عوام کی آواز: کیا کالے جادو کی کوئی حقیقت ہے؟

عثمان

محفلین
میرے محترم بھائی
قہقہوں سے لطف اندوز ہونے کا موقع فراہم کرنے پر ازحد شکریہ
میرے محترم بھائی ۔ ہپناٹزم کو حلال حرام قرار دیتے دلواتے آپ کالےجادو اور عام جادو کو اچھی نیت کے تابع کرتے حلال قرار دلوانے لگے ۔
یہ تمام خدمت آپ نے خود انجام دی ہے۔ چاہتے تو میرے سوالات کے جوابات نہ دیتے۔ کوئی زور زبردستی نہیں۔
فاتح کے سوال کے جواب میں جادو کی تعریف و تشریح کا بیڑا آپ نے خود اٹھایا اسی لئے آپ سے سوال پوچھنے لگایا۔ اب برا کیا منانا ؟ :)

میرے محترم بھائی جان بچانے کے لیئے تو ایمان سے منکری بھی قابل گرفت نہیں ۔ اس سے بڑھ کر رعایت میں وسعت کہاں ۔۔۔ ۔۔۔ ۔۔۔ ؟
زبان سے کہہ دینے اور دل سے پھر جانے میں بہت فرق ہے۔ شائد کسی جابر شخص کے سامنے زبان سے مکرنا قابل گرفت نہ ہو۔ لیکن دل سے مکر جانے کی رعایت آپ نے کہاں سے اخذ کر لی ؟

میں جائز کی رعایت صرف بطور علاج تحریر کی تھی ۔
جی یہ بہت سے جادوگر بھی محض "علاج" کا ہی دعویٰ کرتے ہیں۔ :)

جہاں تک از خود جادو کے حرام و حلال ہونے کی بات ہے تو " ہاروت ماروت " کیوں اس علم کے حامل کر کے رب سچے نے زمین پر بھیجے تھے ۔ اس سوال کا جواب اپنی بصیرت سے تلاش فرمائیں ۔ کیونکہ اس واقعے سے جادو کے علم کا نزول بھی حق تعالی " سمیع العلیم " کی جانب سے ہی ہے ۔۔۔ ۔۔ اور اللہ کی جانب سے نازل شدہ کوئی علم بھی ازخود برا نہیں ہو سکتا ۔۔۔ ۔۔۔ ۔۔۔ ۔۔

ہاروت ماروت اور ان کو دیے گئے علم کے بارے میں معلومات اس قدر مبہم اور مختصر ہیں کہ اس کی بنیاد پر مزید مفروضات قائم کرنا خطرے سے خالی نہیں۔ سابقہ مراسلوں کی طرح آپ ایک بار پھر اپنی بات کو اپنے تئیں مدلل کرنے کے لئے ایک اور کمزور مفروضہ قائم کر رہے ہیں۔ مجھ سے شکایت نہ کیجیے گا۔ :)
اول تو معلوم ہی نہیں کہ وہ کیا سکھاتے تھے۔ پھر وہ جو کچھ سکھاتے تھے اسے خدا کی طرف سے آزمائش اور اس کے نقصانات سے خبردار کرتے۔ اچھے برے کا اب سوال ہی کیا؟
موجود دور کے جادو اور اس کے حلال ہونے کے آپ کی رائے کا ہاروت ماروت کے سکھائے علم سے کیا تعلق ؟
 
گویا جادو ، کالا جادو اگر اچھی نیت سے کسی کو فائدہ پہنچانے کے لئے کیا جائے تو حلال ہوگا ؟
یعنی جادو از خود حرام نہ ہوا اس کا برا استعمال حرام ہوا۔
جیسے مادی علوم مثلاً سائنس حرام نہ ہوئی بلکہ اس کا غلط استعمال جیسے بڑے پیمانے پر مہلک ہتھیار قابل مذمت و نفرت ہوئے۔
جان بچانے کے لئے حرام چیز نگلنے کی رعایت کا علم تھا۔ لیکن یہ رعایت اس قدر وسیع ہوسکتی ہے ، معلوم نہ تھا۔

