ارکان کے زحافات پر اختلاف

سید ذیشان

محفلین
ع - خطائے بزرگاں گرفتن خطا است​

ویسے اس ایک جملے میں مسلمانوں کے زوال کی داستان پوشیدہ ہے۔​

مزمل بھائی اس کمینٹ پر معذرت خواہ ہوں کیونکہ دھاگے کا مضمون کچھ اور ہے لیکن رہا نہیں گیا :)
 
بزرگوں کی خطا پر گرفت کرنا بذاتِ خود ایک خطا ہے :)

وارث بھائی خطا پر گرفت کرنا خطا ہے تو خطا کی پیروی اس سے بھی بڑی خطا سمجھتا ہوں میں۔ :) خطا کو جائز سمجھ کر خطا کرنا کونسی عقل مندی ہوئی؟ مجھے اس سے کوئی غرض ہی نہیں کے کام کرنے والا کون ہے۔ بلکہ یہ کے کر کیا رہا ہے۔ :)
اور بہر حال یہ تو زحافات کی بحث ہے۔ میں نیا ہوں عروض کی فیلڈ میں۔
میں نے بحر الفصاحت کا مطالعہ کرنے سے پہلے ایک عدد کتاب آسان عروض سرور صاحب کی پڑھی تھی۔ اس کے بحر الفصاحت پر آگیا ہوں۔ مجھے کوئی اختلاف نہیں مولوی نجم الغنی کی یہ کتاب ایک کامل استاد کا قائم مقام ہے۔ اور یہ کہ اس صدی میں شاید اس پائے کی کوئی دوسری کتاب ابھی تک نہیں آسکی ہے۔ اختلاف ہے تو یہ کہ اس پر ابھی تک نظرِ ثانی نہیں کی گئی۔ اور اگر ہو بھی تو خذ ما صفا ودع ما کدر کا عمل نہیں ہوا۔
مجھے پورا یقین ہے کہ اس دھاگے سے کسی کو کوئی تکلیف نہیں ہوئی ہوگی۔ :)

ع - خطائے بزرگاں گرفتن خطا است​

ویسے اس ایک جملے میں مسلمانوں کے زوال کی داستان پوشیدہ ہے۔​

مزمل بھائی اس کمینٹ پر معذرت خواہ ہوں کیونکہ دھاگے کا مضمون کچھ اور ہے لیکن رہا نہیں گیا :)

چلیں کوئی نہیں۔ جمہوریت ہے۔ :grin:
 

محمد وارث

لائبریرین
وارث بھائی خطا پر گرفت کرنا خطا ہے تو خطا کی پیروی اس سے بھی بڑی خطا سمجھتا ہوں میں۔ :) خطا کو جائز سمجھ کر خطا کرنا کونسی عقل مندی ہوئی؟ مجھے اس سے کوئی غرض ہی نہیں کے کام کرنے والا کون ہے۔ بلکہ یہ کے کر کیا رہا ہے۔ :)

قبلہ مجھے اس مصرعے سے اتفاق ہے یا نہیں یہ تو ایک علیحدہ بات ہے، لیکن چونکہ مصرع ہے سو اس میں غلطی کی نشاندہی کرنا ضروری تھا سو میں نے کر دی۔ ترجمہ آپ نے پوچھا تو بتا دیا۔ سو آپ اپنی جگہ صحیح کہہ رہے ہونگے۔:)
 
قبلہ مجھے اس مصرعے سے اتفاق ہے یا نہیں یہ تو ایک علیحدہ بات ہے، لیکن چونکہ مصرع ہے سو اس میں غلطی کی نشاندہی کرنا ضروری تھا سو میں نے کر دی۔ ترجمہ آپ نے پوچھا تو بتا دیا۔ سو آپ اپنی جگہ صحیح کہہ رہے ہونگے۔:)

وارث بھائی خطا پر گرفت کرنا خطا ہے تو خطا کی پیروی اس سے بھی بڑی خطا سمجھتا ہوں میں۔​
:)
خطا کو جائز سمجھ کر خطا کرنا کونسی عقل مندی ہوئی؟​

وارث بھائی آپ میرے بزرگ ہیں اسی حوالے سے یہ میرا آپ سے سوال تھا کہ میں صحیح کہہ رہا ہوں یا نہیں؟
اس بات کو کسی نے بھی شروع کیا مجھے اس سے کوئی لینا دینا نہیں یہ ایک جنرل بات تھی۔ ایک صاحب کا اس دھاگے کے مسئلے میں مجھے ایس ایم ایس بھی آیا تھا کل۔ اس لئے سوچا کہ تصدیق کرلوں اگر میں غلط ہوں تو بھئی ہاتھ جوڑ کر معافی کا طلبگار ہوں کہ بزرگوں کی خطا کی نشاندہی کردی۔ بلکہ نشاندہی کرنے کی کہاں اوقات۔ تردد کی وجہ سےسوالات کرلئے۔ :)
 

محمد وارث

لائبریرین
وارث بھائی آپ میرے بزرگ ہیں اسی حوالے سے یہ میرا آپ سے سوال تھا کہ میں صحیح کہہ رہا ہوں یا نہیں؟
اس بات کو کسی نے بھی شروع کیا مجھے اس سے کوئی لینا دینا نہیں یہ ایک جنرل بات تھی۔ ایک صاحب کا اس دھاگے کے مسئلے میں مجھے ایس ایم ایس بھی آیا تھا کل۔ اس لئے سوچا کہ تصدیق کرلوں اگر میں غلط ہوں تو بھئی ہاتھ جوڑ کر معافی کا طلبگار ہوں کہ بزرگوں کی خطا کی نشاندہی کردی۔ بلکہ نشاندہی کرنے کی کہاں اوقات۔ تردد کی وجہ سےسوالات کرلئے۔ :)

سچی بات یہ ہے مزمل صاحب کہ اب عروضی بحثوں میں میرا دل نہیں لگتا بلکہ آج کل تو کسی بھی چیز میں نہیں لگ رہا۔ بحر الفصاحت پاس ہی دھری ہے لیکن میں اسے کھولنا نہیں چاہتا، چار پانچ سال قبل یہ میرا بھی اوڑھنا بچھونا تھی۔ :)
 
سچی بات یہ ہے مزمل صاحب کہ اب عروضی بحثوں میں میرا دل نہیں لگتا بلکہ آج کل تو کسی بھی چیز میں نہیں لگ رہا۔ بحر الفصاحت پاس ہی دھری ہے لیکن میں اسے کھولنا نہیں چاہتا، چار پانچ سال قبل یہ میرا بھی اوڑھنا بچھونا تھی۔ :)

چلیں وقت وقت کی بات ہے۔ ہر کا م ہر وقت ہر کوئی نہیں کر سکتا۔ :) اور نہ کوئی کام کسی کے نہ کرنے سے رک جاتا ہے۔ آپ کی محنت عروض پر لائقِ ستائش ہے،
 

فاتح

لائبریرین
ایک زحاف "وقص" کے نام سے جانا جاتا ہے. اسکی ڈیفنیشن کیا ہے؟ رکن پر کس طرح اثر انداز ہوتا ہے؟
وقص ایک مفرد زحاف ہے جو مُتَفَاعِلُن کے حرفِ ثانی یعنی ت کا اسقاط کر کے اسے مُفَاعِلُن میں بدل دیتا ہے۔ وقص بحر کامل سے مخصوص ہے۔
 

فاتح

لائبریرین
وقص ایک مفرد زحاف ہے جو مُتَفَاعِلُن کے حرفِ ثانی یعنی ت کا اسقاط کر کے اسے مُفَاعِلُن میں بدل دیتا ہے۔ وقص بحر کامل سے مخصوص ہے۔
مزید باریکی دیکھی جائے تو وقص نامی زحاف دراصل "فاصلۂ صغریٰ" کے حرفِ دوم کو ساقط کرتا ہے لیکن چونکہ بحر کامل سے مخصوص ہے لہٰذا مُتَفَاعِلُن ہی لکھ دیا۔
 
وقص ایک مفرد زحاف ہے جو مُتَفَاعِلُن کے حرفِ ثانی یعنی ت کا اسقاط کر کے اسے مُفَاعِلُن میں بدل دیتا ہے۔ وقص بحر کامل سے مخصوص ہے۔

جی متفق.
بحر الفصاحت میں اسے اضمار اور خبن کا اجتماع بتایا گیا ہے.
جبکہ یہ کوئی مرکب نہیں بلکہ صرف رکن کے اول سبب ثقیل میں سے دوسرا متحرک ساقط کرتا ہے.
 
