گل زیب انجم

محفلین
جناب میں بھی پهاڑی بولتا هوں اج کل پهاڑی ڈکشنری تیار کر رھا هوں اردو پروفیسر هوں
وی واری بسم اللہ آخنے آں پروفیسر جی نال ای ہک عرض کرساں کے پہاڑی کی پہاڑی لیخو پهاڑی نہ لیخو .
باقی جیڑی گل تساں ڈکشنری نے حوالے نال کیتی اے پڑهی تے بہوں خوشی ہوئ اے.دعا اے اللہ تساں کی کامیاب کرہے
 

گل زیب انجم

محفلین
پرانے لوکاں نیاں سوادلیاں گلاں

ویسے تے لیخنے والیاں بہوں

کج لغیا پَر پہاڑی وچ لیخن واسطے یا تے انہاں کی ویل نیں لغی یا فیر اوخے چڑن نی انہاں ہمت نیں کیتی،وایسے جے کوئی ہمت کرنا تے بڈا کج لیخنے جوگا اے سی ، خیر اے وی زبردستی نے سودے تے اے نیں سن مرضی نی گل سی ۔
آج میں اک نکی جئی کوشش کرن لغا آں شاید کسے کی پسند ائی جائے۔ اے مہاڑی پہلی کوشش اے جہیڑی پرانیاں لوکاں توں شروع... کیتی اے، اے او گلاں ہن جہیڑیاں او اپنی سادگی نال کرنے سن پر سوچیا جاے تے باہوں ڈونگیاں گلاں کری شوڑنے سن ۔
انہاں وچ جس بندے ناں میں پہلے ذکر کرن لغا اں او بہشتی گرداور عبداللہ عرف بابی ہن،بہشتی باہوں حاضر دماغ تے مخولی سن مخولے مخولے وچ گل سچی مونہویں پر بائی شوڑنے سن سمجھن آلے گلے نی تہہ تیکر پونچی جانےسن تے ہوراں واسطے ہاسی مخول بنی جاناںسی۔
اک واری نی گل اے کے تحصیلدار ہوراں کی شکایت لغی کے پٹواری تے گرداور رشوت کنی کینے ہن پر کم نیں کرنے نکے نکے کمے نی پھاری پھاری رشوت منگنےہن ،تحصیلدار ہوراں ساریاں کی گھٹا کیتا تے پوچھیا ایں او تساں لوکاں کولوں رشوت کیننے او، سارے اک اواز ہوئی تے مکری گے تے تحصیلدار ہوراں کی باہوں غصہ ائیگیا اخن لخے سارے کَن پوڑی کینو جس ویلے سارے ہنڈے ہون لخے تے اک واری فیر انہاں ناں کینی تے پوچھیا اک دھوں تھیں بعد بابی ہوراں نا ناں کینی تے پوچھیا نے ایں بابی تساں وی رشوت کیننے او بابی زارا مسکڑی کری تے اخن لغے اں کیننے اں تے کج حرام اپوں کھائی تے تساں کی وی کھلانے اں،حالاں ادھی گل بابی ہوراں نے مونہویں وچ سی ساریاں کی غش پئ گئ تحصیلدار ہوراں اخیا بابی چپ کرو بابی اخن لغے نیں ہن پوری گل سنی کینو،خیر جی جنھاں کن پوڑی کیندے سن او بابی کی اخن لغے بابی اے گل بار نہ کیسے کی دسے بابی بھلیں جے بولے اماں یاوے نہ ہون پولیاں نیں اواز چتر پونہچی گی اے می اخنے ہن دسے نہ کیسے کی،

