اپنی پسند دا پنجابی زبان دا اک شعر

مائے نی کیہنوں آکھاں، درد وچھوڑے دا حال
دھواں دُھکھے میرے مرشد والا، جاں پھولاں تاں لال
سولاں مار دیوانی کیتی، برہوں پیا ساڈے خیال
دکھاں دی روٹی، سولاں دا سالن، آہیں دا بالن بال
جنگل بیلے پھرے ڈھونڈیندی اجے نہ پائیو لال
رانجھن رانجھن پھراں ڈھونڈیندی، رانجھن میرے نال
کہے حسین فقیر نمانا، شوہ تاں تھیواں نہال
(شاہ حسین)
واہ واہ واہ واہ
 
میرے سوہنے بھرا اوشو سرکار کدے پنجابی نوں سکھن تے جانن دا بڑا چاہ سی ۔ آوارہ پھردیاں مزاراں درباراں تے آپنے ایس چاہ نوں پورا کیتا ۔ تے ملامت بھرے کلام تو آشنائی ملی ۔ اے تشریح جیہڑی بابا بلھے شاہ سرکار دے کلام دی لخی اے ۔ اے وی کدرے سنی سی ۔ کج چیتا ریا تے کج بھل گیا ۔
حضرت شاہ مقیم رح دا کلام وی بھیداں نال بھریا ہویا اے ۔۔۔۔۔مجاز اچ حقیقت نوں کھولیا اے ۔
حجرے شاہ مقیم دے اک جٹی عرض کرے
میں بکرا دیواں پیر دا جے سر دا سائیں مرے

ہٹی سڑے کراڑ دی جتھے دیوا نت بلے
کتی مرے فقیر دی، جیڑی چوں چوں نت کرے


پنج ست مرن گوانڈھناں، رہندیاں نوں تاپ چڑھے
گلیاں ہو جان سنجیاں، وچ مرزا یار پھرے


میری روح میرے دل کے حجرے میں مقیم سچے بادشاہ سے یہ دعا کررہی ہے کہ " میں اسوہ حسنہ کی بے چون و چرا تابعداری و اطاعت کر سکتی ہوں ۔ اگر وہ شیطان جو مجھے گمراہ کرنے میں مشغول رہتے میری عقل کو خواہشات نفسانی کے تکمیل کی راہیں دکھاتا ہے مر جائے میرا پیچھا چھوڑ دے ۔۔۔۔۔میرے " نفس " میں جو ہر لمحہ خواہشوں کا دیا جلتا ہے بجھ جائے۔ میرا " غرور " جو مجھے " میں میں " میں مبتلا رکھتا ہے فنا ہوجائے ۔۔۔۔ میری وہ پانچ سات عادتیں جو کہ جھوٹ غیبت چغلی دھوکہ بازی بے ایمانی جو ہر لمحہ میرے وجود سے منسلک رہتی ہیں ختم ہو جائیں ۔ اور جو باقی بھی دیکھنے میں نظر نہیں آتی وہ کمزور ہو جائیں ۔ کاش کہ ایسا ہو اور میرے سوچ و خیال و وجدان و قلب کی گلیوں میں صرف میرے اسی یار کا آنا جانا ہو جس سے کبھی میری روح بچھڑی تھی ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
حجرہ ۔۔۔۔۔۔۔۔وہ مقام جہاں کوئی انسان اپنی حقیقت کو پانے کے لیئے اپنے باطن میں اتر غور وفکر کرے ۔
شاہ مقیم ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ دل میں مقیم وہ ہستی پاک جس کی کرسی زمینوں آسمانوں کو گیرے ہوئے ہے ۔ طط
جٹی ۔۔۔۔۔ روح جو کہ بالذات نہ تو مذکر ہے نہ ہی مونث صرف اک " نفخ " اور صیغہ مونث میں ذکر کی جاتی ہے ۔
عرض ۔۔۔۔۔ التجا ۔ خواہش ۔ دعا
بکرا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔ قربانی ۔۔۔ ذبح عظیم کی مثال ۔۔اللہ کے حکم کی بے چون و چرا اطاعت
پیر ۔۔۔۔۔۔۔ پیر کامل سخی دو جہاں وہ ہستی پاک جس نے اللہ تعالی کا پیغام انسانوں تک پہنچایا ۔
سر دا سائیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ " شیطان " جو کہ اللہ سے مہلت پا ئے ہوئے ہے ۔ جادو وہ جو سر چڑھ بولے ۔۔۔۔۔ شیطان اپنی خواہشات کی تکمیل کے لیئے انسان کے سر کو ہی اپنے قابو کرتا ہے ۔ اور اس سر میں موجود دماغ عقل کی رہنمائی میں سازش بنتی ہے ۔ اور خواہشات کی تکمیل کی کوششوں میں جتی رہتی ہے ۔
ہٹی ۔۔۔۔۔ وہ مقام جہاں پر دنیاوی ضروریات جمع شدہ ہوتی ہیں ۔ بدن انسانی میں یہ مقام " نفس " کہلاتا ہے جہاں ہر پل نفسانی خواہشات جمع رہتی ہیں ۔

