انٹرویو آئینے سے باتیں

ابن رضا

لائبریرین
آپ ایک کتاب پڑھتے ہیں قرآن کی ہی مثال لے لیجیے آپ نے علم کی طرف پہلا قدم بڑھایا پھر اس پہلے قدم نے آپ کو سوال اٹھانے پر مجبور کیا اس علم کو سمجھنے کے لئے آپ نے مزید سوال کئے تفسیر کا علم حاصل کیا تجوید کا سہارا لیا مختلف تراجم کی کتب پڑھیں تو گویا علم نے سوال کیا اور علم سے ہی جواب ملا
بغیر علم اور شعور کے سوال تو نہیں اٹھایا جاسکتا تو سوال علم کا حاصل ہو نہ ہو علم کے حصول کا بہترین ذریعہ ضرور ہے
ادھورا علم اتنا ہی خطرناک ہوتا ہے جتنا ادھورا طبیب اور میری نظر میں سوال کے بغیر علم ادھورا ہی رہتا ہے یا پھر بہت تشنہ اور محدود
کوئی کتاب پڑھنا بھی تو علم کا ہی ایک ضمنی فعل ہے؟
 
آپ ایک کتاب پڑھتے ہیں قرآن کی ہی مثال لے لیجیے آپ نے علم کی طرف پہلا قدم بڑھایا پھر اس پہلے قدم نے آپ کو سوال اٹھانے پر مجبور کیا اس علم کو سمجھنے کے لئے آپ نے مزید سوال کئے تفسیر کا علم حاصل کیا تجوید کا سہارا لیا مختلف تراجم کی کتب پڑھیں تو گویا علم نے سوال کیا اور علم سے ہی جواب ملا
بغیر علم اور شعور کے سوال تو نہیں اٹھایا جاسکتا تو سوال علم کا حاصل ہو نہ ہو علم کے حصول کا بہترین ذریعہ ضرور ہے
ادھورا علم اتنا ہی خطرناک ہوتا ہے جتنا ادھورا طبیب اور میری نظر میں سوال کے بغیر علم ادھورا ہی رہتا ہے یا پھر بہت تشنہ اور محدود

کتاب پڑھنے کے عمل تک پہنچنے کے لئے میں نے پہلے پڑھنا سیکھا؛تبھی جان پایا کہ یہ کتاب ہے ۔ گویا میں سمجھ لوں کہ بات آپ کے پہلے ارشاد پر چلی گئی۔
کسی بھی باشعور ذہن میں علم کی کھاد ڈالیں گے تو سوالوں کی فصل تو پیدا ہوگی :)
علم کی کھاد! کسی بھی باشعور ذہن میں۔ تو کیا شعور اور علم کو اس حد تک ہم معنی یا قریب المعانی مان لیا جائے؟ پھر تو اولیت علم کی ہوئی کہ پہلے علم پھر سوال۔
مگر ہمارا سوال کچھ اور تھا کہ سوال ’’کیوں کر‘‘ پیدا ہوتا ہے۔
اس ’’کیوں کر‘‘ پر احباب سے کیوں نہ کہہ دیکھیں؛ کہ وہ کیا فرماتے ہیں۔
 
کیا کیوں کیسے کب کہاں اور کتنے کی ٹیم کا اگر مگر چونکہ چنانچے نتیجتاؑ اور علیٰ ہٰذالقیاس کی ٹیم کے ساتھ میچ طے پاگیا۔۔۔لیکن افسوس کہ میچ سے لطف اندوز ہونے کیلئے صرف پانچ تماشائی ہی میدان میں پہنچےاور وہ تھے البتہ، کاش، بلکہ، بالکل اور لیکن۔۔۔۔۔بلکے اور بالکل نے کیا کیوں کیسے کب کہاں اور کتنے کی ٹیم کا ساتھ دیا جبکہ البتہ اور لیکن نے اگر مگر چونکہ چنانچے نتیجتاؑ اور علیٰ ہذالقیاس کی طرفداری میں شور مچایا۔۔۔کاش کو کوئی بھی ٹیم پسند نہیں آئی اور وہ سوچنے لگا کہ کاش میِں یہاں نہ ہی آتا اور اپنے پرانے جگری دوست بالفرض کے ساتھ مل کر اسکے دوست کسی سے ملنے چلا جاتا اور ہم سب مل کر کوئی کو بھی آواز دیکر محفل سجالیتے۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
 

