غزل

صابرہ امین

لائبریرین
محترم محمد خلیل الرحمٰن صاحب,
شکریہ
"قوافی کے دو الفاظ"، "درمیانی حرف ساکن"،" درمیانی حرف کو متحرک" کا مطلب ابھی سمجھ نہیں آرہا ۔ ۔ مگر امید ہے تھوڑے دنوں کے بعد آ جائے گا ۔ ۔ تو پھر کوشش کر لوں گی ۔ ۔ ہمت نسواں، مد د خدا:)
 
محترم محمد خلیل الرحمٰن صاحب,
شکریہ
"قوافی کے دو الفاظ"، "درمیانی حرف ساکن"،" درمیانی حرف کو متحرک" کا مطلب ابھی سمجھ نہیں آرہا ۔ ۔ مگر امید ہے تھوڑے دنوں کے بعد آ جائے گا ۔ ۔ تو پھر کوشش کر لوں گی ۔ ۔ ہمت نسواں، مد د خدا:)
ہم نے تین الفاظ کے ہجے کی بات ہے۔
شَ ہ ر = شَ ہْ رْ۔ جس میں شین پر زبر ہے جبکہ ہ اور ر پر جزم ہے۔
لہر= لَ ہْ رْ۔ جس میں لام پر زبر ہے جبکہ ہ اور ر پر جزم ہے۔
اس کے برعکس سَحَر بمعنی صبح میں س اور ح دونوں پر زبر ہے جبکہ صرف ر پر جزم ہے۔ اس طرح سحر لہر کا ہم قافیہ نہیں ہے۔
 

شکیب

محفلین
اچھی خاصی شاعری ہو رہی تھی تھوک کے حساب سے۔ احباب بھی تعریفوں کے ڈونگرے پچھلے ایک مہینے سے برسا رہے تھے۔ لاعلمی بھی کیا مزہ رکھتی ہے یہ کوئ مجھ سے پوچھے۔ اور اب آگہی کا عذاب بھی گنوا سکتی ہوں۔ دل تو خاصا مطمئن تھا، یہ سب حسب روایت خرد کا کمال ہے کہ جاؤ بڑوں اور استادوں سے رائے لو۔ ۔
اس کے لیے خصوصی مبارکباد قبول کریں، کیونکہ داد کے ڈونگرے کے بعد کم ہی کسی کو یہ توفیق ملتی ہے۔ ہماری نظروں سے آئے روز یہ گزرتے رہتے ہیں، اور ستم یہ کہ کئی ایک تو بالکل تگڑی جان پہچان والے ہیں چنانچہ ان سے کچھ کہا بھی نہیں جا سکتا۔

بہرحال، اب تو چچا جان (الف عین) کی ہدایت کے مطابق ان لوگوں پر دھیان دینا چھوڑ دیا ہے، پھر بھی دل کی کڑھن تو سدا بہار شے ہے۔

ویسے کچھ مضامین اسی سلسلے میں اپنے بلاگ پر ہم نے لکھ رکھے ہیں، شاید آپ کے کام آ سکیں۔ "شاعر نہیں اچھے شاعر بنیے"
 