جادو پر یقین رکھنے والے اور کتنے احباب نایاب بھائی کی اس رائے سے متفق ہیں ؟
جادو کی کئی اقسام ہیں۔۔۔کچھ انسان کو شرک اور کفر تک لیجاتی ہیں۔ لہٰذا وہ حرام قرار پائیں۔
کچھ اقسام سے معاشرے میں فساد پھیلتا ہے۔ چنانچہ فقہ کے مختلف مذاہب کی رو سے ایسے شخص کیلئے سزائیں مقرر ہیں۔ اور اس طرح کئے گئے جرائم پر بھی قصاص وغیرہ کے قوانین کااطلاق کیا جاتا ہے۔
کچھ اقسام مباح ہیں ۔ تفریح کی غرض سے کی گئی شعبدہ بازی، یا علاج معالجے اور اصلاح وغیرہ کیلئے کی جانے والیے اعمال بھی اسی میں شامل ہیں۔۔۔
اس ضمن میں حضرت شاہ ولی اللہ محدث دہلوی اور انکے فرزند حضرت شاہ عبدالعزیز محدث دہلوی کی کتب کا مطالعہ مفید ہے۔ تفسیرِ عزیزی میں بھی یہ مباحث ہیں۔۔۔

لیکن سب سے پہلے تو آپ یہ بتائیے کہ آپ جادو سے کیا مراد لیتے ہیں۔ آپ کے نزدیک جادو کی کیا تعریف ہہے۔
 

عثمان

محفلین
لیکن سب سے پہلے تو آپ یہ بتائیے کہ آپ جادو سے کیا مراد لیتے ہیں۔ آپ کے نزدیک جادو کی کیا تعریف ہہے۔

میرے پاس جادو کی کوئی جامع تعریف نہیں ہے۔ بلکہ یہ تعریف ہی تو جاننے کی کوشش میں ہوں۔ :)
فی الوقت میں جادو سے جو کچھ مراد لیتا ہوں وہ یہ کہ بغیر کسی مادی و منطقی توجیہہ کے واقعات اور اشیاء پر اثر انداز ہوا جائے۔ جیسے جادوگر کا کوئی الفاظ ادا کر کے کسی غیر متعلق شئے پر پھونک کر ایک بالکل ہی لاتعلق چیز یا واقعہ پر اثر انداز ہونے کا دعویٰ کرنا۔
آپ نے شعبدہ بازی کو جادو کے زمرہ میں رکھا۔ میں اسے جادو نہیں سمجھتا کہ شعبدہ باز متعلقہ مادی وسائل پر انحصار کرتا ہے۔ نیز اس کے پاس اس کے عمل کی جامع منطقی توجیہہ موجود ہے۔ جو دیکھنے والا پہلی نظر میں سمجھ نہیں پاتا اور شعبدہ بازی کا شکار ہوجاتا ہے۔

بہرحال آپ احباب کی آراء سے اب تک ایک بات تو سامنے آ رہی ہے کہ آپ کے مطابق جادو شائد کلی طور پر حرام نہیں ہے۔ :)
 
میرے پاس جادو کی کوئی جامع تعریف نہیں ہے۔ بلکہ یہ تعریف ہی تو جاننے کی کوشش میں ہوں۔ :)
فی الوقت میں جادو سے جو کچھ مراد لیتا ہوں وہ یہ کہ بغیر کسی مادی و منطقی توجیہہ کے واقعات اور اشیاء پر اثر انداز ہوا جائے۔ جیسے جادوگر کا کوئی الفاظ ادا کر کے کسی غیر متعلق شئے پر پھونک کر ایک بالکل ہی لاتعلق چیز یا واقعہ پر اثر انداز ہونے کا دعویٰ کرنا۔
آپ نے شعبدہ بازی کو جادو کے زمرہ میں رکھا۔ میں اسے جادو نہیں سمجھتا کہ شعبدہ باز متعلقہ مادی وسائل پر انحصار کرتا ہے۔ نیز اس کے پاس اس کے عمل کی جامع منطقی توجیہہ موجود ہے۔ جو دیکھنے والا پہلی نظر میں سمجھ نہیں پاتا اور شعبدہ بازی کا شکار ہوجاتا ہے۔