ہن گل کرنے اں سرپینچ عزیز ہوراں نی آساں اس ویلے نکے جے ساں جس ویلے انہاں نواں کوٹھا چاہڑیا سی میں تے مہاڑے اک دوست (جیڑے انہاں نے سگے وی اے سن)انہاں نے کہار گے اں اس واسطے کہ چلو تھوڑا بہت پرالہ کرائی شوڑساں ، اوتھے اساں نکا نکا کم کرنے ساں بجلی تے اس ویلے ہونی نیں سی بتیاں(لالٹینز) نیں لوی لوک کم کرنے سن یا کوئی بہوں تیر ماری شوڑے تے گیس(پیٹرومکس) بالی کینا سی تے سر پینچ ہوراں نے کھر اس ویلے گیس بلن لغے سی پر اُسنا شیشہ نیں سی اک کالا جا پھونڈ ہچھے تے ٹکر ماری تے بلیں الا مینٹل سٹی شوڑھے اک دو واری تے بدا پر پھونڈ سی کے گیسے نی جان وی نہ چھوھڑنا آخر سر پینچ ہور (جیڑے اُسنے کرتب بہوں دیری نے تکنے سن پہ) بولے تکو اس ویلے وی اشنا سی کہ گوں(ٹٹی) کھان والیاں وی پروانہ بناں سی۔ حلاں تکیا جاے تے گل انہاں اس ویلے پھونڈے واسطے کیتی سی جدوں کہ باہوں بڈا فلسفہ سی اس نکی جئ گلے وچ ۔
سرپینچ عزیز ہوراں نی گل کرن لغے وے ساں گل تقریباً پوری ہوئی چکی سی کہ خبر لغی کے سرپینچ ہور وی آساں کی چھوڑی تے اگلے جہان نے راہی ہوئی گے ہن ًاسنے وی شک نیں کہ ہر ساہ کینے آلے موت نہ سواد وی کینا اے ً اللہ انہاں ناں کہار جنتاں وچ کر اے، بہوں چنگے سن ساری حیاتی لوکاں نے لڑائی چغڑے مکان وچ غزاری اے نے تساں وی پڑھیا ہوسی دو روسے وے لوکاں ناں روسا دُور کراناں وی چنگا عمبل اے تے اللہ اسنے پیشلے سارے گناہ توھوی شوڑنے ہن،آساں نی وی اے دعا اے کہ اللہ سرپینچ ہوراں نی قور اپنی لوئ نال چمکائی رکھہن نالے بہشتاں نی آوچی تھاں وی دیون ۔

3
ہن آساں گل کرنے آں چودھری شیر محمد ہوراں نی اللہ انہاں ناں کہار وی بہشتاں وچ کرہے بہوں چنگے سن گراں نیایاں بڈیاں لوکاں وچ انہاں ناں ناں وی اے سی بڈی ٹھنڈی جئ طبیعت نے مالک سن ہر گل نال ً مثال نے طور پرً لفظ بہوں استعمال کرنے سن ویسے گل وی مثال دییئ تے کرنے سن ۔ انہاں نیاں گلاں ساریاں چنگیاں سن پر اک گل جہیڑی میغی بہوں چنگی لغی او تساں کی وی سناناں آں ،اک واری انہاں اپنے پتریئیے (پراؤ نے پُتر)کی کسے کم پہجیا لیکن گل کج پوری ناں دسی بعد وچ یاد آئی کہ غلط کیتا گل پوری ناں دسی انہاں نے نال انہاں نے دوست وی کھلتے وی سن آخن لغے چودھری جی اتنے پرشان کی آں ہوونے او تساں وی سیانے تے تساں نی آل اولاد وی سیانی اے ماشأ اللہ اے تے آپوں وکیل اے اسنے واسطے تے اشارہ ہی بہوں سی تساں تے فیر ساری گل سمجھائی تے پہجیا اے فیر اتنی چنتا کی اں کرنے او،آخن لغے اساں نے سارے تیایاں پُتر پڑھے لیخے وےضرور ہن پر انہاں نی مثال تھرموس آلی اے انہاں پوچھیا او کہہ، بولے تے آخن لغے جسطرے اسنے وچ ٹھنڈا باہوؤ تے ٹھنڈا رہنا آ تے گرم باہوؤ تے گرم رہنا آ اسطرے ہی انہاں نی گل اے انہاں کی جتنا دسی تے پہجو اس تھیی زارا وی ہٹھ آپر نیں کرنے ہن سوچیا جائے تے گل انہاں بہشتیاں اپنے لئ کیتی سی پر ہج اے رواس ہر کہرے وچ اے، تعیلم تے کڑیاں منڈآں وچ بہوں اے پر لیکر نے فقیر وی ای ہن

