زین
لائبریرین
صفحہ نمبر 110
اوسکا قیام نہیں ہوسکتا اور ہر طرحکی درہمی و برہمی واقع ہوجاتی کذب سے نہ تو امور خانہ داری کا انتظام ہوسکتا ہے اور نہ کسی گروہ پر حکومت کیجاسکتی ہے ۔کذب کا شمار بدترین ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ سے ہے لیکن بعض لوگ اس جرم کو ایسا نا چیز و حقیر خیال کرتے ہین کہ وہ اپنے نوکرونکو دروغگوئی کا حکم دیتے ہین اور اپنے اس نا معقول تعلیم سے متعجب نہین ہوتے جب وہ نوکر خود اونھین سے فریب کرتے ہیں۔ اکثر لوگ ایسے جھوٹے خیال اور بے ایمان ہوتے ہین جو اپنی فریب آمیز چالاکی پر لاف زنی کرتے ہین اور اس بات کی بادہ گوئی کرتے ہین کہ وہ اپنے مبہم و مشکوک اقوال سے اپنا اصلی خیال اور اندرونی مطلب نہین ظاہر ہونے دیتے۔ لیکن یہہ طریق اور قاعدہ بھی دغا بازی و بے ایمانی کا ہے ۔ جارج ہربرٹ کا قول ہے کہ اگر چہ صریحی کذب بھی سخت گناہ و ذحصیت ہے لیکن تاہم اس قسم کی مکاری و حیلہ سازی سے اوسمین ذلت و خواری کم ہے ۔ کذب اپنے کو مختلف صورتونمین ظاہر کرتا ہے مثلآ تجاہل عارفانہ فصول گوئی بہانہ بازی اس قسم کا وعدہ کرنا جسکے ایفا کرنے کا خیال بھی نہہو۔ یا سچ کہنے سے ۔۔۔۔ جسکا اظہار ہر حال مین فرض ہے اور وہ لوگ جو کہتے کچھ ہین اور کرتے کچھ ہین اور گواونکا خیال ہے کہ وہ دوسرونکو فریب دیتے ہین لیکن فی الحقیقت وہ خود دھوکا کہاتے ہین۔ اکثر لوگ اسطرح۔۔۔۔۔۔جھوٹ بولتے ہین کہ جو اوصاف اونمین نہین ہین انکا دعوی کرتے ہین۔ لیکن برخلاف اسکے راستباز آدمی نہایت ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ہوتا ہے اور خود اپنی یا اپنے کام کی کبھی شان و شوکت نہین ظاہر کرتا۔ چنانچہ اخیر مرتبہ جب پٹ مرض الموت مین مبتلا ہوا اور اوسکے پاس انگلستان مین ڈیوک آف ولنگٹن کی دلیریونکی ہندوستان سے خبریں پہونچین تو اوسنے کہا کہ جسقدر مین اوسکی جراتونکو سنکر خوش ہوتا ہون اوسیقدر مین انکسار کو پسند
-------------------------------------------------------------
(نوٹ: یہ صفحہ میں نے یہاں بھی پیسٹ کردیا ہے )
اوسکا قیام نہیں ہوسکتا اور ہر طرحکی درہمی و برہمی واقع ہوجاتی کذب سے نہ تو امور خانہ داری کا انتظام ہوسکتا ہے اور نہ کسی گروہ پر حکومت کیجاسکتی ہے ۔کذب کا شمار بدترین ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ سے ہے لیکن بعض لوگ اس جرم کو ایسا نا چیز و حقیر خیال کرتے ہین کہ وہ اپنے نوکرونکو دروغگوئی کا حکم دیتے ہین اور اپنے اس نا معقول تعلیم سے متعجب نہین ہوتے جب وہ نوکر خود اونھین سے فریب کرتے ہیں۔ اکثر لوگ ایسے جھوٹے خیال اور بے ایمان ہوتے ہین جو اپنی فریب آمیز چالاکی پر لاف زنی کرتے ہین اور اس بات کی بادہ گوئی کرتے ہین کہ وہ اپنے مبہم و مشکوک اقوال سے اپنا اصلی خیال اور اندرونی مطلب نہین ظاہر ہونے دیتے۔ لیکن یہہ طریق اور قاعدہ بھی دغا بازی و بے ایمانی کا ہے ۔ جارج ہربرٹ کا قول ہے کہ اگر چہ صریحی کذب بھی سخت گناہ و ذحصیت ہے لیکن تاہم اس قسم کی مکاری و حیلہ سازی سے اوسمین ذلت و خواری کم ہے ۔ کذب اپنے کو مختلف صورتونمین ظاہر کرتا ہے مثلآ تجاہل عارفانہ فصول گوئی بہانہ بازی اس قسم کا وعدہ کرنا جسکے ایفا کرنے کا خیال بھی نہہو۔ یا سچ کہنے سے ۔۔۔۔ جسکا اظہار ہر حال مین فرض ہے اور وہ لوگ جو کہتے کچھ ہین اور کرتے کچھ ہین اور گواونکا خیال ہے کہ وہ دوسرونکو فریب دیتے ہین لیکن فی الحقیقت وہ خود دھوکا کہاتے ہین۔ اکثر لوگ اسطرح۔۔۔۔۔۔جھوٹ بولتے ہین کہ جو اوصاف اونمین نہین ہین انکا دعوی کرتے ہین۔ لیکن برخلاف اسکے راستباز آدمی نہایت ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ہوتا ہے اور خود اپنی یا اپنے کام کی کبھی شان و شوکت نہین ظاہر کرتا۔ چنانچہ اخیر مرتبہ جب پٹ مرض الموت مین مبتلا ہوا اور اوسکے پاس انگلستان مین ڈیوک آف ولنگٹن کی دلیریونکی ہندوستان سے خبریں پہونچین تو اوسنے کہا کہ جسقدر مین اوسکی جراتونکو سنکر خوش ہوتا ہون اوسیقدر مین انکسار کو پسند
-------------------------------------------------------------
(نوٹ: یہ صفحہ میں نے یہاں بھی پیسٹ کردیا ہے )