بہرحال اب تک ایک بات تو سامنے آ رہی ہے کہ جادو شائد کلی طور پر حرام نہیں ہے۔ :)
میں نے بھی اس دھاگے کے شروع مین عرض کیا تھا کہ جادو cause & effect کے قوانین کے تابع ہوتا ہے، اور اسکا تعلق بھی عالمِ اسباب سے ہی ہے۔۔۔لیکن فرق صرف اتنا ہے کہ یہ اسباب بہت سے لوگوں کی نظر سے نہیں گذرے ہوتے یا انکے علم میں نہیں ہوتے۔۔۔۔چنانچہ اس تعریف کی رو سے شعبدہ بازی بھی جادو ہی کی ایک قسم ہے کیونکہ یہ بھی اسباب کے تحت ہی کی جاتی ہے لیکن یہ اسباب عام پبلک کو کم ہی معلوم ہوتے ہیں۔۔دنیا میں کوئی چیز بھی بغیر کسی سبب کے نہیں ہوتی۔۔لیکن اس سبب کا ضروری نہیں کہ ہر شخص کو پتہ ہو :)
 

عثمان

محفلین
میں نے بھی اس دھاگے کے شروع مین عرض کیا تھا کہ جادو cause & effect کے قوانین کے تابع ہوتا ہے، اور اسکا تعلق بھی عالمِ اسباب سے ہی ہے۔۔۔ لیکن فرق صرف اتنا ہے کہ یہ اسباب بہت سے لوگوں کی نظر سے نہیں گذرے ہوتے یا انکے علم میں نہیں ہوتے۔۔۔ ۔چنانچہ اس تعریف کی رو سے شعبدہ بازی بھی جادو ہی کی ایک قسم ہے کیونکہ یہ بھی اسباب کے تحت ہی کی جاتی ہے لیکن یہ اسباب عام پبلک کو کم ہی معلوم ہوتے ہیں۔۔دنیا میں کوئی چیز بھی بغیر کسی سبب کے نہیں ہوتی۔۔لیکن اس سبب کا ضروری نہیں کہ ہر شخص کو پتہ ہو :)
جادو جن کاز اور ایفیکٹ اور قوانین کے تابع ہے اس کی کچھ تفصیل ؟ :)
دنیا کے اکثر علوم کے کاز اینڈ ایفیکٹ اور قوانین سے لے میں کو آگاہی نہیں ہوتی یا محدود ہوتی ہے۔ لیکن ان علوم کی حثیت مشکوک نہیں ٹھہرتی کہ تفصیل حاصل کرنا اور اسے دہرانا بہرحال انسانی دسترس میں ہے۔
 
ش

شہزاد احمد

مہمان
دنیا کے اکثر علوم کے کاز اینڈ ایفیکٹ اور قوانین سے لے میں کو آگاہی نہیں ہوتی یا محدود ہوتی ہے۔ لیکن ان علوم کی حثیت مشکوک نہیں ٹھہرتی کہ تفصیل حاصل کرنا اور اسے دہرانا بہرحال انسانی دسترس میں ہے۔
عثمان صاحب! اگر آپ جادو کے" کاز اینڈ ایفیکٹ" کو سمجھ گئے تو وہ آپ کے لیے "جادو" نہیں رہے گا ۔۔۔
 

