محمد سعد
محفلین
کبھی کبھار میرا بھی سستی دکھانے کا حق بنتا ہے نا۔بہت کوشش کی کہ لوگ مقالہ پڑھ لیں مگر وائے ناکامی! خیال تھا کہ آپ کی وضاحت کام آ جائے کہ میں تو ٹھہرا ایک مغربی مگر وہاں بھی منہ کی کھانی پڑی۔
کبھی کبھار میرا بھی سستی دکھانے کا حق بنتا ہے نا۔بہت کوشش کی کہ لوگ مقالہ پڑھ لیں مگر وائے ناکامی! خیال تھا کہ آپ کی وضاحت کام آ جائے کہ میں تو ٹھہرا ایک مغربی مگر وہاں بھی منہ کی کھانی پڑی۔
احادیث کا احترام ہرایک کا فرض ہےصرف یہ بات نہیں کہ اخبار نے ریسرچ کو غلط سمجھا بلکہ ریسرچ مقالہ اصل میں صرف کرسمس کے موقع پر ایک مذاحیہ پیپر تھا۔ میں نے اس کا لنک فورا دے دیا تھا مگر کچھ کہنے سے احتراز برتا کہ مزاح تباہ نہ ہو اور آپ لوگ خود محظوظ ہو سکیں۔ مگر اسے پڑھنے کی بجائے آپ لوگوں نے سائنس کے فورم میں، ایک غلط اخباری رپورٹ پر اور ایک مزاحیہ سائنسی مقالے پر احادیث پوسٹ کرنی شروع کر دیں۔ کیا اس کی ذمہ داری آپ پر عائد نہیں ہوتی؟ اگر آپ اسلام، قرآن، احادیث کی عزت کروانا چاہتے ہیں تو یہ آپ کو خود کرنا ہو گا۔ ایسی نامناسب جگہوں پر مقدس حوالے دیں گے تو غلطی اور گناہ آپ ہی کے سر ہے۔
بالکل متفق۔ قرآن اور حدیث اتنی ہلکی چیزیں نہیں ہیں کہ کسی جگہ لگانے سے پہلے کسی خاص تحقیق کی ضرورت ہی نہ محسوس کی جائے۔صرف یہ بات نہیں کہ اخبار نے ریسرچ کو غلط سمجھا بلکہ ریسرچ مقالہ اصل میں صرف کرسمس کے موقع پر ایک مذاحیہ پیپر تھا۔ میں نے اس کا لنک فورا دے دیا تھا مگر کچھ کہنے سے احتراز برتا کہ مزاح تباہ نہ ہو اور آپ لوگ خود محظوظ ہو سکیں۔ مگر اسے پڑھنے کی بجائے آپ لوگوں نے سائنس کے فورم میں، ایک غلط اخباری رپورٹ پر اور ایک مزاحیہ سائنسی مقالے پر احادیث پوسٹ کرنی شروع کر دیں۔ کیا اس کی ذمہ داری آپ پر عائد نہیں ہوتی؟ اگر آپ اسلام، قرآن، احادیث کی عزت کروانا چاہتے ہیں تو یہ آپ کو خود کرنا ہو گا۔ ایسی نامناسب جگہوں پر مقدس حوالے دیں گے تو غلطی اور گناہ آپ ہی کے سر ہے۔
اس کا جواب یہی ہے کہ:احادیث کا احترام ہرایک کا فرض ہے
قرآن اور حدیث اتنی ہلکی چیزیں نہیں ہیں کہ کسی جگہ لگانے سے پہلے کسی خاص تحقیق کی ضرورت ہی نہ محسوس کی جائے۔
آپ مجھے بات ختم کرنے کا مشورہ دے رہے تھے لیکن آپ بات پھر سے شروع کرنے میں شریک ہو گئے بہرحال اب میں پھر سے اس بحث میں نہیں الجھنا نہیں چاہتا میں جو کہنا چاہتا تھا وہ پہلے ہی کہ چکا ہوں۔بالکل متفق۔ قرآن اور حدیث اتنی ہلکی چیزیں نہیں ہیں کہ کسی جگہ لگانے سے پہلے کسی خاص تحقیق کی ضرورت ہی نہ محسوس کی جائے۔
