سیما علی
لائبریرین
نور!!!!!کبھی کبھی لکھتے ہوئے آنکھ نم ہوجاتی ہے اور آنسو دل میں گرتے ہیں ۔ یہ آنسو جو باطن میں گرتے ہیں ایک آگہی رکھتے ہیں ۔ اس آگہی کو کوئی نام نہیں دیا جاسکتا ہے ۔ اپنے اندر انسان جب جھانکنا شروع کرتا ہے تو اس پر راز عیاں ہوتے ہیں ۔ ایسے راز جو اس کے باطن کو دھندلا کیے ہوتے ہیں ۔ اس کے گناہ ۔۔۔۔۔۔۔۔۔ میرے گناہوں سے بھرپور باطن اور دنیا کا پرنور چہرہ مجھے کائنات کی پہچان کرا گیا ہے ۔ ایک کائنات انسان کے باطن میں ہوتی ہے اور ایک کائنات انسان کے باطن سے پرے ہوتی ہے ۔ اندر کی دنیا بھی تب بنتی ہے جب باہر کی دنیا کی آیتوں سے آیتیں ملاتے نشانیاں حاصل کرتے ہیں ۔
بچپن کی بات ہے جب تین چار سال کی تھی تو سوچا کرتی تھی کہ اللہ تعالیٰ تین گناہوں سے پہلے معاف کر دیتا ہے ۔ابھی میں نے گناہ نہیں کیا ہے اور کبھی گنتی کہ ایک گناہ کیا ہے اور اس گناہ کی معافی مانگ کے سوچا کرتی کہ میرا تو اب کوئی گناہ ہی نہیں ہے ۔۔۔ ایسی سوچ ۔۔۔ایسی امید---ایسی توقع میں نے مالک سے اب کیوں نہ رکھی ! دوستو ! ہم اللہ کو اتنے قریب سے بچپن میں دیکھتے ہیں اور جوانی میں بھُول جاتے ہیں ۔ جب کچھ ماہ گزرے تو سوچا کرتی کہ دو بہن بھائی جو میرے اسکول میں پڑھا کرتے تھے یہ اللہ کے قریب ہیں کیونکہ ان کے چہرے میں معصومیت ہیں جیسے کہ انہوں نے کوئی گناہ کبھی نہیں کیا ۔ تین سال اور گزرے تو قرانِ پاک ختم کرنے کے مراحل میں تھا ۔ تب میں سوچا کرتی تھی کہ اللہ میرے قران مجید پڑھانی والی ''بی بی'' میں ہیں ۔ ان کے چہرے کا نور سوچنے پر مجبور کردیتا تھا کہ اللہ ان کے چہرے سے جھلکتا ہے اور پھر سوچتی کہ ان کی تو ساری زندگی قران پاک پڑھانے میں صرف ہوئی جو کہ ترجمہ ء تفسیر کے ساتھ قران پاک پڑھایا کرتی تھیں ۔ ان کا کھانا پینا ، ان کا چلنا اٹھنا ، بیٹھنا سب ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ قرانی آیات کے ورد اور سمجھانے میں گزر جاتا اور میں سوچا کرتی کہ اگر انہوں نے کوئی گناہ کیے بھی ہوں گے تو ان کے اچھے اعمال کی سبب دُھل گئے ہوں گے ۔۔۔ ہائے ! ایسے لوگ محبت والے ! جن کے چہروں پر نور جھلکتا ہے کیونکہ وہ خود میں نور کا خزینہ لیے ہوئے ہوتے ہیں ۔
اپنے گناہ کا خیال تب آیا جب مجھے سورہ العصر سمجھ آئی ہے ۔ ایسی دل پر لگی کے سب پڑھنا چھوڑ دیا ۔۔۔۔۔۔جو اس کا مفہوم سمجھ جائے وہ کبھی گناہ نہ کرے اور مجھ جیسے خطا کار سیہ کار۔۔۔۔۔۔۔۔