مندرجہ بالا تشریح کو درست کرنے کا حق سب کو حاصل ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ماشااللہ بہت اچھی طرح جانتے ہیں آپ پنجابی زبان
اور ماشااللہ بہت اچھی تشریح بھی کرتے ہیں
بہت خوب لکھا ہے آپ نے
 
رب دا گھر نہیں عرش معلی ، نہ اوپر عرش سماوے ھو''
رب دا گھر ھے دل دے اندر ، ہر نوں سمجھ نہ آوے ھو''
رب ملدا اے دل دے اندر ، پر مرشد جد ملاوے ھو''
کھول مشاہدہ دل دا ، یارو پل وچ رب ملاوے ھو''
 
‏عشق دے سجنا چاہ نے وٙکھرے
منزل اک تے راہ نے وکھرے

تن من میرا لِیراں لِیر اں
ہجر دے لگے گھاہ نے وکھرے

اٙکھاں رو رو اٙتھر تارے
ہتھ تے پیر گواہ نے وکھرے
 

ماسا

محفلین
اک بینتی اے بئی لڑی دا سرنانواں "اک شعر" دی بجائے "پسندیدہ کلام" ای کر دیو تاں جے زیادہ تر سنگیاں نے اک شعر توں ودھ ای لکھیا ایتھے۔ تے جناں وی لکھیا اک تو اک ودھ تے سوہنا لکھیا۔ میں وی اپنا حصہ پاون آ گیاں!

روز ازل توں دنیا اتے دو قبیلے آئے نیں
اک جنہاں نے زہر نیں پیتے
دوجے جنہاں پیائے نیں
(طارق عزیز)
 

ماسا

محفلین
میرے سوہنے بھرا اوشو سرکار کدے پنجابی نوں سکھن تے جانن دا بڑا چاہ سی ۔ آوارہ پھردیاں مزاراں درباراں تے آپنے ایس چاہ نوں پورا کیتا ۔ تے ملامت بھرے کلام تو آشنائی ملی ۔ اے تشریح جیہڑی بابا بلھے شاہ سرکار دے کلام دی لخی اے ۔ اے وی کدرے سنی سی ۔ کج چیتا ریا تے کج بھل گیا ۔
حضرت شاہ مقیم رح دا کلام وی بھیداں نال بھریا ہویا اے ۔۔۔۔۔مجاز اچ حقیقت نوں کھولیا اے ۔
حجرے شاہ مقیم دے اک جٹی عرض کرے
میں بکرا دیواں پیر دا جے سر دا سائیں مرے