صابرہ امین

لائبریرین
محترم شکیب صاحب ،
آداب
بہت شکریہ۔ ۔ آپ نے بڑی عرق ریزی سے مضمون لکھا ہے۔ ایک دفعہ پڑھنا کافی نہیں۔ ۔ بہت سی باتیں سمجھ میں آئیں۔ ۔ جزاک اللہ ۔ ۔
سب سے شروع میں ہی غالب کی کھنچائ ہوتی دیکھی تو بہت خوشی ہوئ۔ ۔ (کمینی خوشی) غالب کے دونوں اشعار میرے پسندیدہ ہیں پر اتنے عیبی ہونگے معلوم نہ تھا۔ حسرت موہانی کی بات سے بالکل معلوم نہ ہوا ایطاء خفی کر سکتے ہیں یا نہیں ۔ ۔ کہتے ہیں ایطاء خفی سے بچو پھر کہتے ہیں برا نہ سمجھو ۔ ۔ " لیکن آج کل کے نام نہاد ”شاعروں“ کو یہ بتانا ضروری تھا۔ ۔ ۔ ۔ ۔ " پڑھ کردل کو کچھ دھکا سا لگا ۔ ۔ پتہ نہیں کیوں سنبھل کے بیٹھ گئے ۔ ۔ ہماری بات تھوڑی تھی، زمانے کی تھی ۔ ۔ ہماری غزل کا مطلع عیبی نکلا اور تو اور پکا کافربھی ۔ ۔ شکر ہے آپ نے میری تمام شاعری نہیں دیکھی ورنہ دین شاعری سے خارج ہونے کا فتوی لگا دیتے ۔ ۔ کیا کرتے کہاں جاتے ۔ ۔ ۔ مفتئ اعظم بھی چچا جان ۔ ۔ (ویسے دل کہتا ہے وہ ہمیں بچا لیتے، بھلے انسان معلوم ہوتے ہیں۔)
بحرحال کرم کی امید تو ہر وقت رکھنی چاہیے، اور ہے بھی ۔ ۔ ۔ جب اتنے بڑے بڑے شعرا نے عیوب معلوم ہوتے ہوئے بھی کوئ شعر ضائع نہ کیا تو ہم کیوں کریں ۔ ۔ کسے معلوم کہ ھمارا "کافرانہ" کلام کسی ملک کے قومی گیت کا درجہ پا جائے ۔ ۔ !!!
کڑھنے کا کوئ فائدہ آج تک تو نوع انسانی نے نہیں دیکھا ۔ ۔ کل کوئ نئ تحقیق آ جائے تو کچھ کہا جا سکتا ہے ۔ ۔ کیونکہ آپ نے اتنی مدد کی تو ایک معصوم سا مشورہ ھے کہ "چار دن کی زندگی ہے کوفت سے کیا فائدہ ۔ ۔ ۔ کھا ڈبل روٹی کلرکی کر خوشی سے پھول جا ۔ ۔ "
 
آخری تدوین:

نور وجدان

لائبریرین
محترم عین صاحب
آداب
اشعار کو بچانے کا فریضہ تو اٹھانا ہی پڑے گا کہ یہ بحر، قافیہ اور ردیف کا درد بھی آپ لوگوں کی عطا ہے تو چارہ گری تو کرنی پڑے گی۔ میں میر جیسی سادہ بھی نہیں کہ کسی کے صاحبزادوں سے دوا لوں۔ ۔ ۔ اچھی خاصی شاعری ہو رہی تھی تھوک کے حساب سے۔ احباب بھی تعریفوں کے ڈونگرے پچھلے ایک مہینے سے برسا رہے تھے۔ لاعلمی بھی کیا مزہ رکھتی ہے یہ کوئ مجھ سے پوچھے۔ اور اب آگہی کا عذاب بھی گنوا سکتی ہوں۔ دل تو خاصا مطمئن تھا، یہ سب حسب روایت خرد کا کمال ہے کہ جاؤ بڑوں اور استادوں سے رائے لو۔ ۔ اب حال یہ ہے کہ جیسے ہی کوئ شعر وارد ہونے کی کوشش کرتا ہے قافیہ اور ردیف اسے ڈرانے لگتے ہیں۔ ۔ بحر دانت نکوسے حملہ آور ہوتی ہے ۔ ۔ اور شعر بھاگ جاتا ہے ۔ ۔ کہاں ایک دن میں دس دس بیس بیسا اشعار اور کہاں ایک بھی ہاتھ نہیں آرہا ۔ ۔ فعلن فعولن کا ورد اسے پاس ہی پھٹکنے نہیں دیتا ۔ ۔ مگر عقل تسلی دیتی ہے کہ ایک پختہ شعر بہت سے خام اشعار پر فوقیت رکھتا ہے۔ جانتی ہوں تخلیق کا وقتی درد نعمت اور رحمت کی دائمی خوشیوں کے آگے ہیچ ہے ۔ ۔ سو تیار ہیں ۔ ۔ کتاب بھی مل گئ ہے اور چند یو ٹیوب ویڈیوز بھی ۔ ۔ اور اپ لوگ بھی ھمدرد معلوم ہوتے ۔ ۔ نیا پار لگ ہی جائے گی ۔ ۔ انشا اللہ
یہ تو پر مزاح نثر ہے:)
 