جاری ہےSee More
گل کرنے آں افضل صابری ہوراں نی جنھاں اپنی حیاتی وچ دُنیا نے بہوں چنگے مندے ویلے تکے ہن، قلم کاغذ نال بڈا پیار اول ویلے توں رکھیا نے ، زیادہ تر حیاتی ناں تعلق ماشٹری نال رکھیا تےبہوں سارے لوکاں کی علم نی لُو دتی اےنے شعروشاعری وچ وی منیاپرمنیا ناں اے نے نال ہی اخبارے نال وی واسطہ اے نے ۔
گلاں گلاں وچ او او گل بندے کی سمجھائی شوڑنے ہن جہیڑی ہوئ سکے عام حیاتی وچ سمجھنا مشکل ہووے۔ صورت شورت نے بل ہی ہ...ن رنگ چٹا ہوناں چاہی ناں سی پر او کالا اے بال کالے ہوننے چاہی نے سن پر ہو چٹے ہن پر اے گل اے کہ کالے رنگے وچ وی نُوردیسنا آ کہہ پتا لوک مہاڑی اے گل پڑھی تے ہسن کہ کدے نُور وی کالا ہویا، تے گل کرنا آں کہ انہاں نیے رواٹھیاں(رخساروں)آپر اک چمک جیئ ہر ویلے رہینی اے جہیڑی وسیں لغی تے کالے رنگئے آپر نہی ہونی لیکن حیرانگی نی گل اے اسی نوے سالاں نے ہوئ گے ہن پر حلاں وی نوے نرؤے دسنے ہن ،
اک واری آساں انہاں کولوں پوچھی بیٹھے آں کہ دسُو جی کوئی ایہا جیا بندہ وی ہوسی جس کسے نال پیار ناں کیتا ہوسی؟ مہاڑے اس سوالے آپر کج دیر اپنی نکیاں نکیاں اکھاں نال مہاڑے مونہویں آخ تکنے رہئے تے فیر بلیں جئے آخن لغے فیرً تُساں اُسکی بندہ نہ ناں آخو۔۔۔۔۔۔۔ً انہاں نے اس جوابے کی میں تاویلیں تے ناں سمجھی سکیاں پر جس ویلے سمجیھاں حیران رہئ گیاں ، اُنہاں اپنے نسواری جیاں ہونٹاں نال اتنا سوہنا تے مختصر جیا جواب دیتا کہ ہج وی سوچناں آں تے حیران رہئ جاناں آں۔..n
See More
عبدالقیوم چوہدری صاحب پسند کرنے کا بہت بہت شکریہ
 

گل زیب انجم

محفلین
[QUاOTE="گل زیب انجم, post: 1493430, member: 8257"]پرانے لوکاں نیاں سوادلیاں گلاں

