم حاصل کرنے میں دشواری ہوگی۔ جب کہ حقیقت یہ ہے کہ جرمنی، جاپان، چین، فرانس اور دیگر بہت سارے ممالک میں ذریعہ تعلیم ان کی اپنی زبانیں ہیں، حالانکہ انھوں نے سائنس کی دنیا میں نمایاں ایجادات بھی کی ہیں۔ ان کے بچے او اور اے لیول والے اسکولوں میں تعلیم حاصل نہیں کرتے ہیں۔
نظامِ تعلیم کی بہت سی مشکلات میں سے ایک مشکل بجٹ کی عدم دستیابی ہے ۔ کم بجٹ کی وجہ سے بہت سی بلڈنگوں کی مرمت اور طلبہ کے لےے موجود مختلف سروسز متاثر ہوتی ہیں۔ گو کہ صوبہ پنجاب کی سطح پر سرکاری سکولوں میں بچوں کے لےے کتابیں مفت دینے کا آغاز کر دیا گیا ہے لےکن پرائیویٹ سکولوں میں پڑھنے والے بچے اس سہولت سے محروم رہتے ہیں۔ پاکستا ن کا طبقاتی فرق پرائیویٹ اور سرکاری سکولوں کی شکل میں اور بھی زیادہ وا ضح ہوجاتا ہے۔جو وظائف بچوں کو پرائمری سطح پر ملنے چاہیں وہ یونیورسٹی کی سطح پر دئےے جاتے ہیں حالانکہ اس وقت بچہ اس قابل ہو چکا ہوتا ہے کہ اپنا بوجھ خود اٹھا سکے۔ اس بات کا مقصد یہ ہر گز نہیں کہ یونیورسٹی کی سطح پر طلبہ کی مدد بند کر دی جائے بلکہ اس کا مقصد پرائمری ، مڈل اور میٹرک کی سطح پر بھی بچوں کی بھر پور مالی مدد کی ضرورت کو اجا گر کرنا ہے۔
نظامِ تعلیم کو بہت سے طرےقوں سے بہتر بنایا جا سکتا ہے۔ ان طریقوں میں سب سے پہلا اور اہم طرےقہ یکساں نظامِ تعلیم ہے۔ جب سارے ملک میں ایک ہی نصاب بنایا جا ئے گا تویقینا سب کے سب بچوں کی ذہنی سطح ایک ہی طرح سے نشو نما کی جانب بڑھے گی۔ غریب اور امیر دونوں کے بچوں کے لےے الگ الگ نصاب ہوگا تو فرق کو کبھی نہیں مٹا یاجا سکتا۔ اساتذہ کی تربیت اور مختلف ورک شاپس بھی نظامِ تعلیم میں بہتری کے ضامن ہیں۔ہمارے ہاں ایسا بھی ہوتا ہے کہ نیا نصاب بنا لیا جاتا ہے لےکن اساتذہ اس حوالے سے تربیت یافتہ نہیں ہوتے۔ نظامِ تعلیم کے حوالے سے تکنیکی تعلیم کے کم مواقع بھی بہت بڑا مسئلہ ہے۔ بچوں کو پیشہ وارانہ تعلیم دینے سے یقینا وہ اپنی زندگی کو بہتر اندا زمیں گزار سکتے ہیں۔چونکہ بورڈ اور جامعات کا نصاب یکساں نہیں ہے اس لےے جو طلبا ایک بورڈ یا جامعہ کے علاقے سے دوسری جگہ جاتے ہیں تو انھیں وہاں نئے نصاب اورکتابوں سے واسطہ پڑتا ہے۔ انٹرمیڈیٹ کا کوئی طالب علم اگر کسی ایسے ملک میں چلا جائے، جہاں ہمارے سفارتخانے اسکول چلارہے ہوتے ہیں، تو وہ اسکول فیڈرل بورڈ سے منسلک ہوتے ہیں اور ان کا نصاب اور کتابیں صوبوں کے اسکولوں سے مختلف ہوتی ہیں۔ ضرورت اس بات کی ہے کہ سب بورڈوں اور جامعات کے نصاب اور کتابیں یکساں ہوں۔
اس پوری تمہید کا مقصد تھا کہ تعلیم کو سستا اور آسان ہونا چاہیے، تاکہ اس تک سب کی رسائی ہو اور وہ تب تک ہی ہوسکتا ہے کہ وہ اپنی زبان میں ہو۔ ہمارے ملک میں تعلیم 70 فیصد سے بھی کم ہے، جب کہ ہمارے ایک دوست ملک جس سے ہم کرکٹ تو بہت کھیلتے ہیں، لیکن اس کی اور خوبیوں سے ناواقف ہیں، وہ ہے سری لنکا، جس میں تعلیم کی سطح 98 فیصد ہے۔ انھوں نے بھی بدترین دہشتگردی کا 28 سال تک سامنا کیا، لیکن تعلیم میں کوئی کمی آنے نہیں دی۔


آپ ایک اخبار کے لےے پاکستان کے نظامِ تعلیم پر مضمون لکھ رہی/رہے ہیں۔
آپ مضمون کا خاکہ نوٹس (نکات)کی شکل میں تیار کریں۔
اپنے نوٹس مندرجہ ذیل سر خیوں کے نیچے لکھیں۔

-1نظامِ تعلیم میں کیا نقائص موجود ہیں؟
٭۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
٭۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
٭۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
٭۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
-2نظام ِ تعلیم میں کس طرح بہتری لائی جا سکتی ہے؟
٭۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
٭۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
٭۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
 
Top