شکیب
محفلین
مندرجہ ذیل تحریر پر نستعلیق فانٹ اپلائی نہیں ہو پارہا ہے۔۔۔ اس کی کیا وجہ ہوسکتی ہے اور اس کی درستگی کے لیے کیا کیا جاسکتا ہے؟
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
اھل حدث عرف وکٹورین علماء دیوبند پر بھتان لگاتے ہیں کہ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﻭﺣﺪﺕُ ﺍﻟﻮﺟﻮﺩ ﮐﺎ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﺭﮐﻬﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻮﮐﮧ ﺍﯾﮏ ﮐﻔﺮﯾﮧ ﺷﺮﮐﯿﮧ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﮨﮯ ۰ یہ بھتان ﻓﺮﻗﮧ ﺟﺪﯾﺪ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﻣﻞ ﭼﻨﺪ ﺟﮩﻼﺀ ﻧﮯ ﭘﮭﯿﻼﯾﺎ ﮨﻮﺍ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﻋﻮﺍﻡ ﮐﻮﺍﺱ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﺘﻼﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﭘﮭﺮﺍﻥ ﺳﮯ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﯾﮧ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﮐﺎ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﮨﮯ ، ﺍﺱ ﺑﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﻣﮕﺮﺟﺎﻣﻊ ﻣﻀﻤﻮﻥ ﻟﮑﮫنا چاہتا ہوں .1 ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺣﻖ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﭘﺮ ﺍﯾﮏ ﺑﮩﺘﺎﻥ ﭼﻨﺪ ﺟﮩﻼﺀ ﻭﻧﺎﻡ ﻧﮩﺎﺩ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﻟﮕﺎﯾﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻟﻮﮒ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺣُﻠﻮﻝ ﻭﺍﺗﺤﺎﺩ ﮐﺎ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﺭﮐﻬﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﺲ ﮐﻮ ” ﻭﺣﺪﺕُ ﺍﻟﻮﺟﻮﺩ “ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﻭﻣﻔﮩﻮﻡ ﯾﮧ ﻟﻮﮒ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ( ﻣﻌﺎﺫﺍﻟﻠﻪ ) ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ ﮐﮯ ﺍﺟﺰﺍ ﻣﺜﻼ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺟﻤﺎﺩﺍﺕ ﻧﺒﺎﺗﺎﺕ ﻭﻏﯿﺮﻩ ﮨﺮ ﭼﯿﺰ ﻣﯿﮟ ﺣﻠﻮﻝ ﮐﯿﺎ ﮨﻮﺍ ﮨﮯ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﺑﻌﯿﻨﮧ ﺧﺎﻟﻖ ﺑﻦ ﮔﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺟﺘﻨﯽ ﺑﮭﯽ ﻣﺸﺎﮨﺪﺍﺕ ﻭﻣﺤﺴﻮﺳﺎﺕ ﮨﯿﮟ ﻭﻩ ﺑﻌﯿﻨﮧ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﮐﯽ ﺫﺍﺕ ﮨﮯ ۔ ( ﻣﻌﺎﺫﺍﻟﻠﻪ ﺛﻢ ﻣﻌﺎﺫﺍﻟﻠﻪ ﻭﺗﻌﺎﻟﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻦ ﺫﺍﻟﮏ ﻋﻠﻮﺍ ﮐﺒﯿﺮﺍ ) ﺑﻼ ﺷﮏ ” ﻭﺣﺪﺕُ ﺍﻟﻮﺟﻮﺩ ” ﮐﺎ ﯾﮧ ﻣﻌﻨﯽ ﻭﻣﻔﮩﻮﻡ ﺻﺮﯾﺢ ﮐﻔﺮ ﻭﺿﻼﻝ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﺍﺩﻧﯽ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺗﺼﻮﺭ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺳﮑﺘﺎ ﭼﮧ ﺟﺎﺋﯿﮑﮧ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺣﻖ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﮐﺎ ﯾﮧ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﮨﻮ ۔ ( ﺳﺒﺤﺎﻧﮏ ﻫﺬﺍ ﺑﻬﺘﺎﻥ ﻋﻈﯿﻢ ) ﻧﺎﺣﻖ ﺑﮩﺘﺎﻥ ﻭﺍﻟﺰﺍﻡ ﻟﮕﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺟﮩﺎﻝ ﻭﻣﺘﻌﺼﺒﯿﻦ ﮐﺎ ﻣﻨﮧ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﻨﺪ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺳﮑﺘﺎ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﻘﺮﺏ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻣﺤﻔﻮﻅ ﺭﻩ ﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﮨﺮﺯﻣﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﮐﻤﯿﻨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﺎﮨﻞ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻧﮯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺭﺑﺎﻧﯿﯿﻦ ﮐﯽ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻭﻋﺪﺍﻭﺕ ﮐﯽ ﮨﮯ ،ﻟﮩﺬﺍ ﺟﻮﻟﻮﮒ ﺍﭘﻨﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ” ﻭﺣﺪﺕُ ﺍﻟﻮﺟﻮﺩ ” ﮐﺎ ﯾﮧ ﻣﻌﻨﯽ ﮐﺮﮐﮯ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻋﻮﺍﻡ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﮐﻮ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﯾﻘﯿﻨﺎ ﺍﯾﺴﮯ ﻟﻮﮒ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﮐﮯ ﭘﮑﮍ ﺳﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﭻ ﺳﮑﯿﮟ ﮔﮯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﺻﻮﻓﯿﮧ ﮐﺮﺍﻡ ” ﻭﺣﺪﺕُ ﺍﻟﻮﺟﻮﺩ “ ﮐﮯ ﺍﺱ ﮐﻔﺮﯾﮧ ﻣﻌﻨﯽ ﻭﻣﻔﮩﻮﻡ ﺳﮯ ﺑﺮﯼ ﮨﯿﮟ ۔ ﻭﺍﺿﺢ ﺭﮨﮯ ﮐﮧ ﮐﭽﮫ ﺑﺪﺑﺨﺖ ﻟﻮﮒ ﺍﺱ ﺑﯿﺎﻥ ﻭﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺑﮭﯽ ﯾﮧ ﺑﮩﺘﺎﻥ ﻟﮕﺎﺗﮯ ﺭﮨﯿﮟ ﮔﮯ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﻥ ﮐﺎ ﻣﻘﺼﺪ ﺣﻖ ﺑﺎﺕ ﮐﻮ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﻧﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﭘﺮﻋﻤﻞ ﮐﺮﻧﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﻥ ﮐﺎ ﻣﻘﺼﺪ ﻭﺣﯿﺪ ﺗﻮﺍﺑﻠﯿﺲ ﮐﯽ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺣﻖ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﮐﯽ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻭﻋﺪﺍﻭﺕ ﮨﯽ ﮨﮯ ﭼﺎﮨﮯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﮨﺰﺍﺭ ﺑﺎﺭﯾﮧ ﮐﮩﯿﮟ ﮐﮧ ﮨﻤﺎﺭﺍ ﯾﮧ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﮨﻤﺎﺭﯼ ﻧﺼﯿﺤﺖ ﺗﻮ ﺍﯾﺴﮯ ﻋﺎﻡ ﻧﺎﻭﺍﻗﻒ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﮨﮯ ﺟﻮﺍﯾﺴﮯ ﺟﮭﻮﭨﮯ ﺍﻭﺭﺟﺎﮨﻞ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﺳﻨﯽ ﺳﻨﺎﺋﯽ ﺑﺎﺗﻮﮞ ﮐﯽ ﺍﻧﺪﻫﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﮐﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﺧﺮﺍﺏ ﮐﺮ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﻌﺮﺍﻧﯽ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﯾﮧ ﻧﺼﯿﺤﺖ ﺁﻣﯿﺰ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﺫﮨﻦ ﻣﯿﮟ ﺭﮐﮭﯿﮟ ﻗﺴﻢ ﺍﭨﮭﺎﮐﺮﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺑﺘﻮﮞ ﮐﮯ ﭘﺠﺎﺭﯾﻮﮞ ﮐﻮ ﯾﮧ ﺟﺮﺍﺀﺕ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺋﯽ ﮐﮧ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﻌﺒﻮﺩﺍﻥ ﺑﺎﻃﻠﮧ ﮐﻮ ﻋﯿﻦ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﮐﯽ ﺫﺍﺕ ﺗﺼﻮﺭ ﮐﺮﯾﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﯾﮧ ﮐﮩﺎ ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﻣﺎَ ﻧﻌﺒُﺪُﻫُﻢ ﺍﻻ ﻟِﯿُﻘَﺮّﺑﻮُﻧﺎ ﺍﻟﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﯾﻌﻨﯽ ﮨﻢ ﺍﻥ ﺑﺘﻮﮞ ﮐﯽ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﺎﮐﮧ ﯾﮧ ﮨﻤﯿﮟ ﺍﻟﻠﻪ ﮐﮯ ﻗﺮﯾﺐ ﮐﺮﺩﯾﮟ ﺗﻮ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﯾﮧ ﺑﮩﺘﺎﻥ ﻟﮕﺎﻧﺎ ﮐﮧ ﻭﻩ ، ﺣﻠﻮﻝ ﻭﺍﺗﺤﺎﺩ ، ﮐﺎ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺑﮩﺘﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﺟﮭﻮﭦ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺣﻖ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﻣﺤﺎﻝ ﻭﻧﺎﻣﻤﮑﻦ ﺩﻋﻮﯼ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﻮ ﺟﺎﮨﻞ ﻭﺍﺣﻤﻖ ﮨﯽ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﯾﮕﺎ۔ .2 ﺟﻦ ﺻﻮﻓﯿﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﺍﻭﺭ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺩﯾﻦ ﮐﮯ ﮐﻼﻡ ﻣﯿﮟ ” ﻭﺣﺪﺕُ ﺍﻟﻮﺟﻮﺩ “ ﮐﺎ ﮐﻠﻤﮧ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﺴﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﻓﻀﻞ ﻭﻋﻠﻢ ﺗﻘﻮﯼ ﻭ ﻭﺭﻉ ﮐﯽ ﺷﮩﺎﺩﺕ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﻥ ﮐﯽ ﭘﻮﺭﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﺷﺮﻉ ﻣﯿﮟ ﮔﺬﺭﯼ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﺱ ﮐﻼﻡ ﮐﯽ ﺍﭼﮭﯽ ﺗﺎﻭﯾﻞ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻣﺤﻘﻘﯿﻦ ﮐﺎ ﻃﺮﯾﻘﮧ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻗﺴﻢ ﮐﮯ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﯿﮟ ۔ﺍﻭﺭ ﻭﻩ ﺗﺎﻭﯾﻞ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﮐﮧ ﺍﯾﺴﮯ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﮐﯽ ﻣﺮﺍﺩ ” ﻭﺣﺪﺕُ ﺍﻟﻮﺟﻮﺩ ” ﺳﮯ ﻭﻩ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺟﻮ ﻣﻠﺤﺪ ﻭ ﺯﻧﺪﯾﻖ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻧﮯ ﻣﺮﺍﺩ ﻟﯿﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺑﮭﯽ ﯾﮩﯽ ﮨﮯ ۔ ﺍﺱ ﮐﻠﻤﮧ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﮐﮯ ﺩﯾﮕﺮ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﺟﻮ ﺻﻮﻓﯿﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﯽ ﮐﺘﺐ ﻣﯿﮟ ﻭﺍﺭﺩ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺑﻈﺎ ﮨﺮ ﺧﻼﻑ ﺷﺮﻉ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻣﺜﺎﻝ ﺍﺱ ﺍﻋﺮﺍﺑﯽ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﯽ ﺩﻓﺎﻉ ﺧﻮﺩ ﺁﭖ ﷺ ﻧﮯ ﮐﯽ ﮨﮯ ( ﺻﺤﯿﺢ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﻭﻣﺴﻠﻢ ) ﮐﯽ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﺎ ﻣﻔﮩﻮﻡ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﻩ ﺟﻨﮕﻞ ﺑﯿﺎﺑﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﯽ ﺳﻮﺍﺭﯼ ﭘﺮ ﺳﻔﺮ ﮐﺮ ﺭﮨﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﺱ ﮐﺎ ﮐﮭﺎﻧﺎ ﭘﯿﻨﺎ ﺑﮭﯽ ﺗﮭﺎ ﻟﮩﺬﺍ ﻭﻩ ﺗﮭﮑﺎﻭﭦ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺁﺭﺍﻡ ﮐﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺍﯾﮏ ﺩﺭﺧﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﯾﮧ ﻣﯿﮟ ﻟﯿﭧ ﮔﯿﺎ ﺟﺐ ﺍﭨﮭﺎ ﺗﻮ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﺳﻮﺍﺭﯼ ﺳﺎﻣﺎﻥ ﺳﻤﯿﺖ ﻏﺎﺋﺐ ﮨﮯ ﻭﻩ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺗﻼﺵ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﮔﯿﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﻼ ﻟﮩﺬﺍ ﭘﮭﺮ ﺍﺱ ﺩﺭﺧﺖ ﮐﮯ ﻧﯿﭽﮯ ﻣﺎﯾﻮﺱ ﮨﻮ ﮐﺮﻟﻮﭦ ﺁﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﻮﺕ ﮐﮯ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻣﯿﮟ ﺳﻮ ﮔﯿﺎ ﭘﮭﺮ ﺟﺐ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺁﻧﮑﮫ ﮐﮭﻠﯽ ﺗﻮ ﮐﯿﺎ ﺩﯾﮑﮭﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺳﻮﺍﺭﯼ ﺑﮭﯽ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﮐﮭﺎﻧﺎ ﭘﯿﻨﺎ ﺑﮭﯽ ﻭﻩ ﺍﺗﻨﺎ ﺧﻮﺵ ﮨﻮﺍ ﺑﻠﮑﮧ ﺧﻮﺷﯽ ﻭﻓﺮﺣﺖ ﮐﮯ ﺍﺱ ﺍﻧﺘﮩﺎ ﭘﮩﻨﭽﺎ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﻧﮑﻞ ﮔﺌﮯ . ﺍﻟﻠﻬﻢ ﺍﻧﺖَ ﻋﺒﺪﯼ ﻭﺍﻧﺎ ﺭﺑُﮏ . ﯾﻌﻨﯽ ﺍﮮ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻮ ﻣﯿﺮﺍ ﺑﻨﺪﻩ ﻣﯿﮟ ﺗﯿﺮﺍ ﺭﺏ ، ﺍﺳﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺑﻨﺪﻩ ﮐﯽ ﺗﻮﺑﮧ ﺳﮯ ﺍِﺱ ﺁﺩﻣﯽ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺯﯾﺎﺩﻩ ﺧﻮﺵ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ، ﺟﺎﺀ ﻓﻲ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﺍﻟﺬﻱ ﺭﻭﺍﻩ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﻣﺴﻠﻢ ” ﻟﻠﻪ ﺃﺷﺪ ﻓﺮﺣﺎً ﺑﺘﻮﺑﺔ ﻋﺒﺪﻩ ﺣﻴﻦ ﻳﺘﻮﺏ ﺇﻟﻴﻪ ﻣﻦ ﺃﺣﺪﻛﻢ ﻛﺎﻥ ﻋﻠﻰ ﺭﺍﺣﻠﺘﻪ ﺑﺄﺭﺽ ﻓﻼﺓ ﻓﺎﻧﻔﻠﺘﺖ ﻣﻨﻪ ﻭﻋﻠﻴﻬﺎ ﻃﻌﺎﻣﻪ ﻭﺷﺮﺍﺑﻪ ﻓﺄﻳﺲ ﻣﻨﻬﺎ ﻓﺄﺗﻰ ﺷﺠﺮﺓ ﻓﺎﺿﻄﺠﻊ ﻓﻲ ﻇﻠﻬﺎ ﻭﻗﺪ ﺃﻳﺲ ﻣﻦ ﺭﺍﺣﻠﺘﻪ ﻓﺒﻴﻨﻤﺎ ﻫﻮ ﻛﺬﻟﻚ ﺇﺫ ﻫﻮ ﺑﻬﺎ ﻗﺎﺋﻤﺔ ﻋﻨﺪﻩ ﺑﺨﻄﺎﻣﻬﺎ ، ﺛﻢ ﻗﺎﻝ ﻣﻦ ﺷﺪﺓ ﺍﻟﻔﺮﺡ : ﺍﻟﻠﻬﻢ ﺃﻧﺖ ﻋﺒﺪﻱ ﻭﺃﻧﺎ ﺭﺑﻚ ! ﺃﺧﻄﺄ ﻣﻦ ﺷﺪﺓ ﺍﻟﻔﺮﺡ .” ﺍﻭﮐﻤﺎ ﻗﺎﻝ ﺍﻟﻨﺒﯽ ﷺ ﺍﺏ ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﺁﺩﻣﯽ ﮐﺎ ﻗﻮﻝ ﺍﮮ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻮ ﻣﯿﺮﺍﺑﻨﺪﻩ ﻣﯿﮟ ﺗﯿﺮﺍ ﺭﺏ ﮐﯿﺎ ﺍﻥ ﻇﺎﮨﺮﯼ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮐﻮ ﺩﯾﮑﮫ ﮐﺮ ﻧﺎﻡ ﻧﮩﺎﺩ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﻭﮨﯽ ﺣﮑﻢ ﻟﮕﺎ ﺋﯿﮟ ﮔﮯ ﺟﻮ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﻭﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﮯ ﻇﺎﮨﺮﯼ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮐﻮ ﻟﮯ ﮐﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﻣﻌﻨﯽ ﮐﺮﮐﮯ ﺣﮑﻢ ﻟﮕﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ؟ ﯾﺎ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺍﻥ ﻇﺎﮨﺮﯼ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮐﯽ ﺗﺎﻭﯾﻞ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ ؟ﺧﻮﺏ ﯾﺎﺩ ﺭﮐﮭﯿﮟ ﮐﮧ ” ﻭﺣﺪﺕُ ﺍﻟﻮﺟﻮﺩ “ ﮐﺎ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻧﮧ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﻋﻘﺎﺋﺪ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮨﮯ ﻧﮧ ﺿﺮﻭﺭﯾﺎﺕ ﺩﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮨﮯ، ﻧﮧ ﺿﺮﻭﺭﯾﺎﺕ ﺍﮨﻞ ﺳﻨﺖ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ، ﻧﮧ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﮐﺎ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻓﺮﺽ ﻭﺍﺟﺐ ﺳﻨﺖ ﻣﺴﺘﺤﺐ ﻣﺒﺎﺡ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﺻﻮﻓﯿﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﯾﮧ ﺍﯾﮏ ﺍﺻﻄﻼﺣﯽ ﻟﻔﻆ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺻﻮﻓﯿﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﻣﺤﺾ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﮐﺎ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﮨﮯ ﻓﻘﻂ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻭﻩ ﺻﺤﯿﺢ ﻣﻌﻨﯽ ﻭﻣﻔﮩﻮﻡ ﻣﺮﺍﺩ ﻟﯿﺘﮯ ﮨﯿﮟ ۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
اھل حدث عرف وکٹورین علماء دیوبند پر بھتان لگاتے ہیں کہ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﻭﺣﺪﺕُ ﺍﻟﻮﺟﻮﺩ ﮐﺎ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﺭﮐﻬﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻮﮐﮧ ﺍﯾﮏ ﮐﻔﺮﯾﮧ ﺷﺮﮐﯿﮧ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﮨﮯ ۰ یہ بھتان ﻓﺮﻗﮧ ﺟﺪﯾﺪ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﻣﻞ ﭼﻨﺪ ﺟﮩﻼﺀ ﻧﮯ ﭘﮭﯿﻼﯾﺎ ﮨﻮﺍ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﻋﻮﺍﻡ ﮐﻮﺍﺱ ﻣﻄﻠﺐ ﺑﺘﻼﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﭘﮭﺮﺍﻥ ﺳﮯ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﯾﮧ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﮐﺎ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﮨﮯ ، ﺍﺱ ﺑﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﻣﮕﺮﺟﺎﻣﻊ ﻣﻀﻤﻮﻥ ﻟﮑﮫنا چاہتا ہوں .1 ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺣﻖ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﭘﺮ ﺍﯾﮏ ﺑﮩﺘﺎﻥ ﭼﻨﺪ ﺟﮩﻼﺀ ﻭﻧﺎﻡ ﻧﮩﺎﺩ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﻟﮕﺎﯾﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻟﻮﮒ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺣُﻠﻮﻝ ﻭﺍﺗﺤﺎﺩ ﮐﺎ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﺭﮐﻬﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﺲ ﮐﻮ ” ﻭﺣﺪﺕُ ﺍﻟﻮﺟﻮﺩ “ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻣﻄﻠﺐ ﻭﻣﻔﮩﻮﻡ ﯾﮧ ﻟﻮﮒ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ( ﻣﻌﺎﺫﺍﻟﻠﻪ ) ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ ﮐﮯ ﺍﺟﺰﺍ ﻣﺜﻼ ﺣﯿﻮﺍﻧﺎﺕ ﺟﻤﺎﺩﺍﺕ ﻧﺒﺎﺗﺎﺕ ﻭﻏﯿﺮﻩ ﮨﺮ ﭼﯿﺰ ﻣﯿﮟ ﺣﻠﻮﻝ ﮐﯿﺎ ﮨﻮﺍ ﮨﮯ ﯾﻌﻨﯽ ﻣﺨﻠﻮﻕ ﺑﻌﯿﻨﮧ ﺧﺎﻟﻖ ﺑﻦ ﮔﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺟﺘﻨﯽ ﺑﮭﯽ ﻣﺸﺎﮨﺪﺍﺕ ﻭﻣﺤﺴﻮﺳﺎﺕ ﮨﯿﮟ ﻭﻩ ﺑﻌﯿﻨﮧ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﮐﯽ ﺫﺍﺕ ﮨﮯ ۔ ( ﻣﻌﺎﺫﺍﻟﻠﻪ ﺛﻢ ﻣﻌﺎﺫﺍﻟﻠﻪ ﻭﺗﻌﺎﻟﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻦ ﺫﺍﻟﮏ ﻋﻠﻮﺍ ﮐﺒﯿﺮﺍ ) ﺑﻼ ﺷﮏ ” ﻭﺣﺪﺕُ ﺍﻟﻮﺟﻮﺩ ” ﮐﺎ ﯾﮧ ﻣﻌﻨﯽ ﻭﻣﻔﮩﻮﻡ ﺻﺮﯾﺢ ﮐﻔﺮ ﻭﺿﻼﻝ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﺍﺩﻧﯽ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺗﺼﻮﺭ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺳﮑﺘﺎ ﭼﮧ ﺟﺎﺋﯿﮑﮧ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺣﻖ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﮐﺎ ﯾﮧ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﮨﻮ ۔ ( ﺳﺒﺤﺎﻧﮏ ﻫﺬﺍ ﺑﻬﺘﺎﻥ ﻋﻈﯿﻢ ) ﻧﺎﺣﻖ ﺑﮩﺘﺎﻥ ﻭﺍﻟﺰﺍﻡ ﻟﮕﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺟﮩﺎﻝ ﻭﻣﺘﻌﺼﺒﯿﻦ ﮐﺎ ﻣﻨﮧ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﻨﺪ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺳﮑﺘﺎ ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﻘﺮﺏ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻣﺤﻔﻮﻅ ﺭﻩ ﺳﮑﺘﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﮨﺮﺯﻣﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﮐﻤﯿﻨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﺎﮨﻞ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻧﮯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺭﺑﺎﻧﯿﯿﻦ ﮐﯽ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻭﻋﺪﺍﻭﺕ ﮐﯽ ﮨﮯ ،ﻟﮩﺬﺍ ﺟﻮﻟﻮﮒ ﺍﭘﻨﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ” ﻭﺣﺪﺕُ ﺍﻟﻮﺟﻮﺩ ” ﮐﺎ ﯾﮧ ﻣﻌﻨﯽ ﮐﺮﮐﮯ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﻣﻨﺴﻮﺏ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻋﻮﺍﻡ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﮐﻮ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﯾﻘﯿﻨﺎ ﺍﯾﺴﮯ ﻟﻮﮒ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﮐﮯ ﭘﮑﮍ ﺳﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﭻ ﺳﮑﯿﮟ ﮔﮯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﺻﻮﻓﯿﮧ ﮐﺮﺍﻡ ” ﻭﺣﺪﺕُ ﺍﻟﻮﺟﻮﺩ “ ﮐﮯ ﺍﺱ ﮐﻔﺮﯾﮧ ﻣﻌﻨﯽ ﻭﻣﻔﮩﻮﻡ ﺳﮯ ﺑﺮﯼ ﮨﯿﮟ ۔ ﻭﺍﺿﺢ ﺭﮨﮯ ﮐﮧ ﮐﭽﮫ ﺑﺪﺑﺨﺖ ﻟﻮﮒ ﺍﺱ ﺑﯿﺎﻥ ﻭﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺑﮭﯽ ﯾﮧ ﺑﮩﺘﺎﻥ ﻟﮕﺎﺗﮯ ﺭﮨﯿﮟ ﮔﮯ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﻥ ﮐﺎ ﻣﻘﺼﺪ ﺣﻖ ﺑﺎﺕ ﮐﻮ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﻧﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﭘﺮﻋﻤﻞ ﮐﺮﻧﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﻥ ﮐﺎ ﻣﻘﺼﺪ ﻭﺣﯿﺪ ﺗﻮﺍﺑﻠﯿﺲ ﮐﯽ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺣﻖ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﮐﯽ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻭﻋﺪﺍﻭﺕ ﮨﯽ ﮨﮯ ﭼﺎﮨﮯ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﮨﺰﺍﺭ ﺑﺎﺭﯾﮧ ﮐﮩﯿﮟ ﮐﮧ ﮨﻤﺎﺭﺍ ﯾﮧ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﮨﻤﺎﺭﯼ ﻧﺼﯿﺤﺖ ﺗﻮ ﺍﯾﺴﮯ ﻋﺎﻡ ﻧﺎﻭﺍﻗﻒ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﮨﮯ ﺟﻮﺍﯾﺴﮯ ﺟﮭﻮﭨﮯ ﺍﻭﺭﺟﺎﮨﻞ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﺳﻨﯽ ﺳﻨﺎﺋﯽ ﺑﺎﺗﻮﮞ ﮐﯽ ﺍﻧﺪﻫﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﺮﮐﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﺧﺮﺍﺏ ﮐﺮ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﻌﺮﺍﻧﯽ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ ﯾﮧ ﻧﺼﯿﺤﺖ ﺁﻣﯿﺰ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﺫﮨﻦ ﻣﯿﮟ ﺭﮐﮭﯿﮟ ﻗﺴﻢ ﺍﭨﮭﺎﮐﺮﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺟﺐ ﺑﺘﻮﮞ ﮐﮯ ﭘﺠﺎﺭﯾﻮﮞ ﮐﻮ ﯾﮧ ﺟﺮﺍﺀﺕ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺋﯽ ﮐﮧ ﺍﭘﻨﮯ ﻣﻌﺒﻮﺩﺍﻥ ﺑﺎﻃﻠﮧ ﮐﻮ ﻋﯿﻦ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﮐﯽ ﺫﺍﺕ ﺗﺼﻮﺭ ﮐﺮﯾﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﯾﮧ ﮐﮩﺎ ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﻣﺎَ ﻧﻌﺒُﺪُﻫُﻢ ﺍﻻ ﻟِﯿُﻘَﺮّﺑﻮُﻧﺎ ﺍﻟﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﯾﻌﻨﯽ ﮨﻢ ﺍﻥ ﺑﺘﻮﮞ ﮐﯽ ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺍﺱ ﻟﺌﮯ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﺎﮐﮧ ﯾﮧ ﮨﻤﯿﮟ ﺍﻟﻠﻪ ﮐﮯ ﻗﺮﯾﺐ ﮐﺮﺩﯾﮟ ﺗﻮ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﯾﮧ ﺑﮩﺘﺎﻥ ﻟﮕﺎﻧﺎ ﮐﮧ ﻭﻩ ، ﺣﻠﻮﻝ ﻭﺍﺗﺤﺎﺩ ، ﮐﺎ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺑﮩﺘﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﺟﮭﻮﭦ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺣﻖ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﻣﺤﺎﻝ ﻭﻧﺎﻣﻤﮑﻦ ﺩﻋﻮﯼ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﻮ ﺟﺎﮨﻞ ﻭﺍﺣﻤﻖ ﮨﯽ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﯾﮕﺎ۔ .2 ﺟﻦ ﺻﻮﻓﯿﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﺍﻭﺭ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺩﯾﻦ ﮐﮯ ﮐﻼﻡ ﻣﯿﮟ ” ﻭﺣﺪﺕُ ﺍﻟﻮﺟﻮﺩ “ ﮐﺎ ﮐﻠﻤﮧ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﺴﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﻓﻀﻞ ﻭﻋﻠﻢ ﺗﻘﻮﯼ ﻭ ﻭﺭﻉ ﮐﯽ ﺷﮩﺎﺩﺕ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﻥ ﮐﯽ ﭘﻮﺭﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﺷﺮﻉ ﻣﯿﮟ ﮔﺬﺭﯼ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﺱ ﮐﻼﻡ ﮐﯽ ﺍﭼﮭﯽ ﺗﺎﻭﯾﻞ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﻋﻠﻤﺎﺀ ﻣﺤﻘﻘﯿﻦ ﮐﺎ ﻃﺮﯾﻘﮧ ﮨﮯ ﺍﺱ ﻗﺴﻢ ﮐﮯ ﺍﻣﻮﺭ ﻣﯿﮟ ۔ﺍﻭﺭ ﻭﻩ ﺗﺎﻭﯾﻞ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﮐﮧ ﺍﯾﺴﮯ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﮐﯽ ﻣﺮﺍﺩ ” ﻭﺣﺪﺕُ ﺍﻟﻮﺟﻮﺩ ” ﺳﮯ ﻭﻩ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺟﻮ ﻣﻠﺤﺪ ﻭ ﺯﻧﺪﯾﻖ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﻧﮯ ﻣﺮﺍﺩ ﻟﯿﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺑﮭﯽ ﯾﮩﯽ ﮨﮯ ۔ ﺍﺱ ﮐﻠﻤﮧ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﮐﮯ ﺩﯾﮕﺮ ﮐﻠﻤﺎﺕ ﺟﻮ ﺻﻮﻓﯿﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﯽ ﮐﺘﺐ ﻣﯿﮟ ﻭﺍﺭﺩ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺑﻈﺎ ﮨﺮ ﺧﻼﻑ ﺷﺮﻉ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻣﺜﺎﻝ ﺍﺱ ﺍﻋﺮﺍﺑﯽ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﯽ ﺩﻓﺎﻉ ﺧﻮﺩ ﺁﭖ ﷺ ﻧﮯ ﮐﯽ ﮨﮯ ( ﺻﺤﯿﺢ ﺑﺨﺎﺭﯼ ﻭﻣﺴﻠﻢ ) ﮐﯽ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﺎ ﻣﻔﮩﻮﻡ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﻩ ﺟﻨﮕﻞ ﺑﯿﺎﺑﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﯽ ﺳﻮﺍﺭﯼ ﭘﺮ ﺳﻔﺮ ﮐﺮ ﺭﮨﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﺱ ﮐﺎ ﮐﮭﺎﻧﺎ ﭘﯿﻨﺎ ﺑﮭﯽ ﺗﮭﺎ ﻟﮩﺬﺍ ﻭﻩ ﺗﮭﮑﺎﻭﭦ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺁﺭﺍﻡ ﮐﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺍﯾﮏ ﺩﺭﺧﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﯾﮧ ﻣﯿﮟ ﻟﯿﭧ ﮔﯿﺎ ﺟﺐ ﺍﭨﮭﺎ ﺗﻮ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﺳﻮﺍﺭﯼ ﺳﺎﻣﺎﻥ ﺳﻤﯿﺖ ﻏﺎﺋﺐ ﮨﮯ ﻭﻩ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺗﻼﺵ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﮔﯿﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﻼ ﻟﮩﺬﺍ ﭘﮭﺮ ﺍﺱ ﺩﺭﺧﺖ ﮐﮯ ﻧﯿﭽﮯ ﻣﺎﯾﻮﺱ ﮨﻮ ﮐﺮﻟﻮﭦ ﺁﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﻮﺕ ﮐﮯ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻣﯿﮟ ﺳﻮ ﮔﯿﺎ ﭘﮭﺮ ﺟﺐ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺁﻧﮑﮫ ﮐﮭﻠﯽ ﺗﻮ ﮐﯿﺎ ﺩﯾﮑﮭﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺳﻮﺍﺭﯼ ﺑﮭﯽ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﮐﮭﺎﻧﺎ ﭘﯿﻨﺎ ﺑﮭﯽ ﻭﻩ ﺍﺗﻨﺎ ﺧﻮﺵ ﮨﻮﺍ ﺑﻠﮑﮧ ﺧﻮﺷﯽ ﻭﻓﺮﺣﺖ ﮐﮯ ﺍﺱ ﺍﻧﺘﮩﺎ ﭘﮩﻨﭽﺎ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﻧﮑﻞ ﮔﺌﮯ . ﺍﻟﻠﻬﻢ ﺍﻧﺖَ ﻋﺒﺪﯼ ﻭﺍﻧﺎ ﺭﺑُﮏ . ﯾﻌﻨﯽ ﺍﮮ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻮ ﻣﯿﺮﺍ ﺑﻨﺪﻩ ﻣﯿﮟ ﺗﯿﺮﺍ ﺭﺏ ، ﺍﺳﯽ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺑﻨﺪﻩ ﮐﯽ ﺗﻮﺑﮧ ﺳﮯ ﺍِﺱ ﺁﺩﻣﯽ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺯﯾﺎﺩﻩ ﺧﻮﺵ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ، ﺟﺎﺀ ﻓﻲ ﺍﻟﺤﺪﻳﺚ ﺍﻟﺬﻱ ﺭﻭﺍﻩ ﺍﻹﻣﺎﻡ ﻣﺴﻠﻢ ” ﻟﻠﻪ ﺃﺷﺪ ﻓﺮﺣﺎً ﺑﺘﻮﺑﺔ ﻋﺒﺪﻩ ﺣﻴﻦ ﻳﺘﻮﺏ ﺇﻟﻴﻪ ﻣﻦ ﺃﺣﺪﻛﻢ ﻛﺎﻥ ﻋﻠﻰ ﺭﺍﺣﻠﺘﻪ ﺑﺄﺭﺽ ﻓﻼﺓ ﻓﺎﻧﻔﻠﺘﺖ ﻣﻨﻪ ﻭﻋﻠﻴﻬﺎ ﻃﻌﺎﻣﻪ ﻭﺷﺮﺍﺑﻪ ﻓﺄﻳﺲ ﻣﻨﻬﺎ ﻓﺄﺗﻰ ﺷﺠﺮﺓ ﻓﺎﺿﻄﺠﻊ ﻓﻲ ﻇﻠﻬﺎ ﻭﻗﺪ ﺃﻳﺲ ﻣﻦ ﺭﺍﺣﻠﺘﻪ ﻓﺒﻴﻨﻤﺎ ﻫﻮ ﻛﺬﻟﻚ ﺇﺫ ﻫﻮ ﺑﻬﺎ ﻗﺎﺋﻤﺔ ﻋﻨﺪﻩ ﺑﺨﻄﺎﻣﻬﺎ ، ﺛﻢ ﻗﺎﻝ ﻣﻦ ﺷﺪﺓ ﺍﻟﻔﺮﺡ : ﺍﻟﻠﻬﻢ ﺃﻧﺖ ﻋﺒﺪﻱ ﻭﺃﻧﺎ ﺭﺑﻚ ! ﺃﺧﻄﺄ ﻣﻦ ﺷﺪﺓ ﺍﻟﻔﺮﺡ .” ﺍﻭﮐﻤﺎ ﻗﺎﻝ ﺍﻟﻨﺒﯽ ﷺ ﺍﺏ ﺍﺱ ﺣﺪﯾﺚ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﺁﺩﻣﯽ ﮐﺎ ﻗﻮﻝ ﺍﮮ ﺍﻟﻠﻪ ﺗﻮ ﻣﯿﺮﺍﺑﻨﺪﻩ ﻣﯿﮟ ﺗﯿﺮﺍ ﺭﺏ ﮐﯿﺎ ﺍﻥ ﻇﺎﮨﺮﯼ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮐﻮ ﺩﯾﮑﮫ ﮐﺮ ﻧﺎﻡ ﻧﮩﺎﺩ ﺍﮨﻞ ﺣﺪﯾﺚ ﻭﮨﯽ ﺣﮑﻢ ﻟﮕﺎ ﺋﯿﮟ ﮔﮯ ﺟﻮ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﻭﻋﻠﻤﺎﺀ ﮐﮯ ﻇﺎﮨﺮﯼ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮐﻮ ﻟﮯ ﮐﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﻣﻌﻨﯽ ﮐﺮﮐﮯ ﺣﮑﻢ ﻟﮕﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ؟ ﯾﺎ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﺍﻥ ﻇﺎﮨﺮﯼ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﮐﯽ ﺗﺎﻭﯾﻞ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ ؟ﺧﻮﺏ ﯾﺎﺩ ﺭﮐﮭﯿﮟ ﮐﮧ ” ﻭﺣﺪﺕُ ﺍﻟﻮﺟﻮﺩ “ ﮐﺎ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﻧﮧ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﻋﻘﺎﺋﺪ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮨﮯ ﻧﮧ ﺿﺮﻭﺭﯾﺎﺕ ﺩﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﮨﮯ، ﻧﮧ ﺿﺮﻭﺭﯾﺎﺕ ﺍﮨﻞ ﺳﻨﺖ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ، ﻧﮧ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﮐﺎ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻓﺮﺽ ﻭﺍﺟﺐ ﺳﻨﺖ ﻣﺴﺘﺤﺐ ﻣﺒﺎﺡ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﺻﻮﻓﯿﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﯾﮧ ﺍﯾﮏ ﺍﺻﻄﻼﺣﯽ ﻟﻔﻆ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺻﻮﻓﯿﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﻣﺤﺾ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﮐﺎ ﻣﺴﺌﻠﮧ ﮨﮯ ﻓﻘﻂ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻭﻩ ﺻﺤﯿﺢ ﻣﻌﻨﯽ ﻭﻣﻔﮩﻮﻡ ﻣﺮﺍﺩ ﻟﯿﺘﮯ ﮨﯿﮟ ۔