کیہ جاناں میں کون ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ تازہ نظم

فلک شیر

محفلین
زبان سے بہت زیادہ واقفیت نہ ہونے کے باوجود لطف آ گیا فلک شیر بھائی۔ البتہ ایسا محسوس ہوا جیسے اچانک شروع ہوا اور اچانک ہی رابطہ منقطع ہو گیا، جیسے بات مکمل نہ ہوئی ہو۔ بہر کیف، پنجابی فورم میں اردو تبصرے پر معذرت کہ پنجابی میں ہمارا ہاتھ تنگ ہے۔ ننھی پری کی جانب سے دھمکیاں ملتی رہتی ہیں کہ بھائی آپ ہماری زبان کی ٹانگ نہ توڑا کریں۔ :) :) :)
عنایت سعود بھائی :)
اس سے آگے لکھنا چاہا، تو مھسوس ہوا، کہ اب جو لکھا جائے گا ، وہ تکلف پر مبنی ہو گا، تو ہاتھ روک لیا۔ جن لکھتا ہوں، تو کیفیت کے تحت لکھتا ہوں، اس سے باہر آتے ہی محسوس ہوتا ہے، ٹرانس سے باہر آ گیا ہوں ،اس کے بعد آورد ہوتی ہے اور اسے گھسیٹنے سے بہتر ہے ، وہیں بس کر دی جائے ۔
اردو تبصرے ہی چل رہے ہیں پہلے بھی ، ویسے بھی اردو پنجابی میں کافی مشترکات ہیں ۔
ننھی پری دھمکی دے سکتی ہیں ، کیونکہ اہل زبان ہیں :)
 

محمد وارث

لائبریرین
کمال کیتا جے بابیو، وڈے بابے ہوراں دی زمین وچ :)

برا نہ لگے تو اک رائے اے کہ اگر آخری توں پہلے شعر نوں آخری بنا دیو تو اک بھر پور پیغام تے ختم ہوئے، جدی طرف برادرم سعود ابن سعید ہوراں اشارہ کیتا اے۔:)
 

فلک شیر

محفلین
کمال کیتا جے بابیو، وڈے بابے ہوراں دی زمین وچ :)

برا نہ لگے تو اک رائے اے کہ اگر آخری توں پہلے شعر نوں آخری بنا دیو تو اک بھر پور پیغام تے ختم ہوئے، جدی طرف برادرم سعود ابن سعید ہوراں اشارہ کیتا اے۔:)
بہت عنایت سر :)
ایہہ مشورہ سمجھ وی آؤندا اے تے دل نوں وی لگدا اے ، واقعی ایہدے نال بھرپور پیغام تے ختم ہووے گا ۔
اک واری فیر وڈی مہربانی ۔
 

غدیر زھرا

لائبریرین
ابن سعید سر کی بات سے یہ پہلو ذہن میں آیا کہ ادھوارا پن یوں تو نہیں لیکن میری ناقص رائے کے مطابق ذرا ترتیب بدلنے سے یہ ادھورا پن ظاہر نہ ہو گا..اگر سیکنڈ لاسٹ شعر کو آخر میں کر دیا جائے...کیونکہ نفی کا سبق اوپر تمام ہو جائے گا اور پھر اثبات کا شروع..
 

غدیر زھرا

لائبریرین
کمال کیتا جے بابیو، وڈے بابے ہوراں دی زمین وچ :)

برا نہ لگے تو اک رائے اے کہ اگر آخری توں پہلے شعر نوں آخری بنا دیو تو اک بھر پور پیغام تے ختم ہوئے، جدی طرف برادرم سعود ابن سعید ہوراں اشارہ کیتا اے۔:)
سر یہ زیادتی ہے..آپ نے ہماری بات چرائی ہے..ہم سیل سے لکھتے ہوئے دیر کر گئے اور آپ نے موقع غنیمت جانا :)
 

فلک شیر

محفلین
ابن سعید سر کی بات سے یہ پہلو ذہن میں آیا کہ ادھوارا پن یوں تو نہیں لیکن میری ناقص رائے کے مطابق ذرا ترتیب بدلنے سے یہ ادھورا پن ظاہر نہ ہو گا..اگر سیکنڈ لاسٹ شعر کو آخر میں کر دیا جائے...کیونکہ نفی کا سبق اوپر تمام ہو جائے گا اور پھر اثبات کا شروع..
ہاں وارث صاحب نے بھی یہی کہا ہے اور اگر تدوین کا آپشن ملتا ہے، تو یہ مناسب رہے گا ۔
شکریہ
 

