حضرت محمد (ص) کی تصویری عکاسی اسلامی فنون کا اہم حصہ تو نہیں تھی، البتہ اس کی تاریخی مثالیں موجود ہیں۔
لیکن ذیشان بھائی، رسول اللہ (ص) کی تصویری عکاسی کے اکثر نمونے تیموری، ایلخانی اور عثمانی ادوار کے ہیں۔ ایسا نہیں ہے کہ سنی دنیا میں اس کی تاریخی مثالیں موجود نہیں ہیں۔
جہاں تک اہلِ تشیع کی بات ہے تو پاکستانی شیعوں میں شبیہ سازی کی روایت بہت کم رہی ہے، اور عمومی طور پر اسے اچھی نظر سے بھی نہیں دیکھا جاتا۔ لیکن دوسری طرف ترک علوی شیعوں کا طرۂ امتیاز ہی حضرت علی اور دیگر ائمہ کی شبیہ سازی ہے۔
ولیم کریمر پورا یہودی و نصرانی بھی نہیں ۔ یہ مذہب بیزار اور ملحد فکر سے متاثر ہے ۔ کیرن آرمسٹرانگ سے من مرضی کے اقتباسات تو خوب لیے ہیں لیکن اس کی کتابیں دیکھنے والے جانتے ہیں کہ اب وہ اسلام کے ایک محفوظ مذہب ہونے کا اعتراف کرتی ہے ۔ تاہم وہ خود کو مونوتھی اسٹ کی منزل تک لے آئی ہے ۔ اسلام کا اعلان نہیں کیا ۔
ایران میں اب بھی فلمیں ، کارٹونز اور پینٹنگز بنتی ہیں اصحابہ، فرشتوں اور انبیاء کی اشکال کی، اور پہلے بھی مصوری ہوتی تھی۔
کوئی شبہ نہیں ایران میں رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی شبیہ بنائی جاتی ہے اور صحابہ کرام رضی اللہ عنہم اجمعین کی بھی ، مختار مسعود نے لوحِ ایام میں اس پر لکھا ہے ۔ اس کے علاوہ مذاہب کے طالب علم اس بات سے بخوبی واقف ہیں ۔ اہل السنت والجماعت کے ہاں مقدس ہستیوں کو کسی بھی صورت ڈپکٹ کرنا ان کی توہین ہے ۔ اس میں تصویر سازی ، سکیچنگ ، مجسمہ سازی ، اور ایکٹنگ سب شامل ہیں ۔ اب تک ایسی جو فلمیں بنی ہیں ان میں بھی اہل تشیع ہی کا ہاتھ رہا ہے ۔جہاں تک اہلِ تشیع کی بات ہے تو پاکستانی شیعوں میں شبیہ سازی کی روایت بہت کم رہی ہے، اور عمومی طور پر اسے اچھی نظر سے بھی نہیں دیکھا جاتا۔ لیکن دوسری طرف ترک علوی شیعوں کا طرۂ امتیاز ہی حضرت علی اور دیگر ائمہ کی شبیہ سازی ہے۔
کوئی شبہ نہیں ایران میں رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی شبیہ بنائی جاتی ہے اور صحابہ کرام رضی اللہ عنہم اجمعین کی بھی ، مختار مسعود نے لوحِ ایام میں اس پر لکھا ہے ۔ اس کے علاوہ مذاہب کے طالب علم اس بات سے بخوبی واقف ہیں ۔ اہل السنت والجماعت کے ہاں مقدس ہستیوں کو کسی بھی صورت ڈپکٹ کرنا ان کی توہین ہے ۔ اس میں تصویر سازی ، سکیچنگ ، مجسمہ سازی ، اور ایکٹنگ سب شامل ہیں ۔ اب تک ایسی جو فلمیں بنی ہیں ان میں بھی اہل تشیع ہی کا ہاتھ رہا ہے ۔
مستند کتب روایات میں ذکر کردہ نبی صلی اللہ علیہ وسلم کے حلیے کے حوالے سے اہل تشیع کی ان تصاویر کو جانچا جائے تو یہ لوگ نبی صلی اللہ علیہ وسلم کو مکمل سفید بالوں والے شبیہ بناتے ہیں جب کہ حضرت علی رضی اللہ عنہ کو ایک نوجوان کی صورت ، حالاں کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم وفات تک کبھی بھی آپ کے بال مکمل سفید نہیں تھے ۔ اور آپ صلی اللہ علیہ وسلم کا ایک مستند ترین حلیہ حضرت علی رضی اللہ عنہ کی روایت سے ہی ہم تک پہنچا ہے ، یہ شیعہ تصاویر اس پر بالکل پوری نہیں اترتیں۔
جس کو اسلام میں ماضی میں آنے والے یا پھر مستقبل میں متوقع تغیر و تبدل کے موضوع میں دلچسپی ہو تو وہ Reza Aslan کی کتاب No god but God کا مطالعہ کر سکتا ہے۔ کافی دلچسپ کتاب ہے۔
تاریخی یا منحرف اور گمراہ مثالیں ؟عطار کی منطق الطیر اسلام کی نمائندگی نہیں کرتی جس میں معراج کے وقت حضرت محمد صلی اللہ علیہ وسلم کی سواری براق کو ایک مونث کے طور پر دکھایا گیا ہے ، جس کا سر عورت کا ہے اور دھڑ جانور کا ۔ مستد اسلامی روایات ان خرافات سے پاک ہیں ۔اگر ایسی شاذ اور منحرف چیزیں "تاریخی " ہونے لگیں تو نبی صلی اللہ علیہ وسلم کی وفات کے بعد نبوت کا دعوی کرنے والے کذاب بھی "تاریخی " مثالیں ہو جائیں گے ۔ میری سمجھ سے بالاتر ہے آپ کی منطق ۔