محترم شکیب صاحب ،
آداب
بہت شکریہ۔ ۔ آپ نے بڑی عرق ریزی سے مضمون لکھا ہے۔ ایک دفعہ پڑھنا کافی نہیں۔ ۔ بہت سی باتیں سمجھ میں آئیں۔ ۔ جزاک اللہ ۔ ۔
سب سے شروع میں ہی غالب کی کھنچائ ہوتی دیکھی تو بہت خوشی ہوئ۔ ۔ (کمینی خوشی) غالب کے دونوں اشعار میرے پسندیدہ ہیں پر اتنے عیبی ہونگے معلوم نہ تھا۔ حسرت موہانی کی بات سے بالکل معلوم نہ ہوا ایطاء خفی کر سکتے ہیں یا نہیں ۔ ۔ کہتے ہیں ایطاء خفی سے بچو پھر کہتے ہیں برا نہ سمجھو ۔ ۔ " لیکن آج کل کے نام نہاد ”شاعروں“ کو یہ بتانا ضروری تھا۔ ۔ ۔ ۔ ۔ " پڑھ کردل کو کچھ دھکا سا لگا ۔ ۔ پتہ نہیں کیوں سنبھل کے بیٹھ گئے ۔ ۔ ہماری بات تھوڑی تھی، زمانے کے تھی ۔ ۔ ہماری غزل کا مطلع عیبی نکلا اور تو اور پکا کافربھی ۔ ۔ شکر ہے آپ نے میری تمام شاعری نہیں دیکھی ورنہ دین شاعری سے خارج ہونے کا فتوی لگا دیتے ۔ ۔ کیا کرتے کہاں جاتے ۔ ۔ ۔ مفتئ اعظم بھی چچا جان ۔ ۔ (ویسے دل کہتا ہے وہ ہمیں بچا لیتے، بھلے انسان معلوم ہوتے ہیں۔)
بحرحال کرم کی امید تو ہر وقت رکھنی چاہیے، اور ہے بھی ۔ ۔ ۔ جب اتنے بڑے بڑے شعرا نے عیوب معلوم ہوتے ہوئے بھی کوئ شعر ضائع نہ کیا تو ہم کیوں کریں ۔ ۔ کسے معلوم کے ھمارا "کافرانہ" کلام کسی ملک کے قومی گیت کا درجہ پا جائے ۔ ۔ !!!
کڑھنے کا کوئ فائدہ آج تک تو نوع انسانی نے نہیں دیکھا ۔ ۔ کل کوئ نئ تحقیق آ جائے تو کچھ کہا جا سکتا ہے ۔ ۔ کیونکہ آپ نے اتنی مدد کی تو ایک معصوم سا مشورہ ھے کہ "چار دن کی زندگی ہے کوفت سے کیا فائدہ ۔ ۔ ۔ کھا ڈبل روٹی کلرکی کر خوشی سے پھول جا ۔ ۔ "
خوبصورت نثر
 

صابرہ امین

لائبریرین
"خوبصورت شاعری" ۔ ۔ کان یہ سننے کو بیتاب ہیں ۔ ۔

"خوبصورت نثر" ۔ ۔ دل یہ سن کر بھی جھوم ہی رہا ہے۔ ۔
شکریہ
:dancing::dancing::dancing:
 

الف عین

لائبریرین
بھائی خلیل سے مکمل متفق ہوں، مطلع اور دوسرا شعر بدل دیں، آخری چاروں اشعار تو درست ہو ہی گئے ہیں
 

صابرہ امین

لائبریرین
صبر میں بھی وہی مسئلہ ہے!
دوبارہ شکیب صاحب کا مضمون پڑھا ۔ ۔ ایک دفعہ میں تمام چیزیں یاد رکھنا تھوڑا مشکل لگ رہا ہے۔ ۔ پر کوشش جاری ہے۔

