دیئے گئے لفظ پر شاعری - دوسرا دور

اربش علی

محفلین
اگر موجیں ڈبو دیتیں تو کچھ تسکین ہو جاتی
کناروں نے ڈبویا ہے مجھے اس بات کا غم ہے
غم
نگاہ ِیار جسے آشناے راز کرے
وہ اپنی خوبیِ قسمت پہ کیوں نہ ناز کرے

دلوں کو فکرِ دوعالَم سے کر دیا آزاد
ترے جُنوں کا خُدا سلسلہ دراز
کرے

غمِ جہاں سے جسے ہو فراغ کی خواہش
وہ اُن کے دردِ مَحبّت سے ساز باز کرے
(حسرت موہانی)


فراغ
 
یارب !
محرومِ تماشا کو پھر دیدہ ٔ بینا دے۔۔۔۔دیکھا ہے جو کچھ میں نے اوروں کو بھی دکھلادے

یارب !
محرومِ تماشا کو پھر دیدہ ٔ بینا دے۔۔۔۔دیکھا ہے جو کچھ میں نے اوروں کو بھی دکھلادے

اوروں
اوروں کا تھا بیان تو موج صدا رہے
خود عمر بھر اسیر لب مدعا رہے
مثل حباب بحر غم حادثات میں
ہم زیر بار منت آب و ہوا رہے
امجد اسلام امجد
آب
 
نگاہ ِیار جسے آشناے راز کرے
وہ اپنی خوبیِ قسمت پہ کیوں نہ ناز کرے

دلوں کو فکرِ دوعالَم سے کر دیا آزاد
ترے جُنوں کا خُدا سلسلہ دراز
کرے

غمِ جہاں سے جسے ہو فراغ کی خواہش
وہ اُن کے دردِ مَحبّت سے ساز باز کرے
(حسرت موہانی)


فراغ
ہمیں ملا نہ کبھی سوز زندگی سے فراغ
اگر بجھا ہے کہیں دل تو جل اٹھا ہے دماغ
وہی حیات جو نیرنگ خار و گل ہے کبھی
کبھی کھلاےُ تمنا ہے جو نہ دشت نہ باغ
جمیل الدین عالی
دشت
 

اربش علی

محفلین
ہمیں ملا نہ کبھی سوز زندگی سے فراغ
اگر بجھا ہے کہیں دل تو جل اٹھا ہے دماغ
وہی حیات جو نیرنگ خار و گل ہے کبھی
کبھی کھلاےُ تمنا ہے جو نہ دشت نہ باغ
جمیل الدین عالی
دشت
مانعِ دشت نوردی کوئی تدبیر نہیں
ایک چکّر ہے مرے پاؤں میں، زنجیر نہیں

شوق اس دشت میں دوڑائے ہے مجھ کو کہ جہاں
جادہ غیر از نگہِ دیدۂ تصویر نہیں

(غالب)

زنجیر
 

اربش علی

محفلین
اوروں کا تھا بیان تو موج صدا رہے
خود عمر بھر اسیر لب مدعا رہے
مثل حباب بحر غم حادثات میں
ہم زیر بار منت آب و ہوا رہے
امجد اسلام امجد
آب
آج لبِ گُہر فشاں آپ نے وا نہیں کیا
تذکرۂ خجستۂ آب و ہوا نہیں کیا

کیسے کہیں کہ تجھ کو بھی ہم سے ہے واسطہ کوئی
تُو نے تو ہم سے آج تک کوئی گلِہ نہیں کیا

جانے تری "نہیں" کے ساتھ کتنے ہی جبر تھے کہ تھے
میں نے ترے لحاظ میں تیرا کہا نہیں کیا
(جون ایلیا)