صائمہ شاہ

محفلین
کتاب پڑھنے کے عمل تک پہنچنے کے لئے میں نے پہلے پڑھنا سیکھا؛تبھی جان پایا کہ یہ کتاب ہے ۔ گویا میں سمجھ لوں کہ بات آپ کے پہلے ارشاد پر چلی گئی۔

علم کی کھاد! کسی بھی باشعور ذہن میں۔ تو کیا شعور اور علم کو اس حد تک ہم معنی یا قریب المعانی مان لیا جائے؟ پھر تو اولیت علم کی ہوئی کہ پہلے علم پھر سوال۔
مگر ہمارا سوال کچھ اور تھا کہ سوال ’’کیوں کر‘‘ پیدا ہوتا ہے۔
اس ’’کیوں کر‘‘ پر احباب سے کیوں نہ کہہ دیکھیں؛ کہ وہ کیا فرماتے ہیں۔
آپ علم سے کیا مراد لیتے ہیں ؟ کیا علم صرف نصابی ہی ہوتا ہے یا صرف کتاب کی شکل میں ہی علم کہلاتا ہے ؟ میری نظر میں علم کے معنی بہت وسیع ہیں اس پر بھی کچھ کہیئے کہ ہم جیسے کم علم بھی فیض یاب ہو سکیں
 

نیرنگ خیال

لائبریرین

نیرنگ خیال

لائبریرین
آپ علم سے کیا مراد لیتے ہیں ؟ کیا علم صرف نصابی ہی ہوتا ہے یا صرف کتاب کی شکل میں ہی علم کہلاتا ہے ؟ میری نظر میں علم کے معنی بہت وسیع ہیں اس پر بھی کچھ کہیئے کہ ہم جیسے کم علم بھی فیض یاب ہو سکیں
اگر علم کے لغوی معنی جاننا کے ہی لے لیے جائیں تو ہر کوئی کچھ نہ کچھ جانتا ہی ہے۔ اس تعریف کی وجہ سے تو دنیا سے جہالت کا جنازہ ہی اٹھ جائے کہ ہر کوئی کسی نہ کسی علم پر دسترس رکھتا ہے۔ کیا فرماتے ہیں پس آئینہ احباب ہمارے اس سوال کے بارے میں؟
 

ابن رضا

لائبریرین
اگر علم کے لغوی معنی جاننا کے ہی لے لیے جائیں تو ہر کوئی کچھ نہ کچھ جانتا ہی ہے۔ اس تعریف کی وجہ سے تو دنیا سے جہالت کا جنازہ ہی اٹھ جائے کہ ہر کوئی کسی نہ کسی علم پر دسترس رکھتا ہے۔ کیا فرماتے ہیں پس آئینہ احباب ہمارے اس سوال کے بارے میں؟
فرمانے کا حکم نامہ چونکہ پسِ آئینہ ہے اس لیےہم سرِ آئینہ کچھ عرض کر کے حکم عدولی کا ارتکاب کرنے سے قاصر ہیں:)
 

ابن رضا

لائبریرین
آپ علم سے کیا مراد لیتے ہیں ؟ کیا علم صرف نصابی ہی ہوتا ہے یا صرف کتاب کی شکل میں ہی علم کہلاتا ہے ؟ میری نظر میں علم کے معنی بہت وسیع ہیں اس پر بھی کچھ کہیئے کہ ہم جیسے کم علم بھی فیض یاب ہو سکیں
دراصل بات سے بات نکلے گی تو بات چلے گی ناں۔ بات چلے گی تو بات بنے گی گویا تب ہی مجھ جیسے کوتاہ علم حضرات کی خاطر خواہ تشفی کا سامان دستیاب ہو پائے گا اور تشنہ لبوں کی سیرابی کا عمل وقوع پزیر ہو سکے گا۔
 
دراصل بات سے بات نکلے گی تو بات چلے گی ناں۔ بات چلے گی تو بات بنے گی گویا تب ہی مجھ جیسے کوتاہ علم حضرات کی خاطر خواہ تشفی کا سامان دستیاب ہو پائے گا اور تشنہ لبوں کی سیرابی کا عمل وقوع پزیر ہو سکے گا۔
سوال پیدا کیوں ہوتا ہے؟ سوال پیدا کیوں کر ہوتا ہے؟ یہ ہے اس وقت کا سوال۔
 

