La Alma
لائبریرین
او تے ٹھیک اے پر تواڈا ڈرامہ وکھان اتے پیمرا نے پابندی لائی ہوئی جے .نی پین میری مینوں فلماں اچ کام کرنے دی کی لوڑ اے میں آپ پورے تین گھنٹے دا ڈرامہ ہیگی آں
او تے ٹھیک اے پر تواڈا ڈرامہ وکھان اتے پیمرا نے پابندی لائی ہوئی جے .نی پین میری مینوں فلماں اچ کام کرنے دی کی لوڑ اے میں آپ پورے تین گھنٹے دا ڈرامہ ہیگی آں
ڈاکٹر صاحب ہیرو دا رول کرن تے میں ہیروئین بنن نو تیار آں پر رولا اے ہے ڈاکٹر صاحب دا پنجابی والوں ہتھ بہت تنگ اےہیروئین دی سہیلی یا ہیرو دی اماں دا رول تے توانوں نہیں نا پھبدا، ہیروئین ای ٹھیک رہنا ہئیا۔
فیر تے تسی کبڈی وی کھیڈی اوئےگی .کھوتی ریڑھی وی چلائی اے میں تے
پیمرا دی پھوپھی وی پابندی نہیں لا سکدی میرے ڈرامے تےاو تے ٹھیک اے پر تواڈا ڈرامہ وکھان اتے پیمرا نے پابندی لائی ہوئی جے .
گھابھرو نا۔۔۔۔ او اسی ڈبنگ کر لاں دےڈاکٹر صاحب ہیرو دا رول کرن تے میں ہیروئین بنن نو تیار آں پر رولا اے ہے ڈاکٹر صاحب دا پنجابی والوں ہتھ بہت تنگ اے
او تے منڈےے کھیڈ دے نے ہاں باندر کِلا بہت کھیڈیا اےفیر تے تسی کبڈی وی کھیڈی اوئےگی .
پھوپھی تے پھوپھی دے منڈے نال۔۔۔لگدا اے تواڈا بوہتا ای پیار اےپیمرا دی پھوپھی وی پابندی نہیں لا سکدی میرے ڈرامے تے
ڈبنگ دا سواد نہیں آنا جےگھابھرو نا۔۔۔۔ او اسی ڈبنگ کر لاں دے
ڈاکٹر صاحب دا کوئی نہیں رولا، تسی بس ایہہ سوچو کہ فلم اچ پنج چھ گانے وی ہوندے نیں جیہڑے ہیروئین نے کرنے ہوندےڈبنگ دا سواد نہیں آنا جے
ڈاکٹر صاحب پنجابی وچ ڈائیلاگ کس طرح بولن گے
مثلاً
اصل ڈائیلاگ
چوہدری اج ایتھوں بندوقاں ہی چلن گیاں
ڈاکٹر صاحب کا ڈائیلاگ
چوہدری اج ادھر بندوقاں ہی چلیں گی
چھوٹی پھوپھی نال بہت پیار اے دادی دی خدمت کرن لی وچاری نے ویاہ ہی نہیں کیتا دادی وی دنیا تو ٹُر گی پر پھوپھی ہن وی اسے ہی گھر وچ اے بڈھی ہوگئی ہون تے ملن گئی سی میں پینڈ میرے گلے لگ کے بہت روئی سیپھوپھی تے پھوپھی دے منڈے نال۔۔۔لگدا اے تواڈا بوہتا ای پیار اے
ہوئی تے اے وی فیر فلم ای ناں۔۔۔ ہاں جے ہور لما کر لوو تے ڈرامے دی اک قسط کہہ سکدے آں۔۔۔آپ پورے تین گھنٹے دا ڈرامہ ہیگی آں
آپے تے تسی پینڈ چھڈ کے شہر اچ آ وسے او، تے شہر آلے لوک پینڈ جانڑ اے چنگی گل اے!!ویکھ تے آئے او نا۔۔۔۔ کروا سائیں لین دے
اے وَسن وُسن آلی گل ہے تے ٹھیک اے پر لہیندے دے اک سیانے کدھرے لکھیا ہئیا کہ نکے بال تے جناور مجبور ہوندے نیں، اوناں نوں ماپیا تے مالکاں نال اوناں دی مرضی نال رہنا ای پیندا اے۔آپے تے تسی پینڈ چھڈ کے شہر اچ آ وسے او، تے شہر آلے لوک پینڈ جانڑ
سوہنی گل دسی جئے۔ میرا خیال اےکہ وڈے ہتھوڑے نوں مدان کہیا جاندا اے ناکہ اوس لوہے نوں جدے تے رکھ کے کُٹی دا اےاج جناب حسان خان صاحب دی فارسی لڑی دی پوسٹ چوں معلوم ہویا کہ ایس چیز نوں، جہدے تے لوہار لویا رکھ کے ہتھوڑے نال کُٹ دے نیں اونہوں "سَندان" یا "سِندان" کہیا جاندا اے۔ اے تے مینوں علم نئیں سی پر ایہہ علم سی کہ اینہوں پنجابی وچ "مَدَان" کہندے نیں۔ پس ثابت ہویا کہ ایہہ لفظ وی فارسی توں پنجابی وچ آیا اے، ایس موضوع تے چونکہ ایتھے گل ہو رئی سی سو ایہہ وی سئی۔ اردو وچ اینوں "آہرن" کہندے نے جیہڑا کہ ہندی دا لفظ اے۔
بیٹھک گھر سےمتصل یا گھر کا ہی حصہ ہوتی ہے جس کا ایک دروازہ گلی میں بھی کھلتا ہے جبکہ ڈیرہ عموماً باہر زمینوں میں ہوتا ہے۔ اس کے علاوہ ایک دارا بھی ہوتا ہے جہاں گاؤں کے لوگ کسی بھی بات چیت کے لیے اکٹھے ہوتے ہیں۔بیٹھک تے ڈیرہ دے فرق تے وی روشنی پا دیو
بہنا مجھ پر یہ فرق واضح ہے کہ میں خالصتاً پنجابن ہوں پوچھنے کا مقصد یہ تھا کہ فلک سر کے مراسلے سے یہ تمام ایک ہی لگ رہے تھے سو ان سے وضاحت درکار تھیبیٹھک گھر سےمتصل یا گھر کا ہی حصہ ہوتی ہے جس کا ایک دروازہ گلی میں بھی کھلتا ہے جبکہ ڈیرہ عموماً باہر زمینوں میں ہوتا ہے۔ اس کے علاوہ ایک دارا بھی ہوتا ہے جہاں گاؤں کے لوگ کسی بھی بات چیت کے لیے اکٹھے ہوتے ہیں۔
کچھ دیہات میں فاتحہ خوانی کے لیے بھی مردوں کو دارے میں بیٹھتے دیکھا ہے۔
آپ کا مراسلہ کچھ پرانا اور تاحال جواب سے محروم تھا سو لکھ دیا۔بہنا مجھ پر یہ فرق واضح ہے کہ میں خالصتاً پنجابن ہوں پوچھنے کا مقصد یہ تھا کہ فلک سر کے مراسلے سے یہ تمام ایک ہی لگ رہے تھے سو ان سے وضاحت درکار تھی