عثمان

محفلین
عثمان صاحب! اگر آپ جادو کے" کاز اینڈ ایفیکٹ" کو سمجھ گئے تو وہ آپ کے لیے "جادو" نہیں رہے گا ۔۔۔
اہل سائنس جنہیں آپ پچھلے دس صفحات میں لتاڑتے آئے ہیں وہ بھی آپ کو یہی سمجھاتے رہے ہیں۔ کہ "جادو" اس وقت تک جادو ہے جب تک اسرار کا پردہ رہے۔ ;)
بہرحال میں تو یہاں پردہ اٹھنے کا منتظر ہوں۔ :)
 
ش

شہزاد احمد

مہمان
اہل سائنس جنہیں آپ پچھلے دس صفحات میں لتاڑتے آئے ہیں وہ بھی آپ کو یہی سمجھاتے رہے ہیں۔ کہ "جادو" اس وقت تک جادو ہے جب تک اسرار کا پردہ رہے۔ ;)
بہرحال میں تو یہاں پردہ اٹھنے کا منتظر ہوں۔ :)
محترم! ہم نے کب انکار کیا ہے سائنس کی "کرامتوں" کا ۔۔۔۔۔ ویسے آپ کو یہ الہام کیسے ہو گیا کہ اس نوعیت کے معاملات صرف سائنس ہی سلجھا سکتی ہے!!! سائنس بھی محض ایک ذریعہ ہے حقائق کے ادراک کا اور بلاشبہ بڑا معتبر ذریعہ!
 

ساجد

محفلین
ہم تو سمجھتے ہیں کہ ”جادو“ سر چڑھ کر بولتا ہے اور تب اترتا ہے جب جادو کا Status ”جورو“ میں ڈھل جاتا ہے :)
 
جادو جن کاز اور ایفیکٹ اور قوانین کے تابع ہے اس کی کچھ تفصیل ؟ :)
دنیا کے اکثر علوم کے کاز اینڈ ایفیکٹ اور قوانین سے لے میں کو آگاہی نہیں ہوتی یا محدود ہوتی ہے۔ لیکن ان علوم کی حثیت مشکوک نہیں ٹھہرتی کہ تفصیل حاصل کرنا اور اسے دہرانا بہرحال انسانی دسترس میں ہے۔
یہ جن چیزوں کو آجکل illusionistلوگ پیش کرتے ہیں، کسی زمانے میں اسے جادو ہی سمجھا جاتا تھا لیکن جوں جوں انسان کی نظر وسیع ہوتی گئی اور علم برھتا گیا، ان چیزوں کے پیچھے چھپے اسباب اس پر آشکارا ہونے لگے اور یہ چیزیں آجکل کے لوگوں کی نظر میں جادو کی تعریف سے خارج ہوتی گئیں۔۔۔یہ ایک مسلسل پراسس ہے صدیوں پر محیط ہے۔۔۔یہ جاننے کا پراسس ابھی ختم نہیں ہوا ۔ابھی بھی بیشمار ایسی باتیں ہیں جنکو سائنس جھٹلاتی ہے کیونکہ اسکی کوئی توجیہہ ابھی سائنس نہیں کر سکتی، لیکن ہر زمانے میں ہر قوم میں بیشمار لوگوں کے مشاہدات بھی اپنی جگہ ایک سچ ہے جسے جھٹلایا نہیں جاسکتا۔۔سائنسی ذہن والے چونکہ اسکی توجیہہ نہیں جانتے، وہ ان واقعات کی صحت کا ہی سرے سے انکار کردیتے ہیں، یا راوی کی ذہنی صحت یا نیت پر سوالات اٹھا کر اسے مشکوک بنانے کی کوشش کرتے ہیں۔۔لیکن یہ رویہ بھی درست نہیں ہے۔۔۔
دور کیوں جائیے، مسمریزم کو ہی لیجئے۔۔۔میں نے خود بھی اسکے مظاہرے دیکھے ہیں۔ اسکی سائنسی توجیہہ کیا پیش کریں گے آپ۔؟
آجکل ہر کتابوں کی دوکان سے آپکو سیلف ہیلپ بکس میں کئی ایسی کتب مل جاتی ہیں جن میں اس بات پر زور دیا گیا ہوتا ہے کہ آپکی سوچ ایک بیحد طاقتور عنصر ہے اور سوچ کے درست استعمال سے آپ زندگی میں مطلوبہ نتائج لاسکتے ہی۔ ان کتب کی زبردست فروخت سے اندازہ ہوتا ہے کہ لوگ اس بات کو درست تسلیم کرتے ہیں۔۔۔لیکن کیا آپ اس بات کی سائنسی توجیہہ کرسکتے ہیں کہ ایسا کیسے ہوتا ہے؟۔۔
 