جن کے اعمال نامے گناہوں کے پلڑے سے بھاری ہیں تو احساسِ زیاں ہوتا ہے کہ ہائے! ہائے ! میں اگر بچپن میں قران پاک کو ٹھیک سے سمجھتی تو جوانی میں احساس زیاں یوں نہ رُلاتا اور نا ہی میں کوئی گناہ کرتی ۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔ اس سورہ میں تو محبت کا ذکر ہے لوگ اس کو سزا سے تعبیر کریں گے ۔۔۔۔۔۔۔۔۔افسوس ! صد افسوس ! میں ناکامی میں ہوں کہ میں نے لوگوں سے محبت نہیں کی اگر کی ہوتی تو ان کی فکر ہوتی ۔۔۔۔۔۔ میرا عمل ---صرف میری تقدیر نہیں بنائے گا بلکہ میرے اردگرد لوگوں کی آدھی تقدیر کو پلٹ دے گا ۔اگر میں اپنے اچھے عمل سے ، قربانی ایثار سے اور صبر سے دوسروں کے بھلے کا سوچوں ! مگر میں سوچوں تو ۔۔۔۔۔-مجھے اپنی فکر رہی کہ میں نے اپنا اچھا کرنا ہے اس سبب میں نے دوسروں کے لیے گڑھا کھود دیا یا میری مثال ایسی ہے جس میں میرے اپنے میرے پاؤں کی زنجیر ہیں جیسے ایک ماں کے لیے اس کی اولاد پاؤں کی بیٹری بن جاتی ہے اور وہ اس کی خاطر قربانی در قربانی دیے چلی جاتی کہ اگر وہ نہیں ہوگی تو اس کے بچوں کا کیا ہوگا ۔۔۔۔۔۔اس کے بچے تو رل جائیں گے ۔میں نے ایسا نہیں سوچا کہ میں اپنے بہن بھائی ، پڑوسیوں اور رشتہ داروں کی زنجیر رکھتی ہوں ۔۔
ایک تو میں نے کبھی اپنوں کے لیے قربانی کا سوچا نہیں اور سوچا تو احسان جتایا ۔۔۔چلیے اس کو چھوڑیے ! میں تو خود بھی سوئی رہی ہوں جیسے ایک بندہ بیزار ہوتے بستر سے نہیں نکلتا کہ اجالا اس کے لیے آگہی ہے اور یہ اذیت ہے ۔۔۔مجھے آگہی ملتی رہی اور میں اس پر آنکھیں بند کیے سوئی رہی ۔۔۔۔۔۔گھر میں کبھی حادثہ ہوا ۔۔۔۔۔میری عدم جذباتیت ----کوئی شادی ہو--------عدم جذباتیت ----یہ نہیں کہ جذبات نہیں تھے مگر اندر کی دنیا بھری پڑی تھی جذبوں سے اور باہر کے لوگوں کے لیے ایک پتھر تھی ۔۔سب کہتے تھے میں بہت بے حس ہوں اور اندر اندر کڑھتی رہتی تھی کہ میرے اپنے مجھے بے حس کہتے جبکہ ان کے لیے رات کی تنہائی میں آنسو بہاتی ہوں یا آنسو دل پر گرتے ہیں ۔۔۔روح محسوس کرے اور عمل نہ کرے تو بندے کیا کرے ۔۔دل تو کرتا ہوں بہت ملامت کروں خود کو -----مگر کیا ہے کہ میں نے اگر خود کو ملعون کہا تو میرے خالق کو برا لگے گا کہ اس نے مجھے بنایا ہے ۔
اسی سوچ پر میرے اندر آنسو گر رہے ہیں کہ اگر میں سوئی نہ ہوتی تو میں بہت کچھ اچھا کرسکتی تھی یا اچھے کو اور اچھا کرسکتی تھی مگر میں تو سوئی رہی اور اس خواب کی حالت میں سمندر کی گہری لہریں مجھے خود میں سمونے لگیں ۔ ایسا نہ ہو کہ یہ لہریں مجھے غرقابی کی طرف لے جائیں میرے خالق نے مجھے توفیق دی کہ میں جاگ جاؤں ۔ جب میں جاگ گئی تو احساس ہوا میرے اپنے میرے عمل سے بندھے ہوئے اگر ان کے لیے اچھا کروں گی تو تقدیر میری اچھی ہونی ہے ۔ درحقیقت ایک بچہ باپ اور بچی ماں پیدا ہوتی ہے ۔۔۔اس حقیقت کا احساس مجھے اب ہوا ہے کہ میں نے کچھ نہیں کیا ۔