مضمون کے بننے میں جو حصہ ہے سطر کا
سورج کی کرن یوں پتہ دیتی ہے سحر کا

کیا یہ والا ٹھیک ہے؟ میں پھر کوشش کرتی ہوں ۔ ۔ ۔ شکریہ

ویسے ایک بات پو چھنی تھی کہ وصی شاہ اور کئ ایسے ہی شاعروں کا کلام عوام میں کافی مقبول ہے۔ ۔ بکتا بھی ہے اور زبان زد عام بھی ہے ۔ ۔ عوام اتنی باریکیوں کو سمجھتے نہیں یا سمجھنا چاھتے نہیں ۔ ۔ ۔ اب قافیہ اگر سو فیصد درست نہ ھو مگر الفاظ دل میں آگ لگا دیں تو کیا قافیہ کی کچھ کمی بیشی کو معافی مل سکتی ہے ۔ ۔ قافیہ ملانے میں اگر شعر پھیکا سیٹھا ہو جائے تو خود کو ہی اچھا نہی لگتا کسی اور کو کیا لگے گا ۔ ۔ شاعری تو لوگوں کے لیے کی جاتی ہے ۔ ۔ قوائد کے لحاظ سے سو فیصد درست ہونا کیوں ضروری ہے ۔ ۔ اچھا ہونے کا مطلب قوائد کی بنیاد پر کیوں ہے نفس مضمون ثانوی کیوں ہے ۔ ۔
یہ سوالات پہلے کبھی ذھن میں نہیں آئے مگر اب جبکہ قافیہ ملانے کی کوشش کر رہی ہوں تو ایسا لگ رہا ہے کہ جو کہنا چاہتی ھوں وہ تو پس پشت چلا جا رہا ہے اور شعر کچھ سے کچھ ہو گیا ہے ۔ ۔ یعنی بنائ تھی کھیر ھو گیا دلیہ
 

الف عین

لائبریرین
زبردستی کی بات دوسری ہے لیکن کہا تو یہی جائے گا کہ شاعر/شاعرہ کو اردو نہیں آتی! سطر اور سحر دونوں میں وہی مسئلہ ہے، دونوں کے درمیانی حروف پر جزم ہوتی ہے۔
ایسی بات نہیں ہے کہ اچھی شاعری اسی وقت ممکن ہے جب درست اردو استعمال نہ کی جائے! کوشش کریں کہ اردو کے تلفظ پر ہی غور کیا جائے ۔ عوام تو صبر اور شکر، برف، گرم، درد، نرم ان سب کے درمیانی حروف پر فتحہ یعنی زبر لگا دیتے ہیں، جو غلط ہے۔ کوشش یہ کی جائے کہ آپ کا شمار ان جاہلوں میں نہ ہو
 

صابرہ امین

لائبریرین
زبردستی کی بات دوسری ہے لیکن کہا تو یہی جائے گا کہ شاعر/شاعرہ کو اردو نہیں آتی! سطر اور سحر دونوں میں وہی مسئلہ ہے، دونوں کے درمیانی حروف پر جزم ہوتی ہے۔
ایسی بات نہیں ہے کہ اچھی شاعری اسی وقت ممکن ہے جب درست اردو استعمال نہ کی جائے! کوشش کریں کہ اردو کے تلفظ پر ہی غور کیا جائے ۔ عوام تو صبر اور شکر، برف، گرم، درد، نرم ان سب کے درمیانی حروف پر فتحہ یعنی زبر لگا دیتے ہیں، جو غلط ہے۔ کوشش یہ کی جائے کہ آپ کا شمار ان جاہلوں میں نہ ہو
جی بالکل بجا فرمایا ٰآپ نے ۔ ۔ شکریہ :):):)
 

صابرہ امین

لائبریرین
اس کے لیے خصوصی مبارکباد قبول کریں، کیونکہ داد کے ڈونگرے کے بعد کم ہی کسی کو یہ توفیق ملتی ہے۔ ہماری نظروں سے آئے روز یہ گزرتے رہتے ہیں، اور ستم یہ کہ کئی ایک تو بالکل تگڑی جان پہچان والے ہیں چنانچہ ان سے کچھ کہا بھی نہیں جا سکتا۔

بہرحال، اب تو چچا جان (الف عین) کی ہدایت کے مطابق ان لوگوں پر دھیان دینا چھوڑ دیا ہے، پھر بھی دل کی کڑھن تو سدا بہار شے ہے۔

ویسے کچھ مضامین اسی سلسلے میں اپنے بلاگ پر ہم نے لکھ رکھے ہیں، شاید آپ کے کام آ سکیں۔ "شاعر نہیں اچھے شاعر بنیے"