ش

شہزاد احمد

مہمان
شعبدہ بازوں کو تو بلاشبہ سائنس نے ہی بے نقاب کیا ہے لیکن جادو کی وہ اقسام، جو شعبدہ بازی کے دائرے سے باہر ہیں، جن میں شاید "کالا جادو" بھی شامل ہے، ان کے حوالے سے سائنس نے کوئی خاص پیش رفت نہیں کی ہے ۔۔۔ اس لیے ہمیں سائنس کے ساتھ ساتھ دیگر ذرائع علم کی طرف رجوع کرنا پڑ جاتا ہے ۔۔۔ مذاہب اور فلسفہ میں بھی "جادو" کا موضوع زیرِ بحث رہا ہے ۔۔۔ سائنس کا تعلق تو چونکہ زیادہ تر ظواہر کی دنیا سے ہے اس لیے وہاں تک تو سائنس کی چلتی ہے لیکن جہاں تک باطنی معاملات کا تعلق ہے ان کی تعبیرات میں سائنس کو بھی دشواریاں پیش آتی ہیں ۔۔۔ بلکہ یہ کہنا بے جا نہ ہو گا کہ باطنی معاملات میں سائنس کی توجیہات تو شاید سرے سے ملتی ہی نہیں ہیں ۔۔۔ سائنس دان بھی عموماََ ان معاملات سے بے تعلق ہی رہتے ہیں ۔۔۔ سائنس کے دائرہ کار کی وجہ سے ۔۔۔
 

عثمان

محفلین
یہ جن چیزوں کو آجکل illusionistلوگ پیش کرتے ہیں، کسی زمانے میں اسے جادو ہی سمجھا جاتا تھا لیکن جوں جوں انسان کی نظر وسیع ہوتی گئی اور علم برھتا گیا، ان چیزوں کے پیچھے چھپے اسباب اس پر آشکارا ہونے لگے اور یہ چیزیں آجکل کے لوگوں کی نظر میں جادو کی تعریف سے خارج ہوتی گئیں۔۔۔
Illusionists کے مادی وسائل اور توجیہہ ان وقتوں میں بھی معلوم تھی۔ تاش کی گڈی سے شعبدہ بازی اخذ کرنے کے لئے صدیوں کے انتظار اور فکر کا مسئلہ درپیش نہیں۔ شعبدہ باز اپنے مطلوب مادی وسائل دکھا سکتا تھا۔ اپنے عمل کی جامع منطقی توجیہہ پیش کرتے ہوئے اسے بار بار دہرا سکتا تھا۔ آج بھی ایسا ہی ہے۔ :)

دور کیوں جائیے، مسمریزم کو ہی لیجئے۔۔۔ میں نے خود بھی اسکے مظاہرے دیکھے ہیں۔ اسکی سائنسی توجیہہ کیا پیش کریں گے آپ۔؟
آپ کا مطلب ہپنا ٹزم سے ہے ؟
ذہنی اور جسمانی مشقوں کا عمل ہے۔ جس کے اثرات اور نتائج محدود ہوتے ہیں۔ عمل کرنے والے مادی وسائل اور سائنسی توجیہہ پیش کرتے ہیں۔ وہ توجیہات کامل اس لئے نہیں ہوسکتیں کہ سائنس کا علم و عمل جاری و ساری رہتا ہے۔

آجکل ہر کتابوں کی دوکان سے آپکو سیلف ہیلپ بکس میں کئی ایسی کتب مل جاتی ہیں جن میں اس بات پر زور دیا گیا ہوتا ہے کہ آپکی سوچ ایک بیحد طاقتور عنصر ہے اور سوچ کے درست استعمال سے آپ زندگی میں مطلوبہ نتائج لاسکتے ہی۔ ان کتب کی زبردست فروخت سے اندازہ ہوتا ہے کہ لوگ اس بات کو درست تسلیم کرتے ہیں۔۔۔ لیکن کیا آپ اس بات کی سائنسی توجیہہ کرسکتے ہیں کہ ایسا کیسے ہوتا ہے؟۔۔
صرف قوت خود ارادی ہی کیا ، پیار محبت کی بھی سائنسی توجیہہ ابھی کلی طور پر موجود نہیں۔ :)
اب کچھ جادوئی توجیہہ پر بات ہوجائے۔ :)
کیا جادو کرنے والوں یا اس پر یقین رکھنے والوں نے جادو کے قوانین اور کاز ایفیکٹ بیان کیے ہیں ؟ وہ کیا ہیں ؟ کچھ تفصیل ؟
 

عثمان

محفلین
شعبدہ بازوں کو تو بلاشبہ سائنس نے ہی بے نقاب کیا ہے لیکن جادو کی وہ اقسام، جو شعبدہ بازی کے دائرے سے باہر ہیں، جن میں شاید "کالا جادو" بھی شامل ہے، ان کے حوالے سے سائنس نے کوئی خاص پیش رفت نہیں کی ہے ۔۔۔ اس لیے ہمیں سائنس کے ساتھ ساتھ دیگر ذرائع علم کی طرف رجوع کرنا پڑ جاتا ہے ۔۔۔ مذاہب اور فلسفہ میں بھی "جادو" کا موضوع زیرِ بحث رہا ہے ۔۔۔ سائنس کا تعلق تو چونکہ زیادہ تر ظواہر کی دنیا سے ہے اس لیے وہاں تک تو سائنس کی چلتی ہے لیکن جہاں تک باطنی معاملات کا تعلق ہے ان کی تعبیرات میں سائنس کو بھی دشواریاں پیش آتی ہیں ۔۔۔ بلکہ یہ کہنا بے جا نہ ہو گا کہ باطنی معاملات میں سائنس کی توجیہات تو شاید سرے سے ملتی ہی نہیں ہیں ۔۔۔ سائنس دان بھی عموماََ ان معاملات سے بے تعلق ہی رہتے ہیں ۔۔۔ سائنس کے دائرہ کار کی وجہ سے ۔۔۔

اجی سائنس کو گولی کرائیے۔ دس صفحات ہوگئے آپ کو سائنس سائنس کرتے۔ دونوں مل کر سائنس پر تین حرف بھیجتے ہیں اور اس جادوئی دھاگے پر جادو کے متعلق کچھ سمجھائیے۔
شعبدہ باز کو بے نقاب کرنے کا مودا سائنس کے سر مونڈھنے کی ضرورت نہیں۔ شعبدہ باز کی توجیہہ اور وسائل شعبدہ کو بے نقاب کرنے کے لئے کافی تھا۔

ایک اطلاع دے دوں کے مجھ سمیت اکثر محفلین کالے رنگ میں لکھے مراسلے کو بھی اتنی ہی توجہ سے پڑھتے ہیں جتنی توجہ سے لال اور نیلے مراسلوں کو۔
 