استاد جی نیا نیا عروض سیکھ رہا ہوں۔ تو کتاب میں لکھا ہوا اکثر سمجھ نہیں آتا تو محمد وارث بھائی اور فاتح بھائی کو تنگ کرنے آجاتا ہوں۔ کیونکہ بہر حال کہا تو یہی جاتا ہے کے عروض سیکھنا نہ سیکھنے سے بہتر ہے۔ :)


فاتح بھائی اب یہ بھی سمجھائیں کہ فاعلاتن سے ”فُعِل“ (بسکون لام) کونسے زحافات لگ کر بنے گا؟
فاعلاتن پر رُبْعْ کے اطلاق سے فَعَلْ حاصل ہو گا۔ یہ زحاف اجتماع خبن و حذف و قطع ہے۔
 
جی متفق.
بحر الفصاحت میں اسے اضمار اور خبن کا اجتماع بتایا گیا ہے.
جبکہ یہ کوئی مرکب نہیں بلکہ صرف رکن کے اول سبب ثقیل میں سے دوسرا متحرک ساقط کرتا ہے.
مزمل بھائی !
کچھ چیزیں واضح نہیں ہو پا رہیں جن کی بابت راہ نمائی چاہتا ہوں ۔ اگر فاصلہ ہے تو سببِ ثقیل چہ معنی دارد ۔ محقق نے بھی فاعلاتُکَ کے وجود کو مسترد کیا ہے ۔ کیا ہمیں یہی کہنا چاہیے کہ زحاف سببِ ثقیل پر وارد ہوا ہے یا یہ مناسب ہے کہ فاصلے پر وارد ہوا ہے ۔
 
جی متفق.
بحر الفصاحت میں اسے اضمار اور خبن کا اجتماع بتایا گیا ہے.
جبکہ یہ کوئی مرکب نہیں بلکہ صرف رکن کے اول سبب ثقیل میں سے دوسرا متحرک ساقط کرتا ہے.
میرا خیال ہے کہ اضمار و خبن کا اجتماع کہنا درست ہے ۔ فارسی والے بظاہر زحاف پر زحاف لگانے پر معترض ہیں لیکن لگاتے بھی ہیں ۔ فعِلن کو فعلن بناتے ہیں تسکین کرکے ۔ ویسے بھی تین متوالی حرکات میں سے درمیانی کو ساکن کرکے ساقط کرنا انسب ہے ۔ ذبیحہ پہلے سکون میں تو آئے پھر چھری چلائی جائے گی
 
میرا خیال ہے کہ اضمار و خبن کا اجتماع کہنا درست ہے ۔ فارسی والے بظاہر زحاف پر زحاف لگانے پر معترض ہیں لیکن لگاتے بھی ہیں ۔ فعِلن کو فعلن بناتے ہیں تسکین کرکے ۔ ویسے بھی تین متوالی حرکات میں سے درمیانی کو ساکن کرکے ساقط کرنا انسب ہے ۔ ذبیحہ پہلے سکون میں تو آئے پھر چھری چلائی جائے گی
مزمل صاحب سے جواب لینے کے لیے شاید آپ کو ان کے فیس بک وغیرہ پر ہی رابطہ کرنا پڑے گا، یہاں تو وہ اب بہت کم ہی نظر آتے ہیں :)
 
مزمل صاحب سے جواب لینے کے لیے شاید آپ کو ان کے فیس بک وغیرہ پر ہی رابطہ کرنا پڑے گا، یہاں تو وہ اب بہت کم ہی نظر آتے ہیں :)
اگر کوئی اور دوست بھی اس حوالے سے اپنا نکتہ نظر بیان کرنا چاہے توخوش آمدید اور شکریہ ۔ چونکہ متحرک کے گرانا اور سببِ ثقیل کے وجود کے اثبات کے قائل تھے ۔ اس لیے چاہا تھا کہ یہ قضیہ وہی حل کر دیں ۔ جزاک اللہ خیر ۔ شاد رہیں ❤❤❤
 
Top