سائیکل دو پہیوں پر کھڑی نہیں ہو سکتی تو چلتی کیسے ہے؟

فرقان احمد

محفلین
بہت اچھا سوال ہے۔ صاحبانِ علم اس کا جواب دیں گے۔ ہمارے نقص فہم میں ایک غیر سائنسی بات ہی آئی ہے؛ وہ یہ ہے کہ سائیکل خود سے کب چلتی ہے؟ :)
 

شاہد شاہ

محفلین
طبیعات کی رو سے سمجھنا کافی آسانی ہے۔ سائیکل پر جب تک تمام قوتوں کا حاصل کل صفر ہوگا یہ بیلنس میں رہے گی۔ نہیں تو یہ جا وہ جا

بہت اچھا سوال ہے۔ صاحبانِ علم اس کا جواب دیں گے۔ ہمارے نقص فہم میں ایک غیر سائنسی بات ہی آئی ہے؛ وہ یہ ہے کہ سائیکل خود سے کب چلتی ہے؟ :)
 

جان

محفلین
ذرا تفصیل سے بتائیے
کھڑی سائیکل پر بھی تو تمام قوتوں کا حاصل قوت صفر ہو گا
کھڑی سائیکل اگر اس طرح کھڑی کی جائے کہ تمام قوتوں کا حاصل صفر ہو جائے تو سائیکل سٹیٹکلی بیلنسڈ ہو گی۔
چلتی سائیکل میں اگر اس پر لگنی والی تمام قوتوں کا حاصل صفر ہو جائے تو سائیکل ڈائنیمیکلی بیلنسڈ ہو گی۔
یہ نیوٹن کا دوسرا قانون حرکت ہے اور اس میں کوئی نئی بات نہیں۔
 

یاز

محفلین
اس کا اصول مجھے آج تک سمجھ نہیں آیا
میرے محدود علم کے مطابق سائیکل میں gyroscope والے inertia کے اصول کا اطلاق ہوتا ہے۔ اس اصول کی رو سے ایک گھومتی ہوئی چیز اپنے محور کے ایکسس کو برقرار رکھنے کی کوشش کرتی ہے۔ یہ اینرشیا کتنا زیادہ ہوتا ہے، اس کا دورومدار گھومنے کی سپیڈ یعنی آر پی ایم، گھومنے والے وزن کا نصف قطر اور مومنٹ آف اینرشیا پہ ہوتا ہے۔
اس اصول کی ایک عام مثال گھومتے ہوئے لٹو کی ہے۔ فرض کریں کہ ایک بورڈ یا کتاب کے اوپر لٹو کو گھمایا جائے اور اسی دوران اس کتاب یا بورڈ کو کچھ خمیدہ کیا جائے تو بھی لٹو کا گھومنے کا ایکسس وہی رہے گا اگر اس کی آر پی ایم ایک خاص حد سے زیادہ ہے۔
 

آصف اثر

معطل
حرکت کی حالت میں متوازن ہونے کا تعلق توازن کی دوسری شرط اور مرکزِ ثقل سے ہے۔
ہر شے کا ایک مرکزِ ثقل ہوتا ہے۔ یہ وہ مقام ہے جہاں اس جسم کا پورا وزن عمل کررہاہے۔ اس کو ایک آسان مثال سے سمجھا جاسکتاہے۔ ایک گتہ لیں اور اسے ہوا میں اپنی انگلی پر رکھیں۔ جہاں پر وہ توازن کی حالت میں رہا، (انگلی کا) وہ مقام اس گتے کا مرکزِ ثقل ہوگا۔ یعنی اس کا سارا وزن چاروں جانب سے اسی ایک مقام پر عمل کررہاہے۔ چوں کہ کسی بھی جانب وزن زیادہ نہیں ہورہا لہذا گتہ توازن میں رہے گا۔
توازن کی دوسری شرط یہ کہتی ہے کہ اگر کسی جسم میں کسی ایک جانب جتنا گماؤ پیدا ہوجائے (کسی ایک طرف گِرنا) تو دوسری جانب بھی اتنا ہی گماؤ پیدا کرکے اسے توازن میں لایا جاسکتاہے۔
پٹڑی پر چلتا شخص جب ایک جانب گرنے لگتاہے تو وہ مخالف سمت کا ہاتھ اُٹھا کر بیک وقت مرکزِ ثقل کو دوسری جانب کرنے کی کوشش سمیت گماؤ پیدا کرکے خود کو حالت توازن میں رکھتا ہے۔
چلتی سائیکل میں یہ سب کچھ سائیکل آگے لے جانے کے ساتھ ساتھ ہورہاہوتاہے۔
 

آصف اثر

معطل
کھڑی سائیکل اگر اس طرح کھڑی کی جائے کہ تمام قوتوں کا حاصل صفر ہو جائے تو سائیکل سٹیٹکلی بیلنسڈ ہو گی۔
چلتی سائیکل میں اگر اس پر لگنی والی تمام قوتوں کا حاصل صفر ہو جائے تو سائیکل ڈائنیمیکلی بیلنسڈ ہو گی۔
یہ نیوٹن کا دوسرا قانون حرکت ہے اور اس میں کوئی نئی بات نہیں۔
پہلی دو باتیں درست ہیں لیکن اس سوال کا حرکت کے دوسرے قانون سےتعلق نہیں۔ کیوں کہ سائیکل کو بغیر اسراع دئیے بھی چلایا (حرکت میں لایا) جاسکتاہے۔
 

