ثناءاللہ
محفلین
کاش ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔!جاہل ملا؟ جناب غازی کے پاس تو قائداعظم یونیورسٹی کی ڈگری تھی
کہ یہ ڈگریاں انھیں شعور بھی دیتیں اور اسلام کو ایک عالمی سطح پر پھیلانے اور اسلام پر سہہ جہتی حملوں کی یلغار سے بھی روشناس کراتیں۔
کاش ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔!جاہل ملا؟ جناب غازی کے پاس تو قائداعظم یونیورسٹی کی ڈگری تھی
میرے ”خیال “ سے ، انہیں ”ضرورت سے زیادہ“ ہی شعور حاصل ہوچکا تھا ، کہ وہ ”پاکستان “ کی مساجد کو شہید کرنے والے نیز امریکہ کا ایجنٹ بن کر نام نہاد روشن خیالی کے نعرے لگاکر در حقیقت پاکستان سے حقیقی اسلام کا جنازہ نکالنے کی کوششوں میں مصروف یزید وقت پرویز مشرف کے حملوں کی ”یلغار“ سے اسلام کو بچانے کے لئے ، حضرت حسین کی سنت زندہ کرنے کے لئے اپنی جان ہی قربان کردی تاکہ کم از کم پاکستان میں ہی اسلام صحیح معنوں میں زندہ ہوجائے ،کاش ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔!
کہ یہ ڈگریاں انھیں شعور بھی دیتیں اور اسلام کو ایک عالمی سطح پر پھیلانے اور اسلام پر سہہ جہتی حملوں کی یلغار سے بھی روشناس کراتیں۔
یزید وقت پرویز مشرف پہلے ہی کہ چکا تھا کہ سب مارے جائیں گے ، بلکہ اس سے پہلے یہ بھی کہا تھا کہ اگر میڈیا والے لاشیں نہ دکھانے کا وعدہ کریں تو ہم آج ہی آپریشن کے لئے تیار ہیں
پاکستان سے حقیقی اسلام کا جنازہ نکالنے کی کوششوں میں مصروف یزید وقت پرویز مشرف کے حملوں کی ”یلغار“ سے اسلام کو بچانے کے لئے ، حضرت حسین کی سنت زندہ کرنے کے لئے اپنی جان ہی قربان کردی تاکہ کم از کم پاکستان میں ہی اسلام صحیح معنوں میں زندہ ہوجائے ،
مجھے مشرف کو یزیدِ وقت سمجھنے میں کوئی تامل نہیں ہے لیکن آپ بہت دنوں سے اس واقعے کو "واقعہء کربلا" سے تشبیہ دیتے چلے آ رہے ہیں، جس پر کئی احباب نے آپ کو جواب بھی دیئے۔
بھائی، لگتا ہے آپ نے اسلامی تاریخ میں فقط کربلا کا ہی مطالعہ کیا ہے، وگرنہ اس واقعہ کو اگر تسبیہ ہی دینی ہے تو دیکھئے گا کہ 72 ہجری میں حجاج بن یوسف کا ابنِ زبیر کو ہلاک کرنے کا واقعہ کتنا مماثل ہے اس واقعہ سے۔
ابنِ زبیر کا عبدالملک کی خلافت کو چیلنج کرنا، عبدالملک کا اپنے لشکر اور سنگ دل ترین اور بہترین جرنیل حجاج بن یوسف کا مکہ بھیجنا، ابنِ زبیر کا مسجد الحرام میں محصور ہونا اور حجاج کا کئی مہینوں تک مسجد الحرام اور مکہ کا محاصرہ۔ حجاج کی مسجد الحرام اور خانہ کعبہ پر سنگ باری، حجاج کا مکہ اور کعبہ کی دیواروں کو توڑنا، مکہ کے شہریوں کا حجاج سے پناہ لے کر، مکہ چھوڑنا، ابنِ زبیر کے دو بیٹوں کا اپنے باپ کو چھوڑ جانا، ابنِ زبیر کا اپنی والدہ اور چند ساتھیوں کے ساتھ تنہا رہ جانا، اس آخری لمحے میں حجاج کا ابنِ زبیر کو خط کہ عبدالملک کی بیعت کر لو تو عام معافی ہے، ابنِ زبیر کا انکار، محصورین کا بھوکے پیاسے ایک لشکرِ جرار کا مقابلہ کرنا، ابنِ زبیر کی شہادت، ابنِ زبیر کی والدہ کی (چند دنوں بعد) وہیں وفات، حجاج کا ابنِ زبیر کی لاش کا سرِ عام دیدار، وغیرہ۔
