دیئے گئے لفظ پر شاعری - دوسرا دور

سیما علی

لائبریرین
عجز و نیاز ۔سے تو نہ۔ آیاوہ راہ پر
دامن کو آج اُس کے حریفانہ کھینچیے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔مرزا غالؔب
کو/کُو(دونوں ہی قابلِ قبول ہوں گے)

کُو بہ کُو پھیل گئی بات شناسائی کی​


کُو بہ کُو پھیل گئی بات شناسائی کی
اُن نے خوشبو کی طرح میری پذیرائی کی

پذیرائی
 
میں لہلاتی شاخ کو سمجھا تھا زندگی
پتہ گرا تو درس فنا دے گیا مجھے
میرے لئے تو سانس بھی لینا محال تھا
یہ کون زندگی کہ دعا دے گیا مجھے
عجز و نیاز ۔سے تو نہ۔ آیاوہ راہ پر
دامن کو آج اُس کے حریفانہ کھینچیے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔مرزا غالؔب
کو/کُو(دونوں ہی قابلِ قبول ہوں گے)
 
میں لہلاتی شاخ کو سمجھا تھا زندگی
پتہ گرا تو درس فنا دے گیا مجھے
میرے لئے تو سانس بھی لینا محال تھا
یہ کون زندگی کہ دعا دے گیا مجھے
اگر یہ لڑی موتی کے دانوں کی ہے تواِسے پھرانے اور کارواں ہے تو چلانے،کہکشاں ہے توگھمانے،سلسلہ ہے تو آگے بڑھانے ،مرحلہ ہے تو اوپرجانے کے لیے اپنے ہی شعر سے ایک لفظ الگ کرکے آنیوالے کے لیے تو رکھدینا چاہیے کہ وہ اِسے لے کے آگے چلے۔۔۔۔۔۔میں تصور کرلیتا ہوں کہ آپ نے لفظ دیا:
گیا
عشق تھا فتنہ گر و سرکش و چالاک مرا
آسماں۔ چیر۔ گیا نالہ ٔ بے باک مرا

تھا
 

سیما علی

لائبریرین
اگر یہ لڑی موتی کے دانوں کی ہے تواِسے پھرانے اور کارواں ہے تو چلانے،کہکشاں ہے توگھمانے،سلسلہ ہے تو آگے بڑھانے ،مرحلہ ہے تو اوپرجانے کے لیے اپنے ہی شعر سے ایک لفظ الگ کرکے آنیوالے کے لیے تو رکھدینا چاہیے کہ وہ اِسے لے کے آگے چلے۔۔۔۔۔۔میں تصور کرلیتا ہوں کہ آپ نے لفظ دیا:
گیا
عشق تھا فتنہ گر و سرکش و چالاک مرا
آسماں۔ چیر۔ گیا نالہ ٔ بے باک مرا

تھا

منشا غلط نہ تھا میرا مقصد نہ تھا غلط
سوچا گیا غلط مجھے سمجھا گیا غلط

میں تو سفیرِ عشق و محبت رہا مگر
روکا گیا غلط مجھے ٹوکا گیا غلط
رہبر مصباحی

سفیر
 
سفیرِ عشق ۔ہمیں اب تو ہم سفر،کرلو
ہمارے پاس تو سامان بھی زیادہ نہیں
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔اب کون وپل کمار کو،جنکا شعراوپر لکھا ہے، سمجھائےکہ جو بات وہ کہہ رہے ہیں ، جو اعتراف وہ اپنی سادگی میں کرگئے ہیں ،اِس کے بعدتو اِس بات کا خوف و اندیشہ اور بھی بڑھ جاتا ہے کہ ساتھ چلتا ہوا ہمراہی بھی ہاتھ چھڑا کر چلتا نہ بنے ۔مطلب یہ ہے کہ دنیا تو مطلب کی یار ہے جسےبھی یہ صورتحال معلوم ہوگی کہ اِن کے پاس سامان بھی زیادہ نہیں تو کہیں ساحر لدھیانوی کے جیتے جاگتے شعر کی طرح بچھڑے سبھی باری باری نہ ہوجائے۔۔

پاس
 
آخری تدوین:

سیما علی

لائبریرین
سفیرِ عشق ۔ہمیں اب تو ہم سفر،کرلو
ہمارے پاس تو سامان بھی زیادہ نہیں
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔اب کون وپل کمار ، جنکا یہ شعرہے ،کو سمجھائے کہ جوبات وہ کہہ رہے اور اس میں جو اعتراف اپنی سادگی میں وہ کرگئے ہیں ، اس کے بعد تو ڈر اور قوی اور مہیب ہوجاتا ہے کہ کوئی ساتھ چلتا ہوا بھی ساتھ چھوڑ کر چلتا نہ بنے کہ مطلب کی ہے دنیا ساری۔۔۔۔۔۔۔اسی میں بچھڑے سبھی باری باری