جان

محفلین
پہلی دو باتیں درست ہیں لیکن اس سوال کا حرکت کے دوسرے قانون سےتعلق نہیں۔ کیوں کہ سائیکل کو بغیر اسراع دئیے بھی چلایا (حرکت میں لایا) جاسکتاہے۔
سٹیٹیکلی بیلنسڈ کی مساوات اور ڈائینیمیکلی بیلنسڈ کی مساوات دونوں نیوٹن کے قانون حرکت سے اخذ شدہ ہیں۔ فرق صرف اسراع کے صفر ہونے یا نہ ہونے کا ہے۔
 
آخری تدوین:

جان

محفلین
میرے محدود علم کے مطابق سائیکل میں gyroscope والے inertia کے اصول کا اطلاق ہوتا ہے۔ اس اصول کی رو سے ایک گھومتی ہوئی چیز اپنے محور کے ایکسس کو برقرار رکھنے کی کوشش کرتی ہے۔ یہ اینرشیا کتنا زیادہ ہوتا ہے، اس کا دورومدار گھومنے کی سپیڈ یعنی آر پی ایم، گھومنے والے وزن کا نصف قطر اور مومنٹ آف اینرشیا پہ ہوتا ہے۔
اس اصول کی ایک عام مثال گھومتے ہوئے لٹو کی ہے۔ فرض کریں کہ ایک بورڈ یا کتاب کے اوپر لٹو کو گھمایا جائے اور اسی دوران اس کتاب یا بورڈ کو کچھ خمیدہ کیا جائے تو بھی لٹو کا گھومنے کا ایکسس وہی رہے گا اگر اس کی آر پی ایم ایک خاص حد سے زیادہ ہے۔
لٹو کے گھومنے کی مثال تو روٹیشن اباؤٹ اٹس اون ایکسز سے منسلک ہے جس میں توازن کا دارومدار اینگولر ولاسٹی کے تبدیلی کی شرح پہ ہے جس ہم اینگولر اسراع کہہ سکتے ہیں لیکن سائیکل کے کیس میں سائیکل کے دونوں پہیے تو اینے ایکسز پہ گھوم رہے ہوتے ہیں لیکن ان سے پیدا ہونے والے حرکت لینیئر یا نان لینیئر ہوتی ہے جس میں اینگلولر اسراع کی بجائے لینئر یا نان لینئر اسراع ہو گا۔ لیکن دونوں پہ قانون یہی لگے گا جسے ہم نیوٹن کے قانون حرکت سے تعبیر کرتے ہیں۔
 

جان

محفلین
توازن کے لیے ہر حال میں تمام فورسز کا بیلنس ہونا لازمی ہے وہ چاہے روٹیشنل ہوں، لینئر ہوں یا نان لینئر۔
 
آخری تدوین:

جان

محفلین
Smart_Select_Image_2018_05_17_02_59_46.png
 

سید ذیشان

محفلین
اس کا جواب یہی ہے جو کہ اس سوال ہے: لٹّو اگر رکا ہوا ہو تو گر کیوں جاتا ہے اور گھوم رہا ہو تو گرتا کیوں نہیں؟

ان دونوں پر gyroscopic principle کا اطلاق ہوتا ہے۔ یعنی جو چیز گھومتی رہتی ہے تو وہ اپنے گھومنے کی سمت برقرار رکھتی ہے۔ چونکہ سائکل کے پہیوں کے گھومنے کی سمت آگے کی جانب ہے تو وہ اس کو برقرار رکھے گیں جب تک گھومنا بند نہیں ہو جاتا۔ جب سائکل رک جائے تو جائروسکوپک پرنسپل برقرار نہیں رہتا کیونکہ گھومنا بھی بند ہو جاتا ہے۔
 

زیک

مسافر
gyroscopic effect کے ساتھ ساتھ trail effect بھی سائیکل کو بیلنس رکھنے میں مدد دیتا ہے
 

جان

محفلین
اس کا جواب یہی ہے جو کہ اس سوال ہے: لٹّو اگر رکا ہوا ہو تو گر کیوں جاتا ہے اور گھوم رہا ہو تو گرتا کیوں نہیں؟

ان دونوں پر gyroscopic principle کا اطلاق ہوتا ہے۔ یعنی جو چیز گھومتی رہتی ہے تو وہ اپنے گھومنے کی سمت برقرار رکھتی ہے۔ چونکہ سائکل کے پہیوں کے گھومنے کی سمت آگے کی جانب ہے تو وہ اس کو برقرار رکھے گیں جب تک گھومنا بند نہیں ہو جاتا۔ جب سائکل رک جائے تو جائروسکوپک پرنسپل برقرار نہیں رہتا کیونکہ گھومنا بھی بند ہو جاتا ہے۔
جی آپ درست فرما رہے ہیں۔
Screenshot_2018_05_17_10_20_06_01.jpg
 
Top