Quote]
وارث صاحب توجہ دلانے کا شکریہ ،
میں نے آپ کے کھنے کے بعد تفصیل سے یہ واقعہ پڑھا اور واقعتا آپ کی یہ بات صحیح لگی کہ کئی اعتبارات سے یہ واقعہ اس سے زیادہ مشابہ ہے ،
محب، گو آپ نے مجھے مخاطب تو نہیں کیا اس پوسٹ میں، لیکن جونکہ میں نے اپنی رائے دی تھی "دونوں" والے آپشن میں تو ناگزیر سمجھا کہ آپ کی باتوں پہ کچھ لکھوں۔
نفرت، بغض اور سراہنے کا سوال ہی نہیں قبلہ، کہ یہ انتہائی سبجیکٹو باتیں ہیں، نفرت اور تحسین "ٹیبل" کی دونوں سائیڈوں پر مختلف ہوتی ہیں۔ بات تو صرف اتنی ہے کہ جو ہونا تھا وہ ہوا، تو کیا اس کے عواقب پر بات نہ کی جائے کہ اسیے واقعات جس میں انتہائی محترم جانیں تلف ہوتی ہیں کو روپذیر ہونے سے بچایا جا سکے۔
محب، یہی ہماری سطحی جذباتیت اور انتہا پسندی جو سارے عالم میں ہمیں نَکو بنائے ہوئے ہے۔ اختلاف کرنا آپ کا بنیادی حق ہے، مگر جس سے اختلاف ہو اسکو انسان ہی نہ سمجھنا، ایں چہ بوالعجی است آقائے من۔ اور ذرا سوچیے گا، کہ ہزاروں عوامل میں، کہیں ایک یہ بھی تو نہیں تھا دونوں جانب سے، یعنی انتہا پسندی؟
سورج میں لگے دھبا، فطرت کے کرشمے ہیں
بُت ہم کو کہیں کافر، اللہ کی مرضی ہے
(اکبر الٰہ آبادی)
وارث ،
میں نے کسی بھی شخص کو مخاطب کرکے یہ پوسٹ نہیں کی تھی اور نہ ہی کسی کو اس کا جواب دینے سے روکا ہے، آپ کا حق ہے کہ آپ رائے دیں اور جس طرح چاہیں دیں بالکل اسی طرح جس طرح میرا حق ہے کہ میں بھی اپنی رائے کا اظہار کروں اور اگر جذبات ہیں تو ان کا بھی۔
سب سے پہلے تو میں یہ واضح کر دوں کہ کم از کم اس معاملہ پر میں فلسفہ اور سیاسیات کی الجھاؤ میں نہ خود الجھنا چاہتا ہوں اور نہ کسی کو الجھتا دیکھنا چاہتا ہوں ، اسے میری خواہش سے بڑھ کر درخواست اور عرض سمجھ لیں یا اگر آپ کی علمیت کی تسکین کسی اور لفظ سے ہوسکتی ہے تو وہ بھی بتا دیں میں وہ بھی استعمال کر لوں گا مگر بات صاف اور سیدھی رکھیں اور باقیوں کو بھی بھول بھلیوں میں گم ہونے سے بچائیں۔ عواقب کی بات یقینا کی جائے اور ہو بھی رہی ہے مختلف دھاگوں میں مگر جس موضوع پر یہ دھاگہ ہے اگر اس سے آگے کی بات کرنی ہے تو پھر اس موضوع کا مقصد کیا ہے؟ بنیادی ذمہ داری کا تعین کیے بغیر عواقب پر بات چہ معنی دارد ؟
اگر آپ نے ہر معاملے میں شک ہی پیدا کرنا ہے اور لفظوں میں الجھا کر فلسفہ تشکیک پر بات کرنا چاہ رہے ہیں تو محترم اس کے لیے تاریخ اور فلسفہ نہایت موضوع ہیں وہاں آپ نفرت اور تحسین دونوں کی تعریف مختلف نکتہ نگاروں کی روشنی میں کیجیے اور دوسروں کو بھی سمجھنے دیجیے۔