ویسے تے لیخنے والیاں بہوں

کج لغیا پَر پہاڑی وچ لیخن واسطے یا تے انہاں کی ویل نیں لغی یا فیر اوخے چڑن نی انہاں ہمت نیں کیتی،وایسے جے کوئی ہمت کرنا تے بڈا کج لیخنے جوگا اے سی ، خیر اے وی زبردستی نے سودے تے اے نیں سن مرضی نی گل سی ۔
آج میں اک نکی جئی کوشش کرن لغا آں شاید کسے کی پسند ائی جائے۔ اے مہاڑی پہلی کوشش اے جہیڑی پرانیاں لوکاں توں شروع... کیتی اے، اے او گلاں ہن جہیڑیاں او اپنی سادگی نال کرنے سن پر سوچیا جاے تے باہوں ڈونگیاں گلاں کری شوڑنے سن ۔
انہاں وچ جس بندے ناں میں پہلے ذکر کرن لغا اں او بہشتی گرداور عبداللہ عرف بابی ہن،بہشتی باہوں حاضر دماغ تے مخولی سن مخولے مخولے وچ گل سچی مونہویں پر بائی شوڑنے سن سمجھن آلے گلے نی تہہ تیکر پونچی جانےسن تے ہوراں واسطے ہاسی مخول بنی جاناںسی۔
اک واری نی گل اے کے تحصیلدار ہوراں کی شکایت لغی کے پٹواری تے گرداور رشوت کنی کینے ہن پر کم نیں کرنے نکے نکے کمے نی پھاری پھاری رشوت منگنےہن ،تحصیلدار ہوراں ساریاں کی گھٹا کیتا تے پوچھیا ایں او تساں لوکاں کولوں رشوت کیننے او، سارے اک اواز ہوئی تے مکری گے تے تحصیلدار ہوراں کی باہوں غصہ ائیگیا اخن لخے سارے کَن پوڑی کینو جس ویلے سارے ہنڈے ہون لخے تے اک واری فیر انہاں ناں کینی تے پوچھیا اک دھوں تھیں بعد بابی ہوراں نا ناں کینی تے پوچھیا نے ایں بابی تساں وی رشوت کیننے او بابی زارا مسکڑی کری تے اخن لغے اں کیننے اں تے کج حرام اپوں کھائی تے تساں کی وی کھلانے اں،حالاں ادھی گل بابی ہوراں نے مونہویں وچ سی ساریاں کی غش پئ گئ تحصیلدار ہوراں اخیا بابی چپ کرو بابی اخن لغے نیں ہن پوری گل سنی کینو،خیر جی جنھاں کن پوڑی کیندے سن او بابی کی اخن لغے بابی اے گل بار نہ کیسے کی دسے بابی بھلیں جے بولے اماں یاوے نہ ہون پولیاں نیں اواز چتر پونہچی گی اے می اخنے ہن دسے نہ کیسے کی،

ہن گل کرنے اں سرپینچ عزیز ہوراں نی آساں اس ویلے نکے جے ساں جس ویلے انہاں نواں کوٹھا چاہڑیا سی میں تے مہاڑے اک دوست (جیڑے انہاں نے سگے وی اے سن)انہاں نے کہار گے اں اس واسطے کہ چلو تھوڑا بہت پرالہ کرائی شوڑساں ، اوتھے اساں نکا نکا کم کرنے ساں بجلی تے اس ویلے ہونی نیں سی بتیاں(لالٹینز) نیں لوی لوک کم کرنے سن یا کوئی بہوں تیر ماری شوڑے تے گیس(پیٹرومکس) بالی کینا سی تے سر پینچ ہوراں نے کھر اس ویلے گیس بلن لغے سی پر اُسنا شیشہ نیں سی اک کالا جا پھونڈ ہچھے تے ٹکر ماری تے بلیں الا مینٹل سٹی شوڑھے اک دو واری تے بدا پر پھونڈ سی کے گیسے نی جان وی نہ چھوھڑنا آخر سر پینچ ہور (جیڑے اُسنے کرتب بہوں دیری نے تکنے سن پہ) بولے تکو اس ویلے وی اشنا سی کہ گوں(ٹٹی) کھان والیاں وی پروانہ بناں سی۔ حلاں تکیا جاے تے گل انہاں اس ویلے پھونڈے واسطے کیتی سی جدوں کہ باہوں بڈا فلسفہ سی اس نکی جئ گلے وچ ۔
سرپینچ عزیز ہوراں نی گل کرن لغے وے ساں گل تقریباً پوری ہوئی چکی سی کہ خبر لغی کے سرپینچ ہور وی آساں کی چھوڑی تے اگلے جہان نے راہی ہوئی گے ہن ًاسنے وی شک نیں کہ ہر ساہ کینے آلے موت نہ سواد وی کینا اے ً اللہ انہاں ناں کہار جنتاں وچ کر اے، بہوں چنگے سن ساری حیاتی لوکاں نے لڑائی چغڑے مکان وچ غزاری اے نے تساں وی پڑھیا ہوسی دو روسے وے لوکاں ناں روسا دُور کراناں وی چنگا عمبل اے تے اللہ اسنے پیشلے سارے گناہ توھوی شوڑنے ہن،آساں نی وی اے دعا اے کہ اللہ سرپینچ ہوراں نی قور اپنی لوئ نال چمکائی رکھہن نالے بہشتاں نی آوچی تھاں وی دیون ۔

3
ہن آساں گل کرنے آں چودھری شیر محمد ہوراں نی اللہ انہاں ناں کہار وی بہشتاں وچ کرہے بہوں چنگے سن گراں نیایاں بڈیاں لوکاں وچ انہاں ناں ناں وی اے سی بڈی ٹھنڈی جئ طبیعت نے مالک سن ہر گل نال ً مثال نے طور پرً لفظ بہوں استعمال کرنے سن ویسے گل وی مثال دییئ تے کرنے سن ۔ انہاں نیاں گلاں ساریاں چنگیاں سن پر اک گل جہیڑی میغی بہوں چنگی لغی او تساں کی وی سناناں آں ،اک واری انہاں اپنے پتریئیے (پراؤ نے پُتر)کی کسے کم پہجیا لیکن گل کج پوری ناں دسی بعد وچ یاد آئی کہ غلط کیتا گل پوری ناں دسی انہاں نے نال انہاں نے دوست وی کھلتے وی سن آخن لغے چودھری جی اتنے پرشان کی آں ہوونے او تساں وی سیانے تے تساں نی آل اولاد وی سیانی اے ماشأ اللہ اے تے آپوں وکیل اے اسنے واسطے تے اشارہ ہی بہوں سی تساں تے فیر ساری گل سمجھائی تے پہجیا اے فیر اتنی چنتا کی اں کرنے او،آخن لغے اساں نے سارے تیایاں پُتر پڑھے لیخے وےضرور ہن پر انہاں نی مثال تھرموس آلی اے انہاں پوچھیا او کہہ، بولے تے آخن لغے جسطرے اسنے وچ ٹھنڈا باہوؤ تے ٹھنڈا رہنا آ تے گرم باہوؤ تے گرم رہنا آ اسطرے ہی انہاں نی گل اے انہاں کی جتنا دسی تے پہجو اس تھیی زارا وی ہٹھ آپر نیں کرنے ہن سوچیا جائے تے گل انہاں بہشتیاں اپنے لئ کیتی سی پر ہج اے رواس ہر کہرے وچ اے، تعیلم تے کڑیاں منڈآں وچ بہوں اے پر لیکر نے فقیر وی ای ہن

گل کرنے آں افضل صابری ہوراں نی جنھاں اپنی حیاتی وچ دُنیا نے بہوں چنگے مندے ویلے تکے ہن، قلم کاغذ نال بڈا پیار اول ویلے توں رکھیا نے ، زیادہ تر حیاتی ناں تعلق ماشٹری نال رکھیا تےبہوں سارے لوکاں کی علم نی لُو دتی اےنے شعروشاعری وچ وی منیاپرمنیا ناں اے نے نال ہی اخبارے نال وی واسطہ اے نے ۔
گلاں گلاں وچ او او گل بندے کی سمجھائی شوڑنے ہن جہیڑی ہوئ سکے عام حیاتی وچ سمجھنا مشکل ہووے۔ صورت شورت نے بل ہی ہ...ن رنگ چٹا ہوناں چاہی ناں سی پر او کالا اے بال کالے ہوننے چاہی نے سن پر ہو چٹے ہن پر اے گل اے کہ کالے رنگے وچ وی نُوردیسنا آ کہہ پتا لوک مہاڑی اے گل پڑھی تے ہسن کہ کدے نُور وی کالا ہویا، تے گل کرنا آں کہ انہاں نیے رواٹھیاں(رخساروں)آپر اک چمک جیئ ہر ویلے رہینی اے جہیڑی وسیں لغی تے کالے رنگئے آپر نہی ہونی لیکن حیرانگی نی گل اے اسی نوے سالاں نے ہوئ گے ہن پر حلاں وی نوے نرؤے دسنے ہن ،
اک واری آساں انہاں کولوں پوچھی بیٹھے آں کہ دسُو جی کوئی ایہا جیا بندہ وی ہوسی جس کسے نال پیار ناں کیتا ہوسی؟ مہاڑے اس سوالے آپر کج دیر اپنی نکیاں نکیاں اکھاں نال مہاڑے مونہویں آخ تکنے رہئے تے فیر بلیں جئے آخن لغے فیرً تُساں اُسکی بندہ نہ ناں آخو۔۔۔۔۔۔۔ً انہاں نے اس جوابے کی میں تاویلیں تے ناں سمجھی سکیاں پر جس ویلے سمجیھاں حیران رہئ گیاں ، اُنہاں اپنے نسواری جیاں ہونٹاں نال اتنا سوہنا تے مختصر جیا جواب دیتا کہ ہج وی سوچناں آں تے حیران رہئ جاناں آں۔[/QUOTE]
 

