فلک شیر
محفلین
محبتاں مرشدبہت ودھیا۔۔۔ کمال ہے سئیں۔۔۔۔ لاجواب
محبتاں مرشدبہت ودھیا۔۔۔ کمال ہے سئیں۔۔۔۔ لاجواب
عنایت سعود بھائیزبان سے بہت زیادہ واقفیت نہ ہونے کے باوجود لطف آ گیا فلک شیر بھائی۔ البتہ ایسا محسوس ہوا جیسے اچانک شروع ہوا اور اچانک ہی رابطہ منقطع ہو گیا، جیسے بات مکمل نہ ہوئی ہو۔ بہر کیف، پنجابی فورم میں اردو تبصرے پر معذرت کہ پنجابی میں ہمارا ہاتھ تنگ ہے۔ ننھی پری کی جانب سے دھمکیاں ملتی رہتی ہیں کہ بھائی آپ ہماری زبان کی ٹانگ نہ توڑا کریں۔
شکریہ ابن رضا صاحب ۔بہوں ودھیا جی۔ سواد آیا۔ پختہ دی جگہ جے پکا ہوجائے تے ہور وی چنگا اے۔
بہت عنایت سرکمال کیتا جے بابیو، وڈے بابے ہوراں دی زمین وچ
برا نہ لگے تو اک رائے اے کہ اگر آخری توں پہلے شعر نوں آخری بنا دیو تو اک بھر پور پیغام تے ختم ہوئے، جدی طرف برادرم سعود ابن سعید ہوراں اشارہ کیتا اے۔
سر یہ زیادتی ہے..آپ نے ہماری بات چرائی ہے..ہم سیل سے لکھتے ہوئے دیر کر گئے اور آپ نے موقع غنیمت جاناکمال کیتا جے بابیو، وڈے بابے ہوراں دی زمین وچ
برا نہ لگے تو اک رائے اے کہ اگر آخری توں پہلے شعر نوں آخری بنا دیو تو اک بھر پور پیغام تے ختم ہوئے، جدی طرف برادرم سعود ابن سعید ہوراں اشارہ کیتا اے۔
ہاں وارث صاحب نے بھی یہی کہا ہے اور اگر تدوین کا آپشن ملتا ہے، تو یہ مناسب رہے گا ۔ابن سعید سر کی بات سے یہ پہلو ذہن میں آیا کہ ادھوارا پن یوں تو نہیں لیکن میری ناقص رائے کے مطابق ذرا ترتیب بدلنے سے یہ ادھورا پن ظاہر نہ ہو گا..اگر سیکنڈ لاسٹ شعر کو آخر میں کر دیا جائے...کیونکہ نفی کا سبق اوپر تمام ہو جائے گا اور پھر اثبات کا شروع..
میرا تہاڈا جے کوئی ٹیلی پیتھک رابطہ ہوندا تے واللہ پوسٹ نہ کرداسر یہ زیادتی ہے..آپ نے ہماری بات چرائی ہے..ہم سیل سے لکھتے ہوئے دیر کر گئے اور آپ نے موقع غنیمت جانا
جے تہانوں ٹیلی پیتھی آندی اے تے بنا لیندے آں رابطہ تسی فارسی تے اردو ہار پنجابی وی چنگی سوہنی بولدے ہو..تے ہک اَسی پنجابی لڑی دا خیال نہ رکھدیاں ہوئیاں اردو ہی بولدے رےمیرا تہاڈا کوئی ٹیلی پیتھک رابطہ ہوندا دے تے واللہ پوسٹ نہ کردا
فارسی دا تے خیر میں اک وی لفظ نہ بول سکد ا ں نہ لکھ سکداں، لیکن پنجابی ، واہ واہ واہ، اے تے رگ رگ وچ اے، ایہہ تے ابو دے خون تے ماں جی دے دودھ دے نال نال میرے وجود وچ شامل اے، اینہوں نے میں کنج بھل سکداں ویسے ایتھے پنجابی لکھن دا مقصد فقط فورم دا پروٹوکول اے، حالانکہ مینوں کافی مشکل ہو ری اےجے تہانوں ٹیلی پیتھی آندی اے تے بنا لیندے آں رابطہ تسی فارسی تے اردو ہار پنجابی وی چنگی سوہنی بولدے ہو..تے ہک اَسی پنجابی لڑی دا خیال نہ رکھدیاں ہوئیاں اردو ہی بولدے رے
اللہ اللہ کی کی یاد کروا بیٹھے اسیفارسی دا تا خیر میں اک وی لفظ نہ بول سکد ا ں نہ لکھ سکداں، لیکن پنجابی ، واہ واہ واہ، اے تے رگ رگ وچ اے، ایہہ تے ابو دے خون تے ماں جی دے دودھ دے نال نال میرے وجود وچ شامل اے، اینہوں نے میں کنج بھل سکداں ویسے ایتھے پنجابی لکھن دا مقصد فقط فورم دا پروٹوکول اے، حالانکہ مینوں کافی مشکل ہو ری اے