ہٹی سڑے کراڑ دی جتھے دیوا نت بلے
کتی مرے فقیر دی، جیڑی چوں چوں نت کرے


پنج ست مرن گوانڈھناں، رہندیاں نوں تاپ چڑھے
گلیاں ہو جان سنجیاں، وچ مرزا یار پھرے


میری روح میرے دل کے حجرے میں مقیم سچے بادشاہ سے یہ دعا کررہی ہے کہ " میں اسوہ حسنہ کی بے چون و چرا تابعداری و اطاعت کر سکتی ہوں ۔ اگر وہ شیطان جو مجھے گمراہ کرنے میں مشغول رہتے میری عقل کو خواہشات نفسانی کے تکمیل کی راہیں دکھاتا ہے مر جائے میرا پیچھا چھوڑ دے ۔۔۔۔۔میرے " نفس " میں جو ہر لمحہ خواہشوں کا دیا جلتا ہے بجھ جائے۔ میرا " غرور " جو مجھے " میں میں " میں مبتلا رکھتا ہے فنا ہوجائے ۔۔۔۔ میری وہ پانچ سات عادتیں جو کہ جھوٹ غیبت چغلی دھوکہ بازی بے ایمانی جو ہر لمحہ میرے وجود سے منسلک رہتی ہیں ختم ہو جائیں ۔ اور جو باقی بھی دیکھنے میں نظر نہیں آتی وہ کمزور ہو جائیں ۔ کاش کہ ایسا ہو اور میرے سوچ و خیال و وجدان و قلب کی گلیوں میں صرف میرے اسی یار کا آنا جانا ہو جس سے کبھی میری روح بچھڑی تھی ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
حجرہ ۔۔۔۔۔۔۔۔وہ مقام جہاں کوئی انسان اپنی حقیقت کو پانے کے لیئے اپنے باطن میں اتر غور وفکر کرے ۔
شاہ مقیم ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ دل میں مقیم وہ ہستی پاک جس کی کرسی زمینوں آسمانوں کو گیرے ہوئے ہے ۔ طط
جٹی ۔۔۔۔۔ روح جو کہ بالذات نہ تو مذکر ہے نہ ہی مونث صرف اک " نفخ " اور صیغہ مونث میں ذکر کی جاتی ہے ۔
عرض ۔۔۔۔۔ التجا ۔ خواہش ۔ دعا
بکرا ۔۔۔۔۔۔۔۔۔ قربانی ۔۔۔ ذبح عظیم کی مثال ۔۔اللہ کے حکم کی بے چون و چرا اطاعت
پیر ۔۔۔۔۔۔۔ پیر کامل سخی دو جہاں وہ ہستی پاک جس نے اللہ تعالی کا پیغام انسانوں تک پہنچایا ۔
سر دا سائیں ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ " شیطان " جو کہ اللہ سے مہلت پا ئے ہوئے ہے ۔ جادو وہ جو سر چڑھ بولے ۔۔۔۔۔ شیطان اپنی خواہشات کی تکمیل کے لیئے انسان کے سر کو ہی اپنے قابو کرتا ہے ۔ اور اس سر میں موجود دماغ عقل کی رہنمائی میں سازش بنتی ہے ۔ اور خواہشات کی تکمیل کی کوششوں میں جتی رہتی ہے ۔
ہٹی ۔۔۔۔۔ وہ مقام جہاں پر دنیاوی ضروریات جمع شدہ ہوتی ہیں ۔ بدن انسانی میں یہ مقام " نفس " کہلاتا ہے جہاں ہر پل نفسانی خواہشات جمع رہتی ہیں ۔

مندرجہ بالا تشریح کو درست کرنے کا حق سب کو حاصل ہے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
 

ماسا

محفلین
ایک طرح سے یہ تشریح درست ہے، شریعت کے زیر رہ کر دیکھا جائے تو بہت دور کی کوڑی لائے ہیں۔
ویسے سیدھا سا مطلب یہ ہے کہ عاشق معشوق کی ملاقات کے لئے جو بھی جتن کرنا پڑتا ہے وہ کرتا ہے،
میری ناقص رائے ہے
 
بھگت کبیر دا اشلوک اے
صاحب دی کر چاکری دل دی لاہ بھراند
شک، شُبہ، بھرم
درویشاں نوں لوڑیے رکھاں دی جیراند
جگرا، حوصلہ
بھداند؟
جیداند؟
سمجھاؤ
 
Top