اس ملامت کے احساس کے ساتھ مجھے سورہ العصر یاد آرہی ہے کہ انسان خسارے میں ہے ۔۔۔۔۔۔کیسے ؟؟؟ کبھی کپڑے کو نچوڑو تو اس کا سارا پانی نکل جاتا ہے اور اس کے پاس خشکی رہ جاتی اور ساری ''تری '' نکل جاتی ہے ۔۔اس طرح جیسے ایک درخت کے سارے پتے اور پھول جھڑ جاتے ہیں اور اس کے لیے خزاں کا موسم ابدی ہوجاتا ہے اور اس وقت اگر میں بچپن کی طرح سوچنے لگوں ۔۔۔ خالق دو جہاں --- کردے نا کرم اور مجھے اپنی جناب میں لے لے ! تیری بندی ! تیری حکمت سے جاگتے تیرے احکام بجالانا چاہتی ہے اور خدمت کا جو سبق سورہ العصر میں دیا اس کا مجھے موقع دے دے مالک ! مالک سن لے ! موقع دے دے ! تاکہ میں اپنے اندر کی کائنات جو گناہوں سے آلود ہے ، جو خسارے سے کی حامل ہے ۔۔۔مولا اس کو سدھار لوں ۔۔مجھے احساس ہوگیا ہے گناہوں نے میری روح کی لطافت نچوڑ لی ہے مگر پھر بھی مجھ بے کس و بے بس پر ترا رحم ابر رحمت کی طرح برسا ہے اور مجھے اپنا آپ بھیگتا محسوس ہوتا ہے ۔ مولا کریم ! مجھے بارش طوفان کی طرح لگتی تھی ۔ مجھے بارش سے ڈر لگتا تھا مگر آج ترے کرم کی بارش میں بھیگتے ہوئے میرے سارے اندیشے مٹی مٹی ہوگئے ۔۔۔۔۔۔ مجھے بخش دے اور مجھے عمل کی توفیق دے ۔۔۔۔۔۔میں تیری گناہ گار بندی ہوں ۔۔
پھر احساس ہوا کہ اصل کائنات تو ماں جس نے ساری عمر میرے لیے قربانی دے اور اس طرح جس طرح مالکِ کائنات دیتا ہے ۔مشاہدات ، سوچ اور گمان سے انسانوں میں خدا کو تلاشتے میری سوئی اب اپنی ماں پر اٹکی ہے اور میں نے ان کو بچپن سے بہت چاہا ہے مگر کبھی احساس نہیں کرپائی کہ وہ خالق کا روپ ہیں اور جب مجھے کانٹا چبھا تو مرہم بن گئی میں نافرمان ۔۔۔۔۔ان کی نافرمانی کرتی تو اس طرح خاموشی اختیار کرتی کہ جیسا خالق کرتا ہے اور وہ ہمارا مشاہدہ کرتا ہے کہ ہم کب بدلیں اور ماں بھی یہی مشاہدہ کرتے کرتے تھک جاتی ہے مگرامید نہیں ہارتی کہ اولاد کب بدلے ۔ جناب یعقوب علیہ سلام کو جو مامتا عطا ہوئی اس سبب ان کی بینائی چھن گئی ۔محبت کا وہ احساس اپنی ماں سے عشق میں بدل گیا ہے ۔۔۔۔۔۔۔ماں ہی اصل کائنات ہے
آپ واقعی سراپا نور ہیں،بہت عمدہ ایک ایک لفظ سچائی سے گندھا ہوا دل میں اتر گیا، سچ ہے آگہی بہت اذیت ہے اسکا دکھ صرف وہی سمجھ سکتے ہیں جو اس کرب سے گذرتے ہیں،باقی سب تو یہ سمجھتے ہیں کہ یہ بے حس ہیں جبکہ وہ جس تکلیف سے گذر رہے ہوتے ہیں وہ یا تو وہ خود سمجھتے ہیں یا اُن کے جیسی آگہی رکھنے والے
چادریں سروں سے سِرک کر
مزاروں پہ چڑھنے لگی ہیں
مذہب سے رنجشیں بڑھنے لگی ہیں
محبت کے دھاگے رشