جاسمن
لائبریرین
ابھی تک کسی بھائی کو مٹی کی "کنالی" یاد نہیں آئی، وہی جس میں دعوتوں میں تین چار افراد کو اکھٹے چاول پیش کیے جاتے تھے۔
یہ میرے پاس ہیں۔
ابھی تک کسی بھائی کو مٹی کی "کنالی" یاد نہیں آئی، وہی جس میں دعوتوں میں تین چار افراد کو اکھٹے چاول پیش کیے جاتے تھے۔
اس میں تو شاید روئی بھری ہوئی ہوتی ہے جیسے کہ رضائی میں لیکن مقدار میں کم ہوتی ہے ۔جب کہ رلی میں تہہ اور استر لگا ہوتا ہے ۔ اور اوپر رنگا رنگ کپڑوں کے ٹکڑوں کی سمیٹری سے کچھ نقوش سجے ہوتے ہیں ۔
ہمارے ہاں ایک رضائی میں اوسطاََ ڈھائی یا تین کلو روئی ہوتی تھی جسے ہر سال پنوایا جاتا تھا ۔اور اب بلینکٹ کا رواج پڑگیا ۔
درانتی کی گولائی اس سے زیادہ نہیں ہوتی؟؟؟
یعنی دھاگے یا تاگے ڈالنا ؟اور نگندے ڈلواتی ہوں۔ اب تو نگندے لفظ بھی سننے کو نہیں ملتا۔
بچپن میں کوئی کوئی تو انہیں کُلھڑی بھی کہتا تھا ۔ کُلھڑیاں ۔ سبیل میں ہوا کرتی تھیں۔کُلیا کا ایک املا کُلھیا بھی ہے ۔ (جمع: کلھیاں ، کلھیوں) ۔
ہم اپنے ایم اے !! کون کون بھئی؟ ویسے اوکاڑہ میں گاؤں کو چَک کہا جاتا ہے۔یہ گاؤں میں میں نے بہت دیکھی ہیں۔ ہم اپنے ایم اے کے دوران اوکاڑہ کے ایک گاؤں میں رہے تھے پورا ایک ماہ۔ وہاں بھی تھیں۔
ہم اپنے ایم اے !! کون کون بھئی؟ ویسے اوکاڑہ میں گاؤں کو چَک کہا جاتا ہے۔
یہ سنی لوہاروں کا اوزار ہے۔ہمارے گھر بھی ہوتی تھی اور سسرال بھی۔
البتہ ایک چیز میں نے اپنے گھر دیکھی لیکن کہیں اور نہیں۔ سسرال یا گاؤں میں اس کا تصور نہیں تھا۔ وہ تھی سنی۔ ن پہ تشدید۔ یہ ہانڈی کو دونوں طرف سے پکڑنے کے کام آتی تھی۔ اور اس کی شکل سروتے سے ملتی جلتی تھی۔
پھونکنی، سنی اور چمٹا۔ یہ تین چیزیں چولہے کے قریب رکھی ہوتی تھیں۔ نیز چولہے پہ لوہے کی ایک چوڑی سی بھی اس وقت رکھ دی جاتی تھی جب چھوٹی ہانڈی استعمال کرنا ہوتی تھی۔
اور شیعہ کیا کرتے ہیں؟یہ سنی لوہاروں کا اوزار ہے۔
وہ علاقے جو انگریزوں نے نہروں کی کھدائی کے وقت ساتھ ساتھ آباد کیے اور مشرقی پنجاب سے لائے ہوئے زمینداروں کو زمینیں یا مربعے الاٹ کیے، ان آبادیوں کو چک کہا اور نمبر بھی دیا۔ہماری پوری جماعت گروہوں کی شکل میں مختلف دیہاتوں میں گئے تھے۔
مجھے ابھی تک چک کہنے کی عادت نہیں پڑ سکی۔ چونکہ میں بچپن سے اردو بولتی رہی ہوں اور پنجابی سنتی رہی ہوں تو کچھ الفاظ صرف اردو کے اور کچھ صرف پنجابی کے عادت میں شامل ہیں۔
اب سسرال چک میں ہے اور سب چک ہی کہتے ہیں لیکن میں ہمیشہ گاؤں کہتی ہوں۔
اور شیعہ کیا کرتے ہیں؟
اسے ٹِفَن کہتے تھے۔بس اب سٹیل کے آگئے۔ پیتل تانبے کے ختم ہوئے۔
کیا اس کا نام اب بدل دیا گیا ہے ؟اسے ٹِفَن کہتے تھے۔
ڈورے ڈالنا بھی کہتے ہیں ۔ لیکن اب اس کے دوسرے معنی زیادہ معروف ہو چکے ہیں ۔یعنی دھاگے یا تاگے ڈالنا ؟
یہ تو آپ بتائیے ۔ میں تو تیس برس سے دور ہوں وطن سے ۔کیا اس کا نام اب بدل دیا گیا ہے ؟
میں اور پر سے شناخت کی جاسکتی ہے البتہ ۔ڈورے ڈالنا بھی کہتے ہیں ۔ لیکن اب اس کے دوسرے معنی زیادہ معروف ہو چکے ہیں ۔
ڈورے ڈالنا بھی کہتے ہیں ۔ لیکن اب اس کے دوسرے معنی زیادہ معروف ہو چکے ہیں ۔
نگندنا لفظ صرف بھری ہوئی رضائی کے لیے ہی استعمال ہوتے سنا ہے۔ یہ عمل عام سوئی سے کچھ بڑی سوئی سے کیا جاتا ہے جسے ہم ''کھندوئی" کہتے ہیں۔ڈورے ڈالنا بھی کہتے ہیں ۔ لیکن اب اس کے دوسرے معنی زیادہ معروف ہو چکے ہیں ۔
میں نے ٹھلیا ہمارے ہاں کبھی استعمال ہوتا نہیں سنا محض پڑھا ہی پڑھا ۔ایک ٹھلیا بھی ہوتا ہے چھوٹا مٹکا ۔