گل زیب انجم

محفلین
پہاڑی غزل

اک دوجے دے سنگ سنگ رہنا چنگا لغنا سی
اک دوجے دی خاطر دکھ سکھ سہنا چنگا لغنا سی

تُپ شُپ نی پروا سی کس کی
کڑکنے دوپہراں باھر رہنا چنگا لغنا سی

اللہ جانے کہہ گلاں سن اس ویلے وچ
کہ اُس ویلے ناں ہر ہر پل چنگا لغنا سی

ایویں تے باہوں جغاں سن بہھن لئی
پر سکولے نیاں راں وچ بہنا چنگا لغنا سی

اج پتا نئیں کیڑی گل ے مونہہ پیھری تے لنگی گئے
جنھاں کی کھلی کھلی تے تکنا چنگا لغنا سی

خورے کیڑے ظالمے کھوی کیندا او پھہل
جس کی تکنا ہر کسے کی چنگا لغنا سی

گل زیب انجم
تلمیذ صاحب زبردست قرار دینے پر بہت بہت شکریہ
 

گل زیب انجم

محفلین
کل میں تکیا سی تساں نے ہتھوں کھڈونے کی تڑوٹ نیاں...
لغا ڈر اسطرح پنیی تے دل تساں، آپر مٹی بائ شوڑسو
۔۔۔۔۔
وا وا وا وا
۔۔۔۔۔
کالیاں پُور آکھاں وچ کجلہ بائ تے آخیا بار نہ ہچھے کرو
گل زیب جی اس مصرعے میں اگر 'اچھیا' یا 'گچھیا' لکھیں تو صحیح سمجھ آ ئے گی۔
تساں نی اصلاح ساڑھے سر متهے
 

جاسمن

لائبریرین
دو ماه ریهاڑه میں گزارنے کے بعد دو هی لفظ آسکے. "بل دیا" اس کا مطلب شاید ٹھیک ٹھاک یا راضی باضی هے. یعنی حال چال پوچھنے کے لئے استعمال هوتا هے. البته پهاڑی زبان کافی سمجھ آ جاتی هے. ایک دھاگه معاشرت میں پهاڑی رهن سهن اور ثقافت کے بارے میں شروع هونا چاهیے.
 

گل زیب انجم

محفلین
دو ماه ریهاڑه میں گزارنے کے بعد دو هی لفظ آسکے. "بل دیا" اس کا مطلب شاید ٹھیک ٹھاک یا راضی باضی هے. یعنی حال چال پوچھنے کے لئے استعمال هوتا هے. البته پهاڑی زبان کافی سمجھ آ جاتی هے. ایک دھاگه معاشرت میں پهاڑی رهن سهن اور ثقافت کے بارے میں شروع هونا چاهیے.
آپ نے"بل دیا"کا مطلب تو درست اخذ کیا یا سمجھ لیا لیکن میں آپ کے لفظ"پهاڑی" کو سمجھنے سے قاصر رہا. عزیزی پہاڑی پہاڑ سے اخذ کیا ہوا ایک لفظ ہے جیسے لاہور سے لاہوری پنجاب سے پنجابی اور سندھ سے سندھی ہے.یہ جو آپ نے پهاڑی لکھا ہے یہ پھاڑ کو ی کاصیغہ لگانے سے ہوا ہے اور پهاڑ کا وہی مطلب ہے جو اردو میں ہے چیر پھاڑ دیا خط پڑهے بغیر پهاڑ دیا وغیرہ.
اور پهاڑی پہاڑی میں فروٹس کی کٹی ہوئی کانچوں کو کہتے ہیں جیسا کہ سنترے یا سیب کی پهاڑی.
پلیز اب پہاڑی کو پهاڑی نہ لکهنا .ورنہ ہمیں اردو میں پہاڑ کو پهاڑا لکهنا پڑے گا.
باقی جو آپ نے دھاگے کا مشورہ دیا ہے بہت ہی اچھا دیا ہے. اسطرح ایک دوسرے کے ریت رواج اور رہہن سہن سے شناسائی رہے گی
 