محترم شکیب صاحب
آداب
سمجھ نہیں آتا کہ کس طرح آپ کا شکریہ کروں ۔ آپکا لکھا مضمون محض دو بار ہی پڑھا تھا کہ اندر یہت بڑی تبدیلی آ گئ۔ یہ مضمون تو بلاشبہ کئ کتابوں پر بھاری ہے۔ ابھی جو غزل لکھی تو خودبخود صحیح چیزیں دماغ میں آنے لگیں۔ سوچتی ہوں کہ اب ہر نماز کے بعد وظیفوں کے ساتھ ملا کر پڑھنے لگوں۔ (یہ دماغ کہہ رہا ہے کہ طاق راتوں میں بھی پڑھ لو بہن اچھا رہے گا۔ جلنے والے جلتے رہیں ھمیں کیا پرواہ۔ ایسوں کی کون سنتا ہے۔)

ان اشعار کو نہ تو تقطیع کے اژدہے نے نگلا اور نہ ہی الفاظ اصلاح کی مشین سے شرم سے سرخ ہوئے۔ آپ بتائیے کیا میں بلا وجہ ہی تو خوش فہمی کا شکار تو نہیں ھو رہی۔ اگر یہ خوش فہمی ہو تو بلا تامل خاک میں ملا دیجیے گا ۔ "کہ دانا خاک میں مل کر گل وگلزار ہوتا ہے۔"


تمھارے آنے کا موسم بھی آن ہی پہنچا

اسی خیال کو لے کر یہ دل لہکتا ہے


گھڑی ہی گذری ہےجو وہ یھاں سے گذرا ھے

کہ اسکی خوشبو سےآنگن مرا مہکتا ہے


وہ اجنبی ہے تو پھر کیوں مجھے شناسا لگے

عجیب دل ہے اسے دیکھ کے بہکتا ہے


ارے نہ دیکھو مجھے ایسی گہری نظروں سے

تمہاری چشم سے عارض مرا دہکتا ہے


مجھے رقیب سے شکوہ ہے تو غلط کیا ہے

تمھارے آتے ہی آخر کو کیوں چہکتا ہے
 
آخری تدوین:

شکیب

محفلین
محترم شکیب صاحب
آداب
سمجھ نہیں آتا کہ کس طرح آپ کا شکریہ کروں ۔ آپکا لکھا مضمون محض دو بار ہی پڑھا تھا کہ اندر یہت بڑی تبدیلی آ گئ۔ یہ مضمون تو بلاشبہ کئ کتابوں پر بھاری ہے۔ ابھی جو غزل لکھی تو خودبخود صحیح چیزیں دماغ میں آنے لگیں۔ سوچتی ہوں کہ اب ہر نماز کے بعد وظیفوں کے ساتھ ملا کر پڑھنے لگوں۔ (یہ دماغ کہہ رہا ہے کہ طاق راتوں میں بھی پڑھ لو بہن اچھا رہے گا۔ جلنے والے جلتے رہیں ھمیں کیا پرواہ۔ ایسوں کی کون سنتا ہے۔)

ان اشعار کو نہ تو تقطیع کے اژدہے نے نگلا اور نہ ہی الفاظ اصلاح کی مشین سے شرم سے سرخ ہوئے۔ آپ بتائیے کیا میں بلا وجہ ہی تو خوش فہمی کا شکار تو نہیں ھو رہی۔ اگر یہ خوش فہمی ہو تو بلا تامل خاک میں ملا دیجیے گا ۔ "کہ دانا خاک میں مل کر گل وگلزار ہوتا ہے۔"