وا
 
چُپ کیوں ہیں پرندوں کی صدا کیوں نہیں آتی
سب وا ہیں دریچے تو ہوا کیوں نہیں آتی۔۔۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔شبنم شکیل
میں نے اِس شعر کے دونوں مصرعوں کو اُلٹ پلٹ کردیا ہے۔یعنی مصرعِ اولیٰ کو ثانی کی جگہ لے آیا اور مصرع ثانی کو اولیٰ کے مقام پر۔۔۔۔۔۔۔۔

سب
 

اربش علی

محفلین
چُپ کیوں ہیں پرندوں کی صدا کیوں نہیں آتی
سب وا ہیں دریچے تو ہوا کیوں نہیں آتی۔۔۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔شبنم شکیل
میں نے اِس شعر کے دونوں مصرعوں کو اُلٹ پلٹ کردیا ہے۔یعنی مصرعِ اولیٰ کو ثانی کی جگہ لے آیا اور مصرع ثانی کو اولیٰ کے مقام پر۔۔۔۔۔۔۔۔

سب
جب مرگ پھِرا کر چابک کو یہ بَیل بدن کا ہانکے گا
کوئی ناج سمیٹے گا تیرا، کوئی گون سِیے اور ٹانکے گا
ہو ڈھیر اکیلا جنگل میں تو خاک لحَد کی پھانکے گا
اِس جنگل میں پھر آہ نظیر! اِک تِنکا آن نہ جھانکے گا
سب ٹھاٹھ پڑا رہ جاوے گا جب لاد چلے گا بنجارا

تِنکا
 
جب مرگ پھِرا کر چابک کو یہ بَیل بدن کا ہانکے گا
کوئی ناج سمیٹے گا تیرا، کوئی گون سِیے اور ٹانکے گا
ہو ڈھیر اکیلا جنگل میں تو خاک لحَد کی پھانکے گا
اِس جنگل میں پھر آہ نظیر! اِک تِنکا آن نہ جھانکے گا
سب ٹھاٹھ پڑا رہ جاوے گا جب لاد چلے گا بنجارا

تِنکا
دور ساحل سے کوئی شوخ اشارہ بھی نہیں
ڈوبنے والے کو تنکے کا سہارا بھی نہیں

ساحل
 
چُپ کیوں ہیں پرندوں کی صدا کیوں نہیں آتی
سب وا ہیں دریچے تو ہوا کیوں نہیں آتی۔۔۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔شبنم شکیل
میں نے اِس شعر کے دونوں مصرعوں کو اُلٹ پلٹ کردیا ہے۔یعنی مصرعِ اولیٰ کو ثانی کی جگہ لے آیا اور مصرع ثانی کو اولیٰ کے مقام پر۔۔۔۔۔۔۔۔

سب
سب کو مٹ جانا ہے تقویم فنا کیا دیکھوں
زندگی کیوں نہ تیرا حسن دل آرا دیکھوں
دیکھوں
 
چاہتے گر امن ہوتوسب میں طاقت بانٹ دو
دبتے ہم نے دیکھا ہے طوفان کو طوفان سے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔شکیل احمد خان
عنوان تو اِس مقابلے یا شعرآزمائی کا ’’دئیے گئے لفظ پرشاعری ‘‘ہے اور میں نے دو الفاظ دیدئیے ۔کیوں؟ اس لیے کہ دونوں ننھے مُنے اور چھوٹے چھوٹے ہیں ۔اتنے چھوٹے کہ دو پر ایک کا گمان گزرتا ہے۔چلیں یہ سہولت بھی ہے کہ کسی ایک لفظ پر بھی شعردے سکتے ہیں صرف’’دیکھا ‘‘ پر یا بس’’ ہے‘‘ پہ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔دیکھا ہے زندگی کو اِتنے قریب سے ،چہرے تمام لگنے لگے ہیں عجیب سے ۔۔۔میں نے شاید تمھیں پہلے بھی کہیں دیکھا ہے،اجنبی سی ہو مگر غیر نہیں لگتی ہو۔۔۔۔۔۔آنکھوں میں رہا دل میں اُتر کر نہیں دیکھا،کشتی کے مسافر نے سمندر نہیں دیکھا۔۔۔۔۔۔۔۔۔ہے اِسی میں پیار کی آبرووہ جفاکریں میں وفا کروں،جو وفا بھی کام نہ آسکے تو وہی کہے کہ میں کیا کروں۔۔۔۔۔۔۔۔
دیکھا ہے/دیکھا/ ہے
 