پاس
واہ واہ شکیل بھائی مزا آجاتا ہے پڑھ کے ۔۔۔
جیتے رہیے شاد و آباد رہیے اور یونہی خوبصورت لکھتے رہیے ۔۔۔
سید عاطف علی
بھیا کے اشعار؀
تجھ پاس ہے جو چیز، وہ گل پاس نہیں ہے
وہ رنگ نہیں اس میں وہ بوُ باس نہیں ہے

لب لعلِ بدخشاں ہیں تو آنکھیں ہیں زمرُّد
طرّے کو ترے حاجت ِ الماس نہیں ہے

الماس
 
شاعرِ شباب و انقلاب
جوشؔ
اُردُو ادب میں الفاظ کے تین بڑے خزانچی ،جن کے ہاں لفظ تو لفظ آوازیں تک بصورتِ الفاظ پائی جاتی ہیں، وہ نظؔیراکبرآبادی،میرانؔیس لکھنوی اور جوش ملیح آبادی ہیں۔
دئیے گئے لفظ پر حضرتِ جوشؔ کا شعر:
ریزے الماس کے تیرے خس وخاشاک میں ہیں
ہڈیاں ۔اپنے۔ بزرگوں۔ کی ۔تری خاک میں ہیں
ہڈیاں
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
 
آخری تدوین:

سیما علی

لائبریرین
پ
اُردُو ادب میں الفاظ کے تین بڑے خزانچی ،جن کے ہاں لفظ تو لفظ آوازیں تک بصورتِ الفاظ پائی جائیں،نظؔیراکبرآبادی،میرانؔیس لکھنوی اور جوش ملیح آبادی ہیں:​

ریزے الماس کے تیرے خس وخاشاک میں ہیں
ہڈیاں ۔اپنے۔ بزرگوں۔ کی ۔تری خاک میں ہیں​
ہڈیاں
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

زمین سے ایک تعلق نے باندھ رکھا ہے
بدن میں خون نہیں ہو تو ہڈیا ں اڑ جائیں

راحت اندوری​

خون

 
بول کر داد کے دوبول میاں
خون۔ تھکوالو ۔شعبدہ گر سے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔بچو!یہاں شعبدہ گر کا مطلب شاعر ہے اور شاعرسے مراد حضرت جون ایلیا ہیں۔

مجھے تو حضرت جون ایلیا اِس لیے پسند ہیں کہ جس بے تکلفی سے وہ شعرکہتے ہیں ہم اِس طرح سے بات بھی شاید کرتے ہوں۔۔۔۔

گر
 
آخری تدوین:
بول کر داد کے دوبول میاں
خون۔ تھکوالو ۔شعبدہ گر سے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔بچو!یہاں شعبدہ گر کا مطلب شاعر ہے اور شاعرسے مراد حضرت جون ایلیا ہیں۔

مجھے تو حضرت جون ایلیا اِس لیے پسند ہیں کہ جس بے تکلفی سے وہ شعرکہتے ہیں ہم اِس طرح سے بات بھی شاید کرتے ہوں۔۔۔۔

گر
نہ بندھے تشنگی شوق کے مضموں غالب
گر چہ دل کے کھول دریا کو بھی ساحل باندھا
 
۔۔۔
راضی ہیں ہم کہ دوست سے ہو دشمنی ،مگر
دشمن کو ۔ہم سے دوست بنایا نہ جائے گا
ملنا ہے ۔ آپ ۔ سے ۔تو نہیں حصر غیر پر
کس کس سے ۔اختلاط ۔ بڑھایا نہ ۔جائے گا​
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دوست
شمس العلماء الطاف حسین حالؔی
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​
اُردُو کےپہلے قومی شاعر’’مسدسِ مدو جززِ اسلام‘‘، جدید تنقید کے بانی ’’ مقدمۂ شعروشاعری‘‘،اولیں سوانح نگار’’حیاتِ سعدیؒ‘‘، ’’یادگارِ غالؔب‘‘، ’’حیاتِ جاوید‘‘۔اُردُو کے عناصرِ خمسہ کے اہم رکن:​
جن سے ملکر زندگی سے پیار ہوجائے وہ لوگ
آپ نے شاید نہ دیکھے ہوں مگر ایسے بھی ہیں​
 
آخری تدوین:

سیما علی

لائبریرین
۔۔۔
راضی ہیں ہم کہ دوست سے ہو دشمنی ،مگر
دشمن کو ۔ہم سے دوست بنایا نہ جائے گا
ملنا ہے ۔ آپ ۔ سے ۔تو نہیں حصر غیر پر
کس کس سے ۔اختلاط ۔ بڑھایا نہ ۔جائے گا​
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دوست
شمس العلماء الطاف حسین حالؔی
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔​
اُردُو کےپہلے قومی شاعر’’مسدسِ مدو جززِ اسلام‘‘، جدید تنقید کے بانی ’’ مقدمۂ شعروشاعری‘‘،اولیں سوانح نگار’’حیاتِ سعدیؒ‘‘، ’’یادگارِ غالؔب‘‘، ’’حیاتِ جاوید‘‘۔اُردُو کے عناصرِ خمسہ کے اہم رکن:​
جن سے ملکر زندگی سے پیار ہوجائے وہ لوگ
آپ نے شاید نہ دیکھے ہوں مگر ایسے بھی ہیں​
ملے ھیں دوستو بیساکھیوں سے غم اتنے
میرے بدن کو سہاروں سے خوف آتا ھے

میں التفات کی خندق سے دور رھتا ھوں
تعلقات کے غاروں سے خوف آتا ھے

(وصی شاہ)

التفات
 

سیما علی

لائبریرین
امؔیر جمع ہیں احباب دردِ دل کہہ لے
۔۔۔۔۔۔۔۔پھرالتفاتِ دلِ دوستاں رہے نہ رہے
پھر
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
پھر یوں ہوا کے ساتھ تیرا چھوڑنا پڑا
ثابت ہوا کے لازم و ملزوم کچھ نہیں

پھر یوں ہوا کہ راستے یکجا نہیں رہے
وہ بھی انا پرست تھا میں بھی انا پرست

ہارون اعجاز@​

یکجا
۔۔۔۔۔
 
آواز ہو طلعت محمود کی ، موسیقی مدن موہن کی اور گیت راجندرکرشن کا ،تو
سمجھ لیجیے صداکاری، موسیقی اور شاعری کا بہترین اور عمدہ ترین تال میل
(کمبی نیشن)آپ کے سامنے ہے :​
پھر وہی شام وہی غم وہی تنہائی ہے
دل کو سمجھانے تری یاد چلی آئی ہے​


آئی
 
آخری تدوین:

سیما علی

لائبریرین
آواز ہو طلعت محمود کی ، موسیقی مدن موہن کی اور گیت راجندرکرشن کا ،تو
سمجھ لیجیے صداکاری، موسیقی اور شاعری کا بہترین اور عمدہ ترین تال میل
(کمبی نیشن)آپ کے سامنے ہے :​
پھر وہی شام وہی غم وہی تنہائی ہے
دل کو سمجھانے تری یاد چلی آئی ہے​


آئی

پھر بادِ بہار آئی، اقبال غزل خواں ہو
غنچہ ہے اگر گُل ہو، گُل ہے تو گلستاں ہو

گلستاں
 
دردِ ۔ سر۔ ہوتا۔ ہے۔ بے ۔رنگ ۔نہ ۔ فریاد۔کریں
بلبلیں۔۔ مجھ ۔۔ سے ۔گلستاں ۔ کا۔ سبق ۔یاد۔۔ کریں

جملۂ مُعْتَرضَہ:
یہ میرانؔیس کی آواز ہے جو آپ نے سنی اور یہ کوئی شاعرانہ تعلّی بھی نہیں بلکہ کچھ یہی مضمون غالب نے الفاظ بدل کر اپنی ایک مشہور غزل دل سے تیری نگاہ جگر تک اُتر گئی میں کہی تھی، ہر بوالہوس نے حسن پرستی شعار کی ،اب آبروئے شیوۂ اہلِ نظر گئی ۔۔۔۔

مجھ
 

سیما علی

لائبریرین
دردِ ۔ سر۔ ہوتا۔ ہے۔ بے ۔رنگ ۔نہ ۔ فریاد۔کریں
بلبلیں۔۔ مجھ ۔۔ سے ۔گلستاں ۔ کا۔ سبق ۔یاد۔۔ کریں

جملۂ مُعْتَرضَہ:
یہ میرانؔیس کی آواز ہے جو آپ نے سنی اور یہ کوئی شاعرانہ تعلّی بھی نہیں بلکہ کچھ یہی مضمون غالب نے الفاظ بدل کر اپنی ایک مشہور غزل دل سے تیری نگاہ جگر تک اُتر گئی میں کہی تھی، ہر بوالہوس نے حسن پرستی شعار کی ،اب آبروئے شیوۂ اہلِ نظر گئی ۔۔۔۔

مجھ
مائل بہ کرم مجھ پر ہو جائیں تو اچھا ہو
مقبول مرے سجدے ہو جائیں تو اچھا ہو
فنا بلند شہری

سجدہ۔۔۔سجدے
 
Top