منصور مکرم
محفلین
اچھا موضوع تھا۔دھاگہ میں بعض جگہ شدت سی محسوس ہوئی لیکن پھر معاملہ سلجھ گیا۔
بحث کے دوران اپنے اعلیٰ اخلاق کو ،اور مروت کو نہ چھوڑنا ہی کمال ہے
بحث کے دوران اپنے اعلیٰ اخلاق کو ،اور مروت کو نہ چھوڑنا ہی کمال ہے
اللہ آپ کا بھلا کرے امین بھائی ۔ اس کلام کے بارے میں یہی بات سامنے لانا میرا مقصود تھا۔اس کلام کے حضرت احمد رضا خاں بریلوی کا ہونے میں بہت سے محققین کو کلام ہے۔حدائقِ بخشش حصہ سوم احمد رضا خان رحمہ اللہ کی وفات کے بعد جمع کیا گیا تھا، لہٰذا اشاعت بھی ان کی وفات کے بعد ہی ہوئی۔ جن علامہ صاحب کے ذمے اس کلام کو (جو کہ بنیادی طور پر حمد، نعت، منقبت اور اصلاحی کلام پر مشتمل تھا) جمع کرنے کی ذمے داری تھی انہوں نے کچھ ایسی منظومات بھی اس میں شامل کر دیں جن پر شدید اعتراضات وارد ہوئے۔ تحقیق کے بعد ثابت ہوا کہ یہ کلام امام اہلِ سنت احمد رضا خان صاحب کا نہیں ہے۔ کیوں کہ ان کی ساری زندگی میں ایسا کلام نہیں ملتا۔ جس کے بعد ان علامہ صاحب کا جو کہ حدائقِ بخشش سوم کے مدون تھے، ایک معافی نامہ بھی شایع ہوا۔
اعلیٰ حضرت جو کہ بہت ہی محتاط شاعر و نعت گو اور بہت متقی عالمِ با عمل تھے، ان کے یہاں ایسا کلام محال ہے۔۔
کیا آپ یہ کہنا چاہتے ہیں کہ اس دھاگے میں پوسٹ کیا گیا کلام امیں صاحب کی پوسٹ میں ذکر کئے گئے الحاقی کلام میں شامل ہے؟۔۔۔۔تحقیق کر لیجئے کیونکہ ایسا نہیں ہے، امین صاحب جس کلام کا ذکر کر رہے ہیں، یہ اس میں شامل نہیں ہےاللہ آپ کا بھلا کرے امین بھائی ۔ اس کلام کے بارے میں یہی بات سامنے لانا میرا مقصود تھا۔اس کلام کے حضرت احمد رضا خاں بریلوی کا ہونے میں بہت سے محققین کو کلام ہے۔
جزاک اللہ خیر۔
حدائقِ بخشش حصہ سوم احمد رضا خان رحمہ اللہ کی وفات کے بعد جمع کیا گیا تھا، لہٰذا اشاعت بھی ان کی وفات کے بعد ہی ہوئی۔ جن علامہ صاحب کے ذمے اس کلام کو (جو کہ بنیادی طور پر حمد، نعت، منقبت اور اصلاحی کلام پر مشتمل تھا) جمع کرنے کی ذمے داری تھی انہوں نے کچھ ایسی منظومات بھی اس میں شامل کر دیں جن پر شدید اعتراضات وارد ہوئے۔ تحقیق کے بعد ثابت ہوا کہ یہ کلام امام اہلِ سنت احمد رضا خان صاحب کا نہیں ہے۔ کیوں کہ ان کی ساری زندگی میں ایسا کلام نہیں ملتا۔ جس کے بعد ان علامہ صاحب کا جو کہ حدائقِ بخشش سوم کے مدون تھے، ایک معافی نامہ بھی شایع ہوا۔
اعلیٰ حضرت جو کہ بہت ہی محتاط شاعر و نعت گو اور بہت متقی عالمِ با عمل تھے، ان کے یہاں ایسا کلام محال ہے۔۔
اللہ آپ کا بھلا کرے امین بھائی ۔ اس کلام کے بارے میں یہی بات سامنے لانا میرا مقصود تھا۔اس کلام کے حضرت احمد رضا خاں بریلوی کا ہونے میں بہت سے محققین کو کلام ہے۔