آپ کی باتوں کو جب کسی اور عینک سے دیکھا جائے تو غلط لگتی ہیںمحترمہ آپ کے نزدیک کیا چیز انحراف ہے یا کیا چیز درست، مجھے اس سے کوئی غرض نہیں ہے۔ مجھے بس یہ معلوم تھا کہ اسلامی دنیا میں حضرت محمد (ص) کی تصویر سازی کی بھی روایت رہی ہے، سو میں نے یہاں ایک مضمون کے حوالے کے ساتھ عرض کر دیا۔
محترمہ آپ کے نزدیک کیا چیز انحراف ہے یا کیا چیز درست، مجھے اس سے کوئی غرض نہیں ہے۔ مجھے بس یہ معلوم تھا کہ اسلامی دنیا میں حضرت محمد (ص) کی تصویر سازی کی بھی روایت رہی ہے، سو میں نے یہاں ایک مضمون کے حوالے کے ساتھ عرض کر دیا۔
جزاک اللہ خیرا۔غیر متفق ۔۔
دین اسلام میں 14 سو سال پہلے جو کچھ حلال تھا قیامت تک حلال ہی رہے گا جو حرام تھا وہ ابھی بھی حرام ہے اور قیامت تک رہے گا چاہے اُسے پوری دنیا کیوں نہ اپنا لے۔
میں نے سوچنا چھوڑ دیا ہے ورنہ بہت مشکل ہوتی ہے
تیل پانی ویسے مذہب سے ہر ایک کو واسطہ ہے جبکہ جہاز سے نہیںاپنے اپنے میدان میں سوچا جائے تو اتنا مسئلہ نہیں ہوتا ، جب لوگ جہازوں کا تیل پانی چیک کرتے کرتے مذہبی بحث میں آ کودتے ہیں تو مشکل ہو جانی چاہیے ۔ میں نے آج تک ، میزائلوں ، جہازوں یا عروض و بدیع وبیان کے موضوعات میں چہلیں نہیں کیں ۔ کیوں کہ مجھے اپنے علم کی حدود معلوم ہیں ۔
بے شک مینٹل امیجز ہوں لیکن بات حرمت و حلت کی ہے ۔ اللہ کی حدود سنجیدہ معاملہ ہیں ، آرٹ کی آڑ لے کر حدود کو پامال نہیں کیا جاسکتا ۔ بلاشک یہ خلاف وقعی ہیں اور غلط فہمیاں پھیلانے کا سبب بنتی ہیں ۔جو زیادہ مشہور تصاویر ہیں ان میں تو یہ مقدس ہستیاں عرب سے زیادہ ایرانی لگتی ہیں جو کہ خلاف واقعی ہیں۔ لیکن تصاویر بنانے والے اس بات کا بھی اظہار کرتے ہیں ہیں کہ یہ تصاویر mental images سے زیادہ کچھ نہیں ہیں۔
تیل پانی ویسے مذہب سے ہر ایک کو واسطہ ہے جبکہ جہاز سے نہیں
آپ کی باتوں کو جب کسی اور عینک سے دیکھا جائے تو غلط لگتی ہیں
وہ عینک کون سی ہے بھائی؟
تو کیا مذہب کو مزہبی پروہتوں پر چھوڑ دینا چاہیے ؟کھانا بھی ہر کوئی کھاتا ہے لیکن نیوٹریشنسٹ نہیں بن جاتا : ) دانت سب کے منہ میں ذاتی ہیں لیکن دانتوں کے مکینک کی بجاءے ڈینٹسٹ کے پاس جانا پڑتا ہے ۔
جی اس سلسلے میں احسان نے بھی بالکل ٹھیک کہا ہے کہ پاکستان میں اہلِ تشیع اس سے منع ہی رہتے ہیں اور وہ خود بھی پسند نہیں کرتے مقدس شخصیات کی اشکال کشی۔کوئی شبہ نہیں ایران میں رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم کی شبیہ بنائی جاتی ہے اور صحابہ کرام رضی اللہ عنہم اجمعین کی بھی ، مختار مسعود نے لوحِ ایام میں اس پر لکھا ہے ۔ اس کے علاوہ مذاہب کے طالب علم اس بات سے بخوبی واقف ہیں ۔ اہل السنت والجماعت کے ہاں مقدس ہستیوں کو کسی بھی صورت ڈپکٹ کرنا ان کی توہین ہے ۔ اس میں تصویر سازی ، سکیچنگ ، مجسمہ سازی ، اور ایکٹنگ سب شامل ہیں ۔ اب تک ایسی جو فلمیں بنی ہیں ان میں بھی اہل تشیع ہی کا ہاتھ رہا ہے ۔
مستند کتب روایات میں ذکر کردہ نبی صلی اللہ علیہ وسلم کے حلیے کے حوالے سے اہل تشیع کی ان تصاویر کو جانچا جائے تو یہ لوگ نبی صلی اللہ علیہ وسلم کو مکمل سفید بالوں والے شبیہ بناتے ہیں جب کہ حضرت علی رضی اللہ عنہ کو ایک نوجوان کی صورت ، حالاں کہ آپ صلی اللہ علیہ وسلم وفات تک کبھی بھی آپ کے بال مکمل سفید نہیں تھے ۔ اور آپ صلی اللہ علیہ وسلم کا ایک مستند ترین حلیہ حضرت علی رضی اللہ عنہ کی روایت سے ہی ہم تک پہنچا ہے ، یہ شیعہ تصاویر اس پر بالکل پوری نہیں اترتیں۔