سیما علی

لائبریرین
چاہتے گر امن ہوتوسب میں طاقت بانٹ دو
دبتے ہم نے دیکھا ہے طوفان کو طوفان سے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔شکیل احمد خان
عنوان تو اِس مقابلے یا شعرآزمائی کا ’’دئیے گئے لفظ پرشاعری ‘‘ہے اور میں نے دو الفاظ دیدئیے ۔کیوں؟ اس لیے کہ دونوں ننھے مُنے اور چھوٹے چھوٹے ہیں ۔اتنے چھوٹے کہ دو پر ایک کا گمان گزرتا ہے۔چلیں یہ سہولت بھی ہے کہ کسی ایک لفظ پر بھی شعردے سکتے ہیں صرف’’دیکھا ‘‘ پر یا بس’’ ہے‘‘ پہ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔دیکھا ہے زندگی کو اِتنے قریب سے ،چہرے تمام لگنے لگے ہیں عجیب سے ۔۔۔میں نے شاید تمھیں پہلے بھی کہیں دیکھا ہے،اجنبی سی ہو مگر غیر نہیں لگتی ہو۔۔۔۔۔۔آنکھوں میں رہا دل میں اُتر کر نہیں دیکھا،کشتی کے مسافر نے سمندر نہیں دیکھا۔۔۔۔۔۔۔۔۔ہے اِسی میں پیار کی آبرووہ جفاکریں میں وفا کروں،جو وفا بھی کام نہ آسکے تو وہی کہے کہ میں کیا کروں۔۔۔۔۔۔۔۔
دیکھا ہے/دیکھا/ ہے
مجھے کس نے دیکھا ہے پھر مسکرا کے
میری زندگی کو تماشا بنا کے