Illusionists

کیا جادو کرنے والوں یا اس پر یقین رکھنے والوں نے جادو کے قوانین اور کاز ایفیکٹ بیان کیے ہیں ؟ وہ کیا ہیں ؟ کچھ تفصیل ؟
کئی جادو کرنے والے خود بھی ان قوانین اور کاز اینڈ افیکٹ کے اسباب اور اس میکینزم سے واقف نہیں ہوتے ۔۔۔لیکن اپنا کام کئے جاتے ہیں۔۔۔آپ ان سے پوچھئیے کہ ایسا کیوں اور کیسے تو وہ کوئی سائنسی جواب نہیں دے پائیں گے لیکن یہی کہیں گے کہ بس ایسا کرنے سے ایسا ہوجاتا ہے یہ ہمارا مشاہدہ ہے۔۔۔
ویسے ہم سب لوگ اور بہت سے سائنسدان بھی اسی روش پر گامزن ہیں کہ ایسی چیزیںکے وجود کوتسلیم کرتے ہیں جنکی سائنسی توجیہہ ابھی تک نہیں وہ جانتے :p
 
ش

شہزاد احمد

مہمان
اجی سائنس کو گولی کرائیے۔ دس صفحات ہوگئے آپ کو سائنس سائنس کرتے۔ دونوں مل کر سائنس پر تین حرف بھیجتے ہیں اور اس جادوئی دھاگے پر جادو کے متعلق کچھ سمجھائیے۔
شعبدہ باز کو بے نقاب کرنے کا مودا سائنس کے سر مونڈھنے کی ضرورت نہیں۔ شعبدہ باز کی توجیہہ اور وسائل شعبدہ کو بے نقاب کرنے کے لئے کافی تھا۔

ایک اطلاع دے دوں کے مجھ سمیت اکثر محفلین کالے رنگ میں لکھے مراسلے کو بھی اتنی ہی توجہ سے پڑھتے ہیں جتنی توجہ سے لال اور نیلے مراسلوں کو۔
محترم! سائنس پر تین حرف بھیجنے کے حق میں نہیں ہوں میں ۔۔۔ ایسے انتہاپسندانہ رویے کا کم از کم میں تو ہرگز قائل نہیں ۔۔۔ لال نیلے پیلے مراسلوں کی بھی خوب کہی آپ نے ۔۔۔ بھلا اس سے آپ کو کیا فرق پڑتا ہے ۔۔۔ ہمیں ہی کچھ تکلف کرنا پڑتا ہے ۔۔۔جادو کے حوالے سے ہماری جو بھی معلومات ہیں، وہ سب اس دھاگے پر دیتے جا رہے ہیں ۔۔۔ اور دیں گے بھی ۔۔۔ لیکن ۔۔۔ علمی رویہ ایسا نہیں ہوا کرتا عموماََ ۔۔۔ آپ ذرا تحمل سے سب کے مراسلے پڑھیں اور پھر خود فیصلہ کریں ۔۔۔
 

عثمان

محفلین
کئی جادو کرنے والے خود بھی ان قوانین اور کاز اینڈ افیکٹ کے اسباب اور اس میکینزم سے واقف نہیں ہوتے ۔۔۔ لیکن اپنا کام کئے جاتے ہیں۔۔۔ آپ ان سے پوچھئیے کہ ایسا کیوں اور کیسے تو وہ کوئی سائنسی جواب نہیں دے پائیں گے لیکن یہی کہیں گے کہ بس ایسا کرنے سے ایسا ہوجاتا ہے یہ ہمارا مشاہدہ ہے۔۔۔
گویا منتر پڑھنے والا نہیں جانتا کہ اس کے دعویٰ کے مطابق منتر کیوں عمل کر دکھاتا ہے ؟ پھر کم از کم کاز اینڈ ایفیکٹ کا دعویٰ برقرار نہیں رہتا۔ :)