یار ایسا کریں، آپ اور قیصرانی صاحب ایک ہی بار میں مجھے جوتے مار لیں۔آپ مجھے بات ختم کرنے کا مشورہ دے رہے تھے لیکن آپ بات پھر سے شروع کرنے میں شریک ہو گئے بہرحال اب میں پھر سے اس بحث میں نہیں الجھنا نہیں چاہتا میں جو کہنا چاہتا تھا وہ پہلے ہی کہ چکا ہوں۔
اگر ایک فرد بیت الخلاء میں بیٹھ کر قرآن کی تلاوت کرنے لگ جائے اور اس کے اس فعل کو ناپسندیدہ قرار دیا جائے تو اس ناپسندیدگی کو قرآن کی توہین کا نام دے دیا جائے گااحادیث کا احترام ہرایک کا فرض ہے
اب ایسا بھی نہیں ہے۔ آپ نے ایک غلطی کی تو میں نے نشاندہی کر دی۔ جب میں غلطی کروں تو کیا آپ اسے نظر انداز کر دیں گے؟یار ایسا کریں، آپ اور قیصرانی صاحب ایک ہی بار میں مجھے جوتے مار لیں۔
نہیں، وہ دراصل بات یہ ہے کہ دوسرے فریق کو موقع نہ دینا ذرا خلافِ انصاف بات ہو جائے گی۔ زکریا صاحب کا اس لیے نہیں کہا کہ ان کی طرف سے آپ ہی نے مار لینے ہیں۔اب ایسا بھی نہیں ہے۔ آپ نے ایک غلطی کی تو میں نے نشاندہی کر دی۔ جب میں غلطی کروں تو کیا آپ اسے نظر انداز کر دیں گے؟
اس دھاگے پر میری مداخلت تھی ہی اسی وجہ سے کہ پرانا رکن ہونے کی وجہ سے میں زیک کا نکتہ نظر جانتا تھا اور اس کی وضاحت کر دی۔ مسئلہ تب پیدا ہوا کہ احادیث کا مطالبہ کرنے والے اور پوسٹ کرنے والے اراکین نے اپنی غلطی کو ماننے سے انکار کیا اور سارا ملبہ زیک پر ہی ڈالا۔ باقی یہ تو آپ دیکھ ہی چکے ہیں (بقول آپ کے کہ مجھے انسانوں کے متعلق ڈیٹا اپنے دماغ میں محفوظ رکھنے میں انتہائی دشواری ہوتی ہے) کہ اگر ایک دھاگے میں ایک رکن کی پوسٹ سے مجھے اختلاف ہے تو اگلے منٹ اسی رکن کی کسی اور پوسٹ کے ساتھ متفق یا دوستانہ یا زبردست کی ریٹنگ بھی دے رہا ہوتا ہوں اور کھل کر تعریف بھینہیں، وہ دراصل بات یہ ہے کہ دوسرے فریق کو موقع نہ دینا ذرا خلافِ انصاف بات ہو جائے گی۔ زکریا صاحب کا اس لیے نہیں کہا کہ ان کی طرف سے آپ ہی نے مار لینے ہیں۔
آپ کی یہ مثال میرے فعل پر صادق نہیں آتی۔ میرا خیال تھا کہ آپ اس کو سمجھ چکے ہیں کہ میں میں آپ کا نکتہ نظر جانتا ہوں اور آپ میرا سمجھ چکے ہیں۔اگر ایک فرد بیت الخلاء میں بیٹھ کر قرآن کی تلاوت کرنے لگ جائے اور اس کے اس فعل کو ناپسندیدہ قرار دیا جائے تو اس ناپسندیدگی کو قرآن کی توہین کا نام دے دیا جائے گا