تجھے میکدے کی قسم میری ساقی
پلا دے پلا دے نگاہیں ملا کے

اس در کا ارماں ہے بہزادؔ مجھ کو
میں قربان جاؤں درِ مصطفیٰ ﷺکے

بہزاد لکھنوٌُ

قربان


ان کی محفل کا یہ دستور نیا دیکھا ہے
ہیں جو آسودہ کرم ان پہ سوا دیکھا ہے

ڈوبنے والے پہ کیا گزری یہ معلوم نہیں
ایک مجمع سا کنارے پہ لگا دیکھا ہے

مجمع
 

اربش علی

محفلین
عالَم ہے ہُو کا قبرِ سکندر کے آس پاس
مجمع لگا ہوا ہے قلندر کے آس پاس

خوابوں کو عاق کر کے نکالا ہی تھا ابھی
بازار لگ گیا ہے مِرے گھر کے آس پاس

اُبھرا ستارۂ سَحَری، ڈوب بھی گیا
سوتا رہا میں لوحِ مقدّر کے آس پاس


قلندر
 
چاہتے گر امن ہوتوسب میں طاقت بانٹ دو
دبتے ہم نے دیکھا ہے طوفان کو طوفان سے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔شکیل احمد خان
عنوان تو اِس مقابلے یا شعرآزمائی کا ’’دئیے گئے لفظ پرشاعری ‘‘ہے اور میں نے دو الفاظ دیدئیے ۔کیوں؟ اس لیے کہ دونوں ننھے مُنے اور چھوٹے چھوٹے ہیں ۔اتنے چھوٹے کہ دو پر ایک کا گمان گزرتا ہے۔چلیں یہ سہولت بھی ہے کہ کسی ایک لفظ پر بھی شعردے سکتے ہیں صرف’’دیکھا ‘‘ پر یا بس’’ ہے‘‘ پہ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔دیکھا ہے زندگی کو اِتنے قریب سے ،چہرے تمام لگنے لگے ہیں عجیب سے ۔۔۔میں نے شاید تمھیں پہلے بھی کہیں دیکھا ہے،اجنبی سی ہو مگر غیر نہیں لگتی ہو۔۔۔۔۔۔آنکھوں میں رہا دل میں اُتر کر نہیں دیکھا،کشتی کے مسافر نے سمندر نہیں دیکھا۔۔۔۔۔۔۔۔۔ہے اِسی میں پیار کی آبرووہ جفاکریں میں وفا کروں،جو وفا بھی کام نہ آسکے تو وہی کہے کہ میں کیا کروں۔۔۔۔۔۔۔۔
دیکھا ہے/دیکھا/ ہے
تو نے دیکھا ہے کبھی اک نظر شام کے بعد
کتنے چپ چاپ سے لگتے ہیں شجر شام کے بعد
اتنے چپ چاپ کہ رستے بھی رہیں گے لا علم
چھوڑ جائیں گے کس روز نگر شام کے بعد
فرحت عباس شاہ
شجر
 
عالَم ہے ہُو کا قبرِ سکندر کے آس پاس
مجمع لگا ہوا ہے قلندر کے آس پاس

خوابوں کو عاق کر کے نکالا ہی تھا ابھی
بازار لگ گیا ہے مِرے گھر کے آس پاس

اُبھرا ستارۂ سَحَری، ڈوب بھی گیا
سوتا رہا میں لوحِ مقدّر کے آس پاس


قلندر
پانی پانی کر گئی مجھ کو قلندر کی یہ بات
تو جھکا جب غیر کے آگے نہ من تیرا نہ تن
علامہ اقبال
پانی
 
گانا اِسے سمجھ کر خوش ہوں نہ سننے والے
دُکھتے ۔ہوئے دلوں کی ۔فریاد۔ یہ ۔صدا ہے
پرندے کے دُکھی دل کی فریاد کو لوگوں نے گانا کیوں سمجھ لیا؟کیونکہ اُس فریاد میں دل سے اُٹھ کر لبوں پر آتے آتے لَے، رِدم،ترنم، آہنگ اور نغمہ پیدا ہوگیا تھا ۔وہ نغمہ کیاتھا؟۔وہ نغمہ یہ بھی ہوسکتا ہے :’’کسی چمن میں رہو تم بہار بن کے رہو‘‘، اور یوں بھی ہوسکتا ہے :’’خداوندا یہ کیسی آگ سی جلتی ہے سینے میں‘‘یا پھر یہ کہ :’’اُس کے غم کو غمِ ہستی تو میرے دل نہ بنا ‘‘یاپھریہ’’میرے محبوب تجھے یاد کروں یا نہ کروں‘‘کیا یہ ایک پرندے کی فریاد تھی یا ہر پرندے کی پکار ہے ؟یہ ہر ذی نفس، جانداراورزندہ کا تقاضا ہے کہ اُسے باتیں کرنے اورہنسنے بولنے کے لیے اپنی طرح کا کوئی دوسرا چاہیے ۔کیا دنیا میں اِس کا انتظام اور بندوبست ہے؟ بیشک ہے ربِ کریم نے اپنی مخلوقات کو تشنہ، بے آس اور بے سہارا نہیں چھوڑا ۔اُس نے ہر چیز کا جوڑا پیدا کیا ہے لہٰذا جنھیں ہم جانتے ہیں اور جس کی ہمیں خبر نہیں ، سب کا جوڑ موجود ہے ۔رب کی اِس عنایت پر ہمیں کیا کہنا چاہیے ؟ رب کی اِس مہربانی پراُس کی دوسری نعمتوں کی طرح ہمیں شکر ادا کرنا چاہیے اور الحمد للہ رب العالمین کہنا چاہیے۔۔۔۔
خوش
 
آخری تدوین:
Top