جزاک اللہ خیر۔
اعلیٰ حضرت جو کہ بہت ہی محتاط شاعر و نعت گو اور بہت متقی عالمِ با عمل تھے، ان کے یہاں ایسا کلام محال ہے۔۔
ابھی معذرت۔ تفصیلی پتہ کر کے ہیحسیب نذیرگِل عبدالرزاق قادری
لوگوں کے ذہن میں "حدائق بخشش" کی جلد 3 کے بارے میں بہت غلط فہمیاں ہیں۔ آپ اس کے بارے میں علم رکھتے ہیں تو اس پر بھی کچھ روشنی ڈالیں۔
نو مولود تو نئے پیدا ہونے والے کو کہا جاتا ہے۔اس کا جواب قادری بھائی ہی دے سکتے ہیں میں تو ابھی نومولود ہوں
معذرتنو مولود تو نئے پیدا ہونے والے کو کہا جاتا ہے۔
چند دیگر الفاظ استعمال ہوتے ہیں اس معاملے میں جہاں آپ نے کیا
نو آموز ، طفلِ مکتب یا مبتدی وغیر، اس قسم کے الفاظ سے آپکا مافی الضمیر زیادہ بہتر طریقے سے ادا ہوسکتا تھامعذرت
ویسے میں دینی علم کے لحاظ سے نومولود کا لفظ استعمال کررہا تھا
شکریہ-نوازشنو آموز ، طفلِ مکتب یا مبتدی وغیر، اس قسم کے الفاظ سے آپکا مافی الضمیر زیادہ بہتر طریقے سے ادا ہوسکتا تھا
ایک بار پھر معذرت۔ اس بارے میں معلومات مجھے آج اسی دھاگے ہی سے ملی ہیں۔ اس سے پہلے کچھ اتپ پتہ نہ تھا۔ ابھی دیکھے جا رہا ہوںآپ نے "حدائق بخشش" ڈاوؤن لوڈ کرنے کی بات کی تھی اس لئے میں نے آپ کو بھی ٹیگ کیا کہ جب آپ جلد 3 پڑھیں گے تو اس میں قابل اعتراض شاعری بھی ملے گی۔ اگر آپ اس بارے میں پہلے سے جانتے ہونگے تو وضاحت کر دیں گے۔ اگر نہیں جانتے تو اس میں ذرا احتیاط برتیئے کہ یہ شاعری احمد رضا سے منسوب کی گئی ہے۔ اصل صورتحال کی عبدالرزاق قادری صاحب سے امید ہے کہ وضاحت کریں گے۔
کافی مفصّل اور جامع جواب ہے۔ جزاک اللہ
جی علمی باتیں ہیں۔ کسی ایک کے ذرائع دوسرے سے مختلف ہو سکتے ہیں۔ طریقہء استدلال یا سوچنے کی سمت میں فرق ممکن ہے اور جانچنے کے پیمانے بھی باہم متفرق ہو سکتے ہیں۔ لُطف کی بات یہ رہی کہ میرے سوا کسی نے زیادہ سے زیادہ پھیلانے کی کوشش نہیں کی۔ مُجھ سے اکثر ہو جاتا ہے۔ لیکن دیگر ساتھی بھی اپنے اپنے نقطہ ہائے نظر کو موضوع کے مطابق پیش کرتے رہے۔ نگاہِ تحسین کا شکریہ۔اچھا موضوع تھا۔دھاگہ میں بعض جگہ شدت سی محسوس ہوئی لیکن پھر معاملہ سلجھ گیا۔
بحث کے دوران اپنے اعلیٰ اخلاق کو ،اور مروت کو نہ چھوڑنا ہی کمال ہے
آج کل کے وکیل اور صحافیوں کا طرزِ استفتاءمیرا ایک چھو ٹا سا سوال ہے
"کیا یا رسول اللہ کہنے سے بندہ مسلمان نہیں رہتا؟
جواب صرف ہاں یا نہ میں ہو
وزیر اعظم کے حکم پریو ٹیوب عارضی طور پر کھول دی گئیمیں اس وقت یہ ویڈیو دیکھ نہیں سکتا۔ پاکستان میں یوٹیوب بند ہے۔اس وجہ سے مجھے ایگزیکٹ کلپ کا بھی اس وقت یقین نہیں۔ لیکن انہی میں سے کوئی ایک ہوگا۔