تلمیذ

لائبریرین
۔ میں آپ کے لفظ"پهاڑی" کو سمجھنے سے قاصر رہا. عزیزی پہاڑی پہاڑ سے اخذ کیا ہوا ایک لفظ ہے جیسے لاہور سے لاہوری پنجاب سے پنجابی اور سندھ سے سندھی ہے.یہ جو آپ نے پهاڑی لکھا ہے یہ پھاڑ کو ی کاصیغہ لگانے سے ہوا ہے اور پهاڑ کا وہی مطلب ہے جو اردو میں ہے چیر پھاڑ دیا خط پڑهے بغیر پهاڑ دیا وغیرہ.
اور پهاڑی پہاڑی میں فروٹس کی کٹی ہوئی کانچوں کو کہتے ہیں جیسا کہ سنترے یا سیب کی پهاڑی.
پلیز اب پہاڑی کو پهاڑی نہ لکهنا .ورنہ ہمیں اردو میں پہاڑ کو پهاڑا لکهنا پڑے گا.
گل زیب انجم صاحب، السلام علیکم،
آپ اپنے طور پر ٹھیک ہی کہہ رہے ہیں، لیکن محترمہ جاسمن, صاحبہ کی (ہر جگہ) پر کی ہوئی ہوئی پوسٹوں سے جہاں تک میں سمجھ سکا ہوں، یہ ہے کہ ان کے اردو کی بورڈ میں ’ ہ‘ (لاہور والی) کا حرف غالباً موجود نہیں ہے اور وہ جہاں بھی ’ہ ‘ ٹائپ کرنا چاہتی ہیں وہاں ’ھ‘ ٹائپ ہو جاتا ہے۔ میراخیال ہے ،لکھنا وہ بھی ’پہاڑی‘ ہی چاہتی ہوں گی۔
اس پر مزید روشنی و ہ خود ڈال سکتی ہیں۔
 

گل زیب انجم

محفلین
گل زیب انجم صاحب، السلام علیکم،
آپ اپنے طور پر ٹھیک ہی کہہ رہے ہیں، لیکن محترمہ جاسمن, صاحبہ کی (ہر جگہ) پر کی ہوئی ہوئی پوسٹوں سے جہاں تک میں سمجھ سکا ہوں، یہ ہے کہ ان کے اردو کی بورڈ میں ’ ہ‘ (لاہور والی) کا حرف غالباً موجود نہیں ہے اور وہ جہاں بھی ’ہ ‘ ٹائپ کرنا چاہتی ہیں وہاں ’ھ‘ ٹائپ ہو جاتا ہے۔ میراخیال ہے ،لکھنا وہ بھی ’پہاڑی‘ ہی چاہتی ہوں گی۔
اس پر مزید روشنی و ہ خود ڈال سکتی ہیں۔
آپ کی بات سے انکار ممکن نہیں. ......
 

عزیزامین

محفلین
آپ نے"بل دیا"کا مطلب تو درست اخذ کیا یا سمجھ لیا لیکن میں آپ کے لفظ"پهاڑی" کو سمجھنے سے قاصر رہا. عزیزی پہاڑی پہاڑ سے اخذ کیا ہوا ایک لفظ ہے جیسے لاہور سے لاہوری پنجاب سے پنجابی اور سندھ سے سندھی ہے.یہ جو آپ نے پهاڑی لکھا ہے یہ پھاڑ کو ی کاصیغہ لگانے سے ہوا ہے اور پهاڑ کا وہی مطلب ہے جو اردو میں ہے چیر پھاڑ دیا خط پڑهے بغیر پهاڑ دیا وغیرہ.
اور پهاڑی پہاڑی میں فروٹس کی کٹی ہوئی کانچوں کو کہتے ہیں جیسا کہ سنترے یا سیب کی پهاڑی.
پلیز اب پہاڑی کو پهاڑی نہ لکهنا .ورنہ ہمیں اردو میں پہاڑ کو پهاڑا لکهنا پڑے گا.
باقی جو آپ نے دھاگے کا مشورہ دیا ہے بہت ہی اچھا دیا ہے. اسطرح ایک دوسرے کے ریت رواج اور رہہن سہن سے شناسائی رہے گی
میں کہوں گا پہاڑی نہیں بلکہ مادری زبان نام ہونا چاہیے اس دھاگے کا
 