غدیر زھرا

لائبریرین
میرا تہاڈا کوئی ٹیلی پیتھک رابطہ ہوندا دے تے واللہ پوسٹ نہ کردا :)
جے تہانوں ٹیلی پیتھی آندی اے تے بنا لیندے آں رابطہ :) تسی فارسی تے اردو ہار پنجابی وی چنگی سوہنی بولدے ہو..تے ہک اَسی پنجابی لڑی دا خیال نہ رکھدیاں ہوئیاں اردو ہی بولدے رے :)
 

محمد وارث

لائبریرین
جے تہانوں ٹیلی پیتھی آندی اے تے بنا لیندے آں رابطہ :) تسی فارسی تے اردو ہار پنجابی وی چنگی سوہنی بولدے ہو..تے ہک اَسی پنجابی لڑی دا خیال نہ رکھدیاں ہوئیاں اردو ہی بولدے رے :)
فارسی دا تے خیر میں اک وی لفظ نہ بول سکد ا ں نہ لکھ سکداں، لیکن پنجابی ، واہ واہ واہ، اے تے رگ رگ وچ اے، ایہہ تے ابو دے خون تے ماں جی دے دودھ دے نال نال میرے وجود وچ شامل اے، اینہوں نے میں کنج بھل سکداں :) ویسے ایتھے پنجابی لکھن دا مقصد فقط فورم دا پروٹوکول اے، حالانکہ مینوں کافی مشکل ہو ری اے :)

ٹیلی پیتھی تے اینج دیاں جوانواں واسطے ہور "کھیڈاں" میں اللہ بخشےجوانی وچ کھیڈ دیاں ریاں ، اللہ اللہ کی کی یاد آیا :)
 

غدیر زھرا

لائبریرین
فارسی دا تا خیر میں اک وی لفظ نہ بول سکد ا ں نہ لکھ سکداں، لیکن پنجابی ، واہ واہ واہ، اے تے رگ رگ وچ اے، ایہہ تے ابو دے خون تے ماں جی دے دودھ دے نال نال میرے وجود وچ شامل اے، اینہوں نے میں کنج بھل سکداں :) ویسے ایتھے پنجابی لکھن دا مقصد فقط فورم دا پروٹوکول اے، حالانکہ مینوں کافی مشکل ہو ری اے :)

ٹیلی پیتھی تے اینج دیاں جوانواں واسطے ہور "کھیڈاں" میں اللہ بخشےجوانی وچ کھیڈ دیاں ریاں ، اللہ اللہ کی کی یاد آیا :)
اللہ اللہ کی کی یاد کروا بیٹھے اسی :)
تہاڈا پنجابی نال پیار بہوں چنگا لگا.. پنجابی دی چاشنی بُلھاں اُتوں تے ایس دا اثر روح وچوں جا وی کنج سکدا اے :)
 

نایاب

لائبریرین
محترم فلک شیر بھائی
کیا اب یہ ایسے درست ہے ؟
نہ میں صافی ، نہ میں صوفی..... نہ میں جاناں رفض نصب نوں

نہ میں شامی ، نہ میں کوفی..... نہ میں جاناں قدر کسب نوں

نہ میں سبق فقہ دا پڑھیا........ نہ میں سانگ مذہب دا بھریا

نہ میں جاناں شرق غرب نوں ..... نہ میں جاناں عجم عرب نوں

نہ میں جھوٹا ، نہ میں سچا ..... نہ میں پختہ، نہ میں کچا

چھمک نروئی ، نہ میں ڈچا..... نہ میں جاناں نام نسب نوں

نہ میں جاناں زیراں زبراں.... نہ میں جاناں ضم نصب نوں

بس ورد الف دا کیتی جاواں.... پچھے میم دے نیتی جاواں


بہت دعائیں
 

فلک شیر

محفلین
محترم فلک شیر بھائی
کیا اب یہ ایسے درست ہے ؟
نہ میں صافی ، نہ میں صوفی..... نہ میں جاناں رفض نصب نوں

نہ میں شامی ، نہ میں کوفی..... نہ میں جاناں قدر کسب نوں

نہ میں سبق فقہ دا پڑھیا........ نہ میں سانگ مذہب دا بھریا

نہ میں جاناں شرق غرب نوں ..... نہ میں جاناں عجم عرب نوں

نہ میں جھوٹا ، نہ میں سچا ..... نہ میں پختہ، نہ میں کچا

چھمک نروئی ، نہ میں ڈچا..... نہ میں جاناں نام نسب نوں

نہ میں جاناں زیراں زبراں.... نہ میں جاناں ضم نصب نوں

بس ورد الف دا کیتی جاواں.... پچھے میم دے نیتی جاواں


بہت دعائیں
جی سر اب یہ ایسے ہی سمجھی جائے
اصل میں تدوین کی آپشن نہیں تھی نا پہلے مراسلے میں... اس لیے یہ تبدیلی نہ کر سکا
 