تمھارے آنے کا موسم بھی آن ہی پہنچا

اسی خیال کو لے کر یہ دل لہکتا ہے


گھڑی ہی گذری ہےجو وہ یھاں سے گذرا ھے

کہ اسکی خوشبو سےآنگن مرا مہکتا ہے


وہ اجنبی ہے تو پھر کیوں مجھے شناسا لگے

عجیب دل ہے اسے دیکھ کے بہکتا ہے


ارے نہ دیکھو مجھے ایسی گہری نظروں سے

تمہاری چشم سے عارض مرا دہکتا ہے


مجھے رقیب سے شکوہ ہے تو غلط کیا ہے

تمھارے آتے ہی آخر کو کیوں چہکتا ہے
ماشاء اللہ۔ اچھے اشعار ہیں۔ روانی بھی ٹھیک ہے۔
کچھ اکا دکا روانی میں جو گڑبڑ بہت زیادہ کھٹکتی ہیں وہ یہ ہیں، یاد کر لیں۔
گھڑی ہی گذری ہےجو وہ یھاں سے گذرا ھے
۔۔۔ "یہ، وہ، نہ" وغیرہ کو دو حرفی باندھنا ٹھیک نہیں۔
عجیب دل ہے اسے دیکھ کے بہکتا ہے
۔۔۔ "کے" جب بھی مکمل ادا ہو (دو حرفی)، اسے "کر" لکھا کریں۔
تمہاری چشم سے عارض مرا دہکتا ہے
۔۔۔ "چشم" کا استعمال فٹ نہیں بیٹھتا۔

بیانیہ جتنا خوبصورت ہو اتنا اچھا۔ اس کے لیے اساتذہ کا کلام پڑھیے اور خوب پڑھیے۔
کچھ بھرتی کے الفاظ ہیں اور کچھ جگہوں پر یوں احساس ہوتا ہے کہ جو پہلا لفظ/ترکیب ذہن میں آئی وہی لکھ دیا گیا ہے۔ اس میں کوئی برائی نہیں۔ پہلے فی البدیہ لکھیں، لیکن دوسری نظر میں ان میں مزید جتنی خوبیاں پیدا ہو سکتی ہیں کریں۔

پہلے مصرعے زیادہ تر چست ہیں، پسند آئے۔ لکھتے رہیں، نکھار آتا جائے گا ان شاء اللہ۔
 

شکیب

محفلین
دوبارہ شکیب صاحب کا مضمون پڑھا ۔ ۔ ایک دفعہ میں تمام چیزیں یاد رکھنا تھوڑا مشکل لگ رہا ہے۔ ۔ پر کوشش جاری ہے۔

مضمون کے بننے میں جو حصہ ہے سطر کا
سورج کی کرن یوں پتہ دیتی ہے سحر کا

کیا یہ والا ٹھیک ہے؟ میں پھر کوشش کرتی ہوں ۔ ۔ ۔ شکریہ

ویسے ایک بات پو چھنی تھی کہ وصی شاہ اور کئ ایسے ہی شاعروں کا کلام عوام میں کافی مقبول ہے۔ ۔ بکتا بھی ہے اور زبان زد عام بھی ہے ۔ ۔ عوام اتنی باریکیوں کو سمجھتے نہیں یا سمجھنا چاھتے نہیں ۔ ۔ ۔ اب قافیہ اگر سو فیصد درست نہ ھو مگر الفاظ دل میں آگ لگا دیں تو کیا قافیہ کی کچھ کمی بیشی کو معافی مل سکتی ہے ۔ ۔ قافیہ ملانے میں اگر شعر پھیکا سیٹھا ہو جائے تو خود کو ہی اچھا نہی لگتا کسی اور کو کیا لگے گا ۔ ۔ شاعری تو لوگوں کے لیے کی جاتی ہے ۔ ۔ قوائد کے لحاظ سے سو فیصد درست ہونا کیوں ضروری ہے ۔ ۔ اچھا ہونے کا مطلب قوائد کی بنیاد پر کیوں ہے نفس مضمون ثانوی کیوں ہے ۔ ۔
یہ سوالات پہلے کبھی ذھن میں نہیں آئے مگر اب جبکہ قافیہ ملانے کی کوشش کر رہی ہوں تو ایسا لگ رہا ہے کہ جو کہنا چاہتی ھوں وہ تو پس پشت چلا جا رہا ہے اور شعر کچھ سے کچھ ہو گیا ہے ۔ ۔ یعنی بنائ تھی کھیر ھو گیا دلیہ
مذکورہ غلطیاں شاعری کی نہیں، زبان کی ہیں۔ اور زبان کی غلطی اسی کی تشہیر کا سبب بھی بنے گی۔
درست، کہ عوام ان باریکیوں کو نہیں سمجھتی۔
لیکن یہیں تو آپ پر ذمہ داری آتی ہے۔ جو شاعر کہہ دے، وہ عوام کی زبان پر چڑھ جائے گا۔ صحیح ہو یا غلط۔ پھر وہ غلطی شاعر کے لیے ثوابِ جاریہ ہو جائے گی۔
 
Top