محمدظہیر
محفلین
سلفی اہل حدیث تصوف کو غیر اسلامی سمجھتے ہیں اور شاید بعض دیوبندی بھیان بڑے بڑے جید مسلمانوں کے ناموں کے کچھ نمونے بتائیے۔
سلفی اہل حدیث تصوف کو غیر اسلامی سمجھتے ہیں اور شاید بعض دیوبندی بھیان بڑے بڑے جید مسلمانوں کے ناموں کے کچھ نمونے بتائیے۔
مذہبی سطح پر اہلِ حدیث اور اہلِ تشیع کے تمام عالم، کسی کی کتاب دیکھ لیں تصوف پر۔ علمی سطح پر اقبال کے سب سے بڑے شارح پروفیسر یوسف سلیم چشتی کی کتاب "تاریخِ تصوف" (یہ موصوف خود اہلِ نسبت ہیں یعنی سلسلہ چشتیہ کے لیکن تصوف پر تنقید علمی وقعت لیے ہوئے ہے)۔ان بڑے بڑے جید مسلمانوں کے ناموں کے کچھ نمونے بتائیے۔
کیا شیعہ حضرات بھی تصوف کو نہیں مانتے؟ وہ جو "کرامات" کا ذکر کرتے ہیں وہ کس زمرے میں آتے ہیں؟مذہبی سطح پر اہلِ حدیث اور اہلِ تشیع کے تمام عالم، کسی کی کتاب دیکھ لیں تصوف پر۔ علمی سطح پر اقبال کے سب سے بڑے شارح پروفیسر یوسف سلیم چشتی کی کتاب "تاریخِ تصوف" (یہ موصوف خود اہلِ نسبت ہیں یعنی سلسلہ چشتیہ کے لیکن تصوف پر تنقید علمی وقعت لیے ہوئے ہے)۔
اعتراض تو آپ کا بھی جھلک رہا ہے ۔ ۔ ۔ میں تو کچھ نہیں کہونگا کہنے والے کہہ گئے ۔ ۔ ۔کیا شیعہ حضرات بھی تصوف کو نہیں مانتے؟ وہ جو "کرامات" کا ذکر کرتے ہیں وہ کس زمرے میں آتے ہیں؟
میرا خیال ہے لئیق بھائی کو 'جید' علماء یا مسلمان کہنے پر اعتراض ہے
بات تو خیر سیر حاصل ہو چکی راحیل بھائی نے بڑے مدلل انداز میں جواب دیا آپ حسب معمول تیلی لگا کر سائیڈ میں ہو گئے ۔ ۔ ۔ مگر اس کوٹڈ جملے پر اتنا کہونگا کے حضرت عیسٰی کی تعلیمات بھی تو اسلامی تھیں رسول اللہ نے تو اسے سم اپ کیا ہے آکے مسیحی اور اسلامی دراصل ایک ہی کتاب کے(اپنے ٹائم کے حساب سے ) چیپٹر ہیں اسلام تو صراحت کے ساتھکافی مسیحی کانسیپٹ ہے
مجھے کسی سے اعتراض نہیں طالب علم کی حیثیت سے بات کر رہا ہوںاعتراض تو آپ کا بھی جھلک رہا ہے ۔ ۔ ۔ میں تو کچھ نہیں کہونگا کہنے والے کہہ گئے ۔ ۔ ۔
اول الذکر تصوف یا آخر الذکر؟؟؟جی میں نے بھی اسی آخر الذکر "تصوف" کی بات کی تھی، اول الذکر کو تو خیر تصوف کہنا، تصوف اور صوفیوں کی توہین ہی ہے! آپ جید مسلمانوں کی تحریر کردہ کچھ تصوف پر تنقیدی کتابیں دیکھیے گا بات واضح ہو جائے گی۔
ظہیر بھائی سچ کہوں تو میرا اتنا نالج نہیں اس بارے میں معلوم کرکے بتاؤنگا ذاتی حیثیت سے اتنا معلوم ہے لعل شہباز قلندر ، شاہ لطیف ، عبداللہ شاہ غازی، بودے شاہ اور دیگر وغیر اپنا ایک مقام رکھتے ہیں اہل تشیع میں۔۔ ۔مجھے کسی سے اعتراض نہیں طالب علم کی حیثیت سے بات کر رہا ہوں
اکمل بھائی، اہل تشیع تصوف کو مانتے ہیں یا نہیں؟
جی مذہبی و علمی و فکری سطح پر نہیں مانتے یوں کہہ لیں کہ اصولی طور پر نہیں مانتے۔ برصغیر پاک و ہند میں روایاتی اور سماجی سطح پر اہلِ تشیع کچھ برزگوں سے عقیدت ضرور رکھتے ہیں جیسا کہ اوپر زیدی صاحب نے لکھا اور اُن میں سے بھی زیادہ تر بزرگ وہ ہیں جو 'تفضیلی' مشہور ہیںکیا شیعہ حضرات بھی تصوف کو نہیں مانتے؟ وہ جو "کرامات" کا ذکر کرتے ہیں وہ کس زمرے میں آتے ہیں؟
میرا خیال ہے لئیق بھائی کو 'جید' علماء یا مسلمان کہنے پر اعتراض ہے
میرے جملے میں "ذکر" کی نسبت آپ کے جملے سے تھی نہ کہ تصوف کے ادوار سے۔ یعنی آپ کے جملے میں جس تصوف کا ذکر پہلے اور بعد میں ہےاول الذکر تصوف یا آخر الذکر؟؟؟
امام ابنِ تیمیہ علیہ الرحمہ کے مسلمان ہونے اور جید مسلمان ہونے پر تو کسی کو اعتراض نہیں ہوگا لیکن تصوف پر ان کی تحاریر اور کتب خاصی "تنقیدی" ہیں۔میرا خیال ہے لئیق بھائی کو 'جید' علماء یا مسلمان کہنے پر اعتراض ہے
جی ہاں۔۔۔امام ابنِ تیمیہ علیہ الرحمہ کے مسلمان ہونے اور جید مسلمان ہونے پر تو کسی کو اعتراض نہیں ہوگا لیکن تصوف پر ان کی تحاریر اور کتب خاصی "تنقیدی" ہیں۔
یہ افسانہ اتنا مختصر بھی نہیں ہے۔ انہی اذکار و اشغال پر بھی بہت سی داستانیں رقم ہیںجی ہاں۔۔۔
اگر صوفی احکام شریعت سے تجاوز کرے گا تو تنقید لازم ہے۔۔۔
ورنہ تصوف نام ہے احکام شریعت کو اللہ کی محبت سے سرشار ہوکر ادا کرنے کا۔۔۔
اسی محبت الٰہیہ کے حصول کے لیے ذکر و اشغال بتائے جاتے ہیں۔۔۔
بس اتنا سا فسانہ ہے!!!