ابن رضا

لائبریرین
سوال پیدا کیوں ہوتا ہے؟ سوال پیدا کیوں کر ہوتا ہے؟ یہ ہے اس وقت کا سوال۔
جی مرے خیال میں جاننے کا عمل جیسے جیسے پروان چڑھتا ہے تو ہرنئی پیش رفت ایک انکشاف کی سی ہوتی ہے ۔ یہ انکشافات کچھ معیار اور کسوٹیاں رائج کرتے چلے جاتے ہیں۔ آنے والے حالات کو انہیں کسوٹیوں پر پرکھا جاتا ہے۔ یہی جانچ پھر سوالات تخلیق کرتی ہے کہ فلاں عمل پہلے کیسے کیا جاتا اب کیسے کیا جارہا ہے اور آئندہ کیسے کیا جانا چاہیے (خوب سے خوب تر ، زیادہ موثر اور قابلِ عمل طریقے کیا ہونے چاہییں،مطلوب و مقصود کا حصول کیسے ممکن ہے ، تشفی کا سامان کیسے ہو سکتا ہے وغیرہ وغیرہ)۔ یوں سوالات کا ایک لامتناہی سلسلہ وقوع پزیر ہوتا ہے۔
 
آخری تدوین:

صائمہ شاہ

محفلین

زبیر مرزا

محفلین
میرے خیال ہے اس سوال کے لیے ایک علیحدہ دھاگہ بنا لیا جائے کہ زبیر مرزا سوچیں گے بن بلائے مہمان اور دھاگہ بھی ہائی جیک کر لیا :)
ارے نہیں آپ بصد شوق اس دھاگے کو چلائیں بلکہ آپ اسے احسن طریقے آگے بڑھارہی ہیں - میں تو یوں بھی اب مزید محفل میں نہیں آسکوں گا
مجھ سے کم فہموں کے لیے اسے سمجھنا اور شامل رہناممکن نہیں :)
کہا سنا معاف
 

صائمہ شاہ

محفلین
ارے نہیں آپ بصد شوق اس دھاگے کو چلائیں بلکہ آپ اسے احسن طریقے آگے بڑھارہی ہیں - میں تو یوں بھی اب مزید محفل میں نہیں آسکوں گا
مجھ سے کم فہموں کے لیے اسے سمجھنا اور شامل رہناممکن نہیں :)
کہا سنا معاف
یہ تو مناسب حل نہیں ہے آپ کا دھاگہ ہے آپ ہی کا حق ہے
 
ارے نہیں آپ بصد شوق اس دھاگے کو چلائیں بلکہ آپ اسے احسن طریقے آگے بڑھارہی ہیں - میں تو یوں بھی اب مزید محفل میں نہیں آسکوں گا
مجھ سے کم فہموں کے لیے اسے سمجھنا اور شامل رہناممکن نہیں :)
کہا سنا معاف
محفل سے جارہے ہیں؟ یا غیر حاضر ہو رہے ہیں؟ کیوں؟ کاہے کو؟ کس لئے؟ ’’سنا‘‘ معاف کیا، اور ’’کہا‘‘ ۔۔ اس پر کچھ کہنا مشکل ہے۔
 
اگر علم کے لغوی معنی جاننا کے ہی لے لیے جائیں تو ہر کوئی کچھ نہ کچھ جانتا ہی ہے۔ اس تعریف کی وجہ سے تو دنیا سے جہالت کا جنازہ ہی اٹھ جائے کہ ہر کوئی کسی نہ کسی علم پر دسترس رکھتا ہے۔ کیا فرماتے ہیں پس آئینہ احباب ہمارے اس سوال کے بارے میں؟
میرا نہیں خیال کہ صرف لغوی معانی کی بنیاد پر کوئی مفید بات ہو سکے۔ یہاں علم کے مرادی معانی لینے ہوں گے (اپنے اپنے فیلڈ کے حوالے سے)۔ اسی طور جہالت کے معانی بھی اسی تناظر میں طے پائیں گے۔
 

نیرنگ خیال

لائبریرین
فرمانے کا حکم نامہ چونکہ پسِ آئینہ ہے اس لیےہم سرِ آئینہ کچھ عرض کر کے حکم عدولی کا ارتکاب کرنے سے قاصر ہیں:)
اگر ایجنٹ کو پیسے دیے بغیر صحیح راستے سے پاسپورٹ بنوانے جاؤ تو "وڈا افسر" اس طرح کے اعتراضات لگا کر واپس بھیج دیتا ہے۔۔۔ :p
 

نیرنگ خیال

لائبریرین
Top