منیر نیازی کُجھ شوق سِی یار فقیری دا - مُنیرا نیازی

کُجھ شوق سِی یار فقیری دا

کُجھ عشق نے دَر دَر رول دِتا

۔

کُجھ سجنا کَسر نہ چُھوڑی سِی

کُجھ زہر رَقیباں گھول دِتا

۔

کُجھ ہجر فِراق داَ رنگ چٹرہیا

کُجھ دردِ ماہی انمول دِتا

۔
کُجھ سڑ گئی قسمت میری

کُجھ پیار وِچ یاراں رُول دِتا

۔

کُجھ اونج وِی رہواں اوکھیاں سَن

کُجھ گل وِچ غم داَ طوق وِی سِی

-

کُجھ شہر دے لوگ وِی ظالم سنَ

کُجھ سانوں مَرن دا شوق وِی سی

۔

۔

{مُنیر نیازی}
 
ویسے میری عقل شریف میں یہ بات سمائی نہیں
کچھ ایسے ہی کہتے ہیں ناں
ہی ہی ہی

وہ اسلیے کہ آپکے معاملے میں عقل چھوٹی رہ گئی اور آپ بڑی ہیں :noxxx::devil:

کہنے کا "مطبل" تھا کہ ، ایسی پنجابی کا فایدہ اتنا ہے کہ ہر وقت کوئی ٹرانسلیڑ نہیں ڈھونڈنا پڑتا نا :daydreaming:، کچھ لوگوں کی طرح :tongue:
 

مقدس

لائبریرین
وہ اسلیے کہ آپکے معاملے میں عقل چھوٹی رہ گئی اور آپ بڑی ہیں :noxxx::devil:

کہنے کا "مطبل" تھا کہ ، ایسی پنجابی کا فایدہ اتنا ہے کہ ہر وقت کوئی ٹرانسلیڑ نہیں ڈھونڈنا پڑتا نا :daydreaming:، کچھ لوگوں کی طرح :tongue:

اوئی یہ راز کی بات آپ کو کس نے بتائی
ہی ہی ہی ہی ہی ہی
 

نیرنگ خیال

لائبریرین
آخری دو اشعار کو چھوڑ کر بقیہ اشعارسرائیکی کے لگتے ہیں۔اول تو وہ منیر نیازی کے لگتے نہیں پر اگر ہیں بھی تو کسی اور نظم کا حصہ ہیں۔ منیر نیازی کی جس مشہور زمانہ نظم کے آخری دو اشعار اوپر موجود ہیں وہ مکمل صورت میں یوں ہے
کس دا دوش سی کس دا نئیں سی
ایہہ گلاں ہُن کرن دیاں نئیں
ویلے لنگ گئے توبہ والے
راتاں ہوکے بھرن دیاں نئیں
جو ہوئیا ایہہ ہونا ای سی
تے ہونی روکدیاں رکدی نئیں
اک واری جدوں شروع ہو جاوے
گل فیر اینویں مکدی نئیں
کجھ اُنجھ وی راہواں اوکھیاں سَن
کُجھ گل وچ غم دا طوق وی سی
کُجھ شہر دے لوگ وی ظالم سَن
کُجھ مینوں مرن دا شوق وی سی​
 
آخری دو اشعار کو چھوڑ کر بقیہ اشعارسرائیکی کے لگتے ہیں۔اول تو وہ منیر نیازی کے لگتے نہیں پر اگر ہیں بھی تو کسی اور نظم کا حصہ ہیں۔ منیر نیازی کی جس مشہور زمانہ نظم کے آخری دو اشعار اوپر موجود ہیں وہ مکمل صورت میں یوں ہے
کس دا دوش سی کس دا نئیں سی​
ایہہ گلاں ہُن کرن دیاں نئیں​
ویلے لنگ گئے توبہ والے​
راتاں ہوکے بھرن دیاں نئیں​
جو ہوئیا ایہہ ہونا ای سی​
تے ہونی روکدیاں رکدی نئیں​
اک واری جدوں شروع ہو جاوے​
گل فیر اینویں مکدی نئیں​
کجھ اُنجھ وی راہواں اوکھیاں سَن​
کُجھ گل وچ غم دا طوق وی سی​
کُجھ شہر دے لوگ وی ظالم سَن​
کُجھ مینوں مرن دا شوق وی سی​