وارث ایک جذباتیت اور انتہا پسندی کا ذکر شاید عمدا سہو ہوگیا آپ سے اور وہ ہے ہم لوگوں کا دوسروں کے منہ میں الفاظ ڈالنا۔ جس بات کو بنیاد بنا کر آپ نے مجھ پر اپنی شعلہ بیانی کا ہنر آزمایا ہے بہتر ہوتا کہ آپ مجھ سے اس بابت دریافت کر لیتے کہ اس بات کو کن معنوں میں کہا ہے میں نے۔ میں نے یہ بات کرتے ہوئے انسانیت کو سب سے پہلے اور اپنے نظریات ، تعصبات ، تعقلات کو پس پشت رکھنے کے لیے کہا تھا نہ کہ وہ مطلب جو آپ نے بنا لیا میری طرف سے۔ میں تو سوچ رہا ہوں کہ حکومت نے انتہا پسندی کس طرح ہم سب میں پیدا کر رکھی ہے مگر بنیادی ذمہ داری پر آپ بھی سوچ رہے ہیں یا حکومت کو شریک ٹھہرا کر باآسانی رہا کر دیا ہے آپ نے۔
امن امان کس کی ذمہ داری ہوتی ہے اور ریاست کی طاقت کس کے پاس ہوتی ہے ان سوالوں کے جواب کی روشنی میں ایمانداری سے تجزیہ کریں تو شاید آپ بھی ذمہ دارروں کو پہچان لیں ورنہ دونوں طرف ڈال کر جس طرح اور لوگ اپنا دامن بچا رہے ہیں آپ بھی بچائے رکھیں۔
بالکل صحیح کھا ہے محب صاحب،دونوں پر ذمہ داری ڈالنے کا احسن فریضہ تو وہ لوگ دے ہی رہے ہیں جو جاں بحق ہو جانے والوں کی نفرت بھی مول لینا نہیں چاہتے اور حکومت کے اقدامات کو بھی سراہنا چاہتے ہیں اور شاید دین اور علما کے خلاف اپنے بغض کو بھی چھپانا چاہتے ہیں۔ حکومتی وزرا یہ کام بار بار کر رہے ہیں ،
لوگوں سے میری درخواست ہے کہ خدارا آپ لوگ انسان بن کر سوچیں کہ ذمہ داری کس پر ڈالنی ہے وہ جس کے پاس ساری طاقت اور معاملے کو حل کرنے کے لیے آخر تک مختلف آپشنز تھیں یا ان پر جو محصور تھے اور مذاکرات میں آخر تک مائل رہے اور جن کے ساتھ کتنے بے گناہ بچے اور عورتیں تھیں اور ان پر میڈیا ٹرائل کے ذریعے انہی کو ہیومن شیلڈ کے طور پر استعمال کرنے کا کربناک پروپیگنڈا بھی کیا گیا اور جس جھوٹ کا پردہ باہر آنے والی طالبات نے فاش بھی کیا مگر شاید ابھی بھی کچھ لوگوں کی آنکھیں اور کان بند ہیں اس طرف سے۔ کیا اس طاقت کا اندھا اسلام کس لیے کیا گیا کیا اس لیے کہ وہ لوگ اسلام کا نام لیتے تھے اور شرعیت کے نفاذ کا مطالبہ کر رہے تھے۔ کن 'معصومین' کے خلاف کاروائی کر لی تھی انہوں نے جس کی ایسی دردناک سزا دی گئی۔
۔
آئی ایم سوری محب، کہ تمھارا اتنا ٹائم ضائع کیا اس ساری وضاحت میں، مگر جس ایک لفظ کی توضیح و تشریح میں آپ نے یہ طو مار باندھا ہے بہتر نہ ہوتا کہ آپ اسے پوسٹ کرنے سے پہلے سوچ لیتے کہ اس کا متوقع پرسیپشن اور ری ایکشن کیا ہو سکتا ہے، جیسا کہ یہ لکھتے وقت میں اندازہ لگانے کی کوشش کر رہا ہوں۔
مجے لگتا ہے کہ ایسے جملے پھینکنے میں آپ یدِ طولٰی رکھتے ہیں خیر یہاں آپ کے ساتھ کچھ عرصہ رہوں گا تو عادی ہو جاؤں گا، ایسے "جملوں" کا۔
انگلش کے الفاظ کا کیا ہے ٘محب، آپ کی ژرف نگاہی اور کثرتِ مطالعہ بھی کسی سے پوشیدہ نہیں ہے لہذا مجھ سے بہتر جانتے ہونگے کہ اردو ملغوبہ ہے کئی زبانوں کا، جس میں انگلش بھی شامل ہے کہ کئی الفاظ خاص انگلش زبان کے ہمارے روزمرہ میں داخل ہیں اور مجھے جس زبان کا لفظ موزوں لگتا ہے کہ میری سوچ کی صحیح ترجمانی کر رہا ہے اسکو بلا جھجک استعمال کر لیتا ہوں۔
۔
انگریزی کی عادت ہونے کی وجہ سے الفاظ کو اردو ہی میں لکھنے میں مشکل کا سامنا تو کرنا پڑتا ہے مگر ایسے الفاظ جن کی اردو موجود ہے ان کا استعمال ہونا بہتر سمجھتا ہوں