اذکار وہ جو مسنون ہیں۔۔۔یہ افسانہ اتنا مختصر بھی نہیں ہے۔ انہی اذکار و اشغال پر بھی بہت سی داستانیں رقم ہیں
یا حَیُّ یا قَیُّوماذکار وہ جو مسنون ہیں۔۔۔
اشغال وہ جو شریعت کی حد نہ توڑیں۔۔۔
ان میں کوئی اشکال نہیں۔۔۔
باقی تنقید تو اسلامی احکام پر بھی ہوتی رہی ہے۔۔۔
اصل بات یہ ہے کہ کام کرنے والے کام کر گئے۔۔۔
خود بھی بن گئے اور لاکھوں کو مسلمان بنا گئے۔۔۔
اور باتیں بنانے والوں کے کشکول میں الفاظ کے سکے رہ گئے!!!
جی امام ابن تیمیہ کو تو امام ماننے پر اعتراض کرتے ہیں صوفیاء، انہیں سلفیوں کے سب سے بڑے امام سمجھا جاتا ہےامام ابنِ تیمیہ علیہ الرحمہ کے مسلمان ہونے اور جید مسلمان ہونے پر تو کسی کو اعتراض نہیں ہوگا لیکن تصوف پر ان کی تحاریر اور کتب خاصی "تنقیدی" ہیں۔
سلفی اہل حدیث تصوف کو غیر اسلامی سمجھتے ہیں اور شاید بعض دیوبندی بھی
آپ نے جو بتایا یہ کوئی ڈھکی ہوئی باتیں نہیں ہیں۔ میرا مقصد یہ تھا کہ اقلیتی فرقے کے جید علماء یا جید مسلمان مسلمانوں کی اکثریت کے ترجمان نہیں ہو سکتے۔ یا یوں کہ لیں کہ ان کو اس بات کا حق نہیں ہے یا یوں کہ لیں کہ ان کی رائے کو مسلمانوں کی اکثریت کی رائے نہیں کہا جا سکتامذہبی سطح پر اہلِ حدیث اور اہلِ تشیع کے تمام عالم، کسی کی کتاب دیکھ لیں تصوف پر۔ علمی سطح پر اقبال کے سب سے بڑے شارح پروفیسر یوسف سلیم چشتی کی کتاب "تاریخِ تصوف" (یہ موصوف خود اہلِ نسبت ہیں یعنی سلسلہ چشتیہ کے لیکن تصوف پر تنقید علمی وقعت لیے ہوئے ہے)۔
ایسی بات نہیں مجھے کسی کو بلاوجہ کافر قرار دینے کا نہ شوق ہے نہ حقمیرا خیال ہے لئیق بھائی کو 'جید' علماء یا مسلمان کہنے پر اعتراض ہے
علامہ ابن تیمیہ مسمانوں کی اکثریت کی نمائندگی نہیں کرتے اور نہ ہی اکثر مسلمان عقائد میں علامہ ابن تیمیہ کے پیروکار ہیں۔امام ابنِ تیمیہ علیہ الرحمہ کے مسلمان ہونے اور جید مسلمان ہونے پر تو کسی کو اعتراض نہیں ہوگا لیکن تصوف پر ان کی تحاریر اور کتب خاصی "تنقیدی" ہیں۔
یہ بات آپ کو کہاں سے پتہ چلی؟ابن تیمیہ کا عقیدہ ہے اللہ تعالی آسمان میں اپنے عرش پر مستوی ہے جب کہ دوسروں کا عقیدہ ہے اللہ جگہ کا پابند نہیں وہ ہر جگہ موجود ہے
جگہ کا پابند نہ ہونا اور مکان اور زمان سے پاک ہونا ایک بات نہیں؟یہ بات آپ کو کہاں سے پتہ چلی؟
اہلسنت (صوفیا) کا عقیدہ یہ ہے کہ اللہ تعالی واجب الوجود ہے اور مکان اور زمان سے پاک ہے۔ یہ کہنا کہ اللہ تعالی ہر جگہ موجود ہے مناسب نہیں ۔