شاید ، میں نے تو انٹرنیٹ سے پڑھ کے ٹایپ کر دی۔ اصلاح کا شکریہ
 

نیرنگ خیال

لائبریرین
شاید ، میں نے تو انٹرنیٹ سے پڑھ کے ٹایپ کر دی۔ اصلاح کا شکریہ
انٹرنیٹ پر لکھیں گئیں چیزیں قابل اعتبار نہیں ہوتیں۔(n) بہت سی خوبصورت تصاویر پر آپکو اقبال کا کلام بلکے کچھ خوبصورت باتیں بھی بڑے لوگوں سے منسوب کی نظر آئیں گی۔ تو اعتبار کا بہترین ذریعہ کتب ہی ہیں۔ یہ کلام بابا بلہے شاہ کے کلام میں ترمیم کر کے بنایا گیا ہے۔ اور جہاں سے آپ نے پڑھا ہوگا اس نے منیر نیازی کے نام سے چھاپ رکھا ہوگا۔ ہو سکتا ہے کئی لوگوں نے بلہے شاہ یا شاکر کے نام سے بھی چھاپ رکھا ہو۔o_O
امید ہے آپ نے میری پوسٹ کا برا نہ منایا ہوگا۔:grin1:
 

تلمیذ

لائبریرین
پنجابی گھٹ، اوکھت نال یاں ناںسمجھن آلیاں لئی سادی تے غیر منظوم اُردو بڑے آدر تے عزت نال
(پنجابی کم ، مشکل سے یا نہ سمجھنے والوں کے لئے سلیس اور غیر منظوم اُردو بصد خلوص و احترام )

کس دا دوش سی کس دا نئیں سی
ایہہ گلاں ہُن کرن دیاں نئیں
کس کا قصور تھا اور کس کا نہیں
یہ باتیں اب کرنے کی نہیں
ویلے لنگھ گئے توبہ والے
راتاں ہوکے بھرن دیاں نئیں
توبہ کے زمانے گزر گئے
راتیں آہیں بھرنے والی نہیں
جو ہوئیا ایہہ ہونا ای سی
تے ہونی روکدیاں رکدی نئیں
جو ہوا یہ ہونا ہی تھا
تقدیر (شُدنی) روکنے سے نہیں رکتی
اک واری جدوں شروع ہو جاوے
گل فیر اینویں مکدی نئیں
جب بات ایک بار شروع ہو جائے
تو پھر یوں ہی ختم نہیں ہو جاتی
کجھ اُنجھ وی راہواں اوکھیاں سَن
کُجھ گل وچ غم دا طوق وی سی
راہیں کچھ ویسے بھی مشکل تھیں
کچھ گلے میں غم کا طوق بھی تھا
کُجھ شہر دے لوگ وی ظالم سَن
کُجھ مینوں مرن دا شوق وی سی
کچھ شہر کے لوگ بھی ظالم تھے
کچھ مجھے مرنے کا شوق بھی تھا
 

تلمیذ

لائبریرین
کیوں جے ایخو جیہے موقعے تے (یعنی تعریف کرن لئی) انج ای کیہا جاندا اے۔
'کی گل اے' وچ سوال دا تآثر آؤندا اے۔
 

تلمیذ

لائبریرین
فیر وی بوہتیاں نولوں چنگے او۔ لفظاں دے ذخیرے دی تھاں گرائمر ول دھیان کرو کیوں الفاظ اردو وی چل جاندے نیں
 
Top