ویسے ہم سب لوگ اور بہت سے سائنسدان بھی اسی روش پر گامزن ہیں کہ ایسی چیزیںکے وجود کوتسلیم کرتے ہیں جنکی سائنسی توجیہہ ابھی تک نہیں وہ جانتے :p
مذہب کی کئی باتوں پر میں بحثیت مسلمان ایمان رکھتا ہوں۔ لیکن میں اس کے کاز اینڈ ایفیکٹ اور قوانین کے وجود میں ہونے کا دعویٰ نہیں کرسکتا جب تک کے دریافت نہ کرلوں۔ :)
 

عثمان

محفلین
محترم! سائنس پر تین حرف بھیجنے کے حق میں نہیں ہوں میں ۔۔۔ ایسے انتہاپسندانہ رویے کا کم از کم میں تو ہرگز قائل نہیں ۔۔۔ لال نیلے پیلے مراسلوں کی بھی خوب کہی آپ نے ۔۔۔ بھلا اس سے آپ کو کیا فرق پڑتا ہے ۔۔۔ ہمیں ہی کچھ تکلف کرنا پڑتا ہے ۔۔۔ جادو کے حوالے سے ہماری جو بھی معلومات ہیں، وہ سب اس دھاگے پر دیتے جا رہے ہیں ۔۔۔ اور دیں گے بھی ۔۔۔ لیکن ۔۔۔ علمی رویہ ایسا نہیں ہوا کرتا عموماََ ۔۔۔ آپ ذرا تحمل سے سب کے مراسلے پڑھیں اور پھر خود فیصلہ کریں ۔۔۔
جادو کے متعلق اب تک نے آپ نے کیا معلومات دی ہیں ؟ اب تک سائنس سے آپ کو شکایات کی فہرست ہی ختم نہیں ہونے کو آرہی۔
نایاب بھائی اور محمود احمد غزنوی بھائی کی طرح آپ بھی کچھ کشٹ اٹھائیے۔ :)
 
گویا منتر پڑھنے والا نہیں جانتا کہ اس کے دعویٰ کے مطابق منتر کیوں عمل کر دکھاتا ہے ؟ پھر کم از کم کاز اینڈ ایفیکٹ کا دعویٰ برقرار نہیں رہتا۔ :)


مذہب کی کئی باتوں پر میں بحثیت مسلمان ایمان رکھتا ہوں۔ لیکن میں اس کے کاز اینڈ ایفیکٹ اور قوانین کے وجود میں ہونے کا دعویٰ نہیں کرسکتا جب تک کے دریافت نہ کرلوں۔ :)
منتر ونتر کو چھوڑئیے اور مذہب کی بات کو بھی ایک طرف رکھتے ہیں۔۔۔۔آپ یہ تو بخوبی مانتے ہی ہیں کہ آپ ایک وجود رکھتے ہیں؟ اور سائنسدان مصر ہیں کہ آپکا یہ وجود کاز اینڈافیکٹ کے قوانین کے نتیجے میں ظہور پذیر ہوا۔ درست؟۔۔۔یقیناّ ان دونوں سوالات کا جواب آپ اثبات میں دینگے۔۔۔لیکن کیا یہ قوانین آپ نے دریافت کرلئیے؟:p:D
 
ش

شہزاد احمد

مہمان
جادو کے متعلق اب تک نے آپ نے کیا معلومات دی ہیں ؟ اب تک سائنس سے آپ کو شکایات کی فہرست ہی ختم نہیں ہونے کو آرہی۔
نایاب بھائی اور محمود احمد غزنوی بھائی کی طرح آپ بھی کچھ کشٹ اٹھائیے۔ :)
نایاب اور محمود احمد غزنوی کا علم اس حوالے سے زیادہ ہے اور اس کا اعتراف کر لینے میں کوئی حرج نہیں لیکن جہاں تک اس معاملے کا تعلق ہے کہ ہم نے جادو سے متعلق کیا معلومات بہم پہنچائی ہیں تو اس حوالے سے عرض ہے کہ اس کا فیصلہ کرنا آپ کا اختصاص نہیں ۔۔۔ بصد معذرت عرض ہے ۔۔۔!!!
 
Top