جاسمن

لائبریرین
گل زیب انجم صاحب، السلام علیکم،
آپ اپنے طور پر ٹھیک ہی کہہ رہے ہیں، لیکن محترمہ جاسمن, صاحبہ کی (ہر جگہ) پر کی ہوئی ہوئی پوسٹوں سے جہاں تک میں سمجھ سکا ہوں، یہ ہے کہ ان کے اردو کی بورڈ میں ’ ہ‘ (لاہور والی) کا حرف غالباً موجود نہیں ہے اور وہ جہاں بھی ’ہ ‘ ٹائپ کرنا چاہتی ہیں وہاں ’ھ‘ ٹائپ ہو جاتا ہے۔ میراخیال ہے ،لکھنا وہ بھی ’پہاڑی‘ ہی چاہتی ہوں گی۔
اس پر مزید روشنی و ہ خود ڈال سکتی ہیں۔
‎ اس ھ نے تو میرا دل هی توڑ دیا. اتنے پیار سے میں نے اپنے ملک کی ایک زبان بارے لکھا. تلمیذ بھائی الله آپ کو آسانیاں عطا کرے. ماشاءالله آپ کا مشاهده بهت زبردست هے. جزاک الله.
 
آخری تدوین:

جاسمن

لائبریرین
ہم ( میرے سمیت ) ایک جذباتی قوم ہیں۔ ایک بار سرائیکی زبان سیکھنے کا شوق ہؤا۔ بہت محبت سے ایک کولیگ سے سیکھنی شروع کی۔ ایک دوسری سرائیکی کولیگ بار بار یہ کہتی تھی کہ ڈال بول کے دکھاؤ۔ اللہ کی بندی اگر ڈال نہ آئے تو سرائیکی نہ سیکھیں۔ ایسی ٹوک لگی کہ وہ سلسلہ ہی ٹوٹ گیا۔ انجم بھائی کے ڈر سے موبائل کی بجائے کمپیوٹر سے پوسٹ کر رہی ہوں:LOL:۔ موبائل پہ اردو لکھ لکھ کے اب واقعی بھولنے لگا ہے کہ کون سا لفظ ھ سے لکھنا ہے اور کون سا ہ سے۔:D
 

جاسمن

لائبریرین
آپ نے"بل دیا"کا مطلب تو درست اخذ کیا یا سمجھ لیا لیکن میں آپ کے لفظ"پهاڑی" کو سمجھنے سے قاصر رہا. عزیزی پہاڑی پہاڑ سے اخذ کیا ہوا ایک لفظ ہے جیسے لاہور سے لاہوری پنجاب سے پنجابی اور سندھ سے سندھی ہے.یہ جو آپ نے پهاڑی لکھا ہے یہ پھاڑ کو ی کاصیغہ لگانے سے ہوا ہے اور پهاڑ کا وہی مطلب ہے جو اردو میں ہے چیر پھاڑ دیا خط پڑهے بغیر پهاڑ دیا وغیرہ.
اور پهاڑی پہاڑی میں فروٹس کی کٹی ہوئی کانچوں کو کہتے ہیں جیسا کہ سنترے یا سیب کی پهاڑی.
پلیز اب پہاڑی کو پهاڑی نہ لکهنا .ورنہ ہمیں اردو میں پہاڑ کو پهاڑا لکهنا پڑے گا.
باقی جو آپ نے دھاگے کا مشورہ دیا ہے بہت ہی اچھا دیا ہے. اسطرح ایک دوسرے کے ریت رواج اور رہہن سہن سے شناسائی رہے گی
جی پہاڑی۔۔۔۔۔اب ٹھیک ہے؟
 
Top