ٹیلی پیتھی تے اینج دیاں جوانواں واسطے ہور "کھیڈاں" میں اللہ بخشےجوانی وچ کھیڈ دیاں ریاں ، اللہ اللہ کی کی یاد آیا
جی سر اب یہ ایسے ہی سمجھی جائےمحترم فلک شیر بھائی
کیا اب یہ ایسے درست ہے ؟
نہ میں صافی ، نہ میں صوفی..... نہ میں جاناں رفض نصب نوں
نہ میں شامی ، نہ میں کوفی..... نہ میں جاناں قدر کسب نوں
نہ میں سبق فقہ دا پڑھیا........ نہ میں سانگ مذہب دا بھریا
نہ میں جاناں شرق غرب نوں ..... نہ میں جاناں عجم عرب نوں
نہ میں جھوٹا ، نہ میں سچا ..... نہ میں پختہ، نہ میں کچا
چھمک نروئی ، نہ میں ڈچا..... نہ میں جاناں نام نسب نوں
نہ میں جاناں زیراں زبراں.... نہ میں جاناں ضم نصب نوں
بس ورد الف دا کیتی جاواں.... پچھے میم دے نیتی جاواں
بہت دعائیں
بالکل درست فرمایا تسیویسے ایک ہور مشورہ، جے اگر قافیے والے بیت اکھٹے کر دیو تے بہتر ہوئے نالے مطلع وی مل جاندا اے، دوجا اے کہ
شامی تے کوفی دی تاریخی مماثلت تے نالے تلمیح دی وجہ توں رفض تے نصب نوں اس مصرعے نال ملا دیو اور صافی اور صوفی والے مصرعے نال قدر کسب والا مصرع وی جچدا اے،
جس طرحاں
کیہ جاناں میں کون ...
نہ میں جاناں شرق غرب نوں ..... نہ میں جاناں عجم عرب نوں
نہ میں صافی ، نہ میں صوفی.....نہ میں جاناں قدر کسب نوں
نہ میں شامی ، نہ میں کوفی..... نہ میں جاناں رفض نصب نوں
نہ میں جاناں زیراں زبراں.... نہ میں جاناں ضم نصب نوں
چھمک نروئی ، نہ میں ڈچا..... نہ میں جاناں نام نسب نوں
نہ میں جھوٹا ، نہ میں سچا ..... نہ میں پختہ، نہ میں کچا
نہ میں سبق فقہ دا پڑھیا........ نہ میں سانگ مذہب دا بھریا
بس ورد الف دا کیتی جاواں.... پچھے میم دے نیتی جاواں
ویسے ایک ہور مشورہ، جے اگر قافیے والے بیت اکھٹے کر دیو تے بہتر ہوئے نالے مطلع وی مل جاندا اے، دوجا اے کہ
شامی تے کوفی دی تاریخی مماثلت تے نالے تلمیح دی وجہ توں رفض تے نصب نوں اس مصرعے نال ملا دیو اور صافی اور صوفی والے مصرعے نال قدر کسب والا مصرع وی جچدا اے،
جس طرحاں
کیہ جاناں میں کون ...
نہ میں جاناں شرق غرب نوں ..... نہ میں جاناں عجم عرب نوں
نہ میں صافی ، نہ میں صوفی.....نہ میں جاناں قدر کسب نوں
نہ میں شامی ، نہ میں کوفی..... نہ میں جاناں رفض نصب نوں
نہ میں جاناں زیراں زبراں.... نہ میں جاناں ضم نصب نوں
چھمک نروئی ، نہ میں ڈچا..... نہ میں جاناں نام نسب نوں
نہ میں جھوٹا ، نہ میں سچا ..... نہ میں پختہ، نہ میں کچا
نہ میں سبق فقہ دا پڑھیا........ نہ میں سانگ مذہب دا بھریا
بس ورد الف دا کیتی جاواں.... پچھے میم دے نیتی جاواں
محترم وارث بھائی کی اصلاح دل کو لگی ۔ سو یونہی لکھ ڈالا ۔۔بالکل درست فرمایا تسی
تسلیم
بے حد نوازش سر
بہت عنایت سرمحترم وارث بھائی کی اصلاح دل کو لگی ۔ سو یونہی لکھ ڈالا ۔۔
بہت دعائیں