محمد وارث

لائبریرین
ویسے ایک ہور مشورہ، جے اگر قافیے والے بیت اکھٹے کر دیو تے بہتر ہوئے نالے مطلع وی مل جاندا اے، دوجا اے کہ
شامی تے کوفی دی تاریخی مماثلت تے نالے تلمیح دی وجہ توں رفض تے نصب نوں اس مصرعے نال ملا دیو اور صافی اور صوفی والے مصرعے نال قدر کسب والا مصرع وی جچدا اے،
جس طرحاں :)

کیہ جاناں میں کون ...
نہ میں جاناں شرق غرب نوں ..... نہ میں جاناں عجم عرب نوں
نہ میں صافی ، نہ میں صوفی.....نہ میں جاناں قدر کسب نوں​
نہ میں شامی ، نہ میں کوفی..... نہ میں جاناں رفض نصب نوں​
نہ میں جاناں زیراں زبراں.... نہ میں جاناں ضم نصب نوں
چھمک نروئی ، نہ میں ڈچا..... نہ میں جاناں نام نسب نوں
نہ میں جھوٹا ، نہ میں سچا ..... نہ میں پختہ، نہ میں کچا​
نہ میں سبق فقہ دا پڑھیا........ نہ میں سانگ مذہب دا بھریا​
بس ورد الف دا کیتی جاواں.... پچھے میم دے نیتی جاواں​
 

فلک شیر

محفلین
ویسے ایک ہور مشورہ، جے اگر قافیے والے بیت اکھٹے کر دیو تے بہتر ہوئے نالے مطلع وی مل جاندا اے، دوجا اے کہ
شامی تے کوفی دی تاریخی مماثلت تے نالے تلمیح دی وجہ توں رفض تے نصب نوں اس مصرعے نال ملا دیو اور صافی اور صوفی والے مصرعے نال قدر کسب والا مصرع وی جچدا اے،
جس طرحاں :)

کیہ جاناں میں کون ...
نہ میں جاناں شرق غرب نوں ..... نہ میں جاناں عجم عرب نوں
نہ میں صافی ، نہ میں صوفی.....نہ میں جاناں قدر کسب نوں
نہ میں شامی ، نہ میں کوفی..... نہ میں جاناں رفض نصب نوں
نہ میں جاناں زیراں زبراں.... نہ میں جاناں ضم نصب نوں
چھمک نروئی ، نہ میں ڈچا..... نہ میں جاناں نام نسب نوں
نہ میں جھوٹا ، نہ میں سچا ..... نہ میں پختہ، نہ میں کچا
نہ میں سبق فقہ دا پڑھیا........ نہ میں سانگ مذہب دا بھریا
بس ورد الف دا کیتی جاواں.... پچھے میم دے نیتی جاواں​
بالکل درست فرمایا تسی
تسلیم
بے حد نوازش سر
 

نایاب

لائبریرین
ویسے ایک ہور مشورہ، جے اگر قافیے والے بیت اکھٹے کر دیو تے بہتر ہوئے نالے مطلع وی مل جاندا اے، دوجا اے کہ
شامی تے کوفی دی تاریخی مماثلت تے نالے تلمیح دی وجہ توں رفض تے نصب نوں اس مصرعے نال ملا دیو اور صافی اور صوفی والے مصرعے نال قدر کسب والا مصرع وی جچدا اے،
جس طرحاں :)

کیہ جاناں میں کون ...
نہ میں جاناں شرق غرب نوں ..... نہ میں جاناں عجم عرب نوں
نہ میں صافی ، نہ میں صوفی.....نہ میں جاناں قدر کسب نوں
نہ میں شامی ، نہ میں کوفی..... نہ میں جاناں رفض نصب نوں
نہ میں جاناں زیراں زبراں.... نہ میں جاناں ضم نصب نوں
چھمک نروئی ، نہ میں ڈچا..... نہ میں جاناں نام نسب نوں
نہ میں جھوٹا ، نہ میں سچا ..... نہ میں پختہ، نہ میں کچا
نہ میں سبق فقہ دا پڑھیا........ نہ میں سانگ مذہب دا بھریا
بس ورد الف دا کیتی جاواں.... پچھے میم دے نیتی جاواں​

بالکل درست فرمایا تسی
تسلیم
بے حد نوازش سر
محترم وارث بھائی کی اصلاح دل کو لگی ۔ سو یونہی لکھ ڈالا ۔۔
بہت دعائیں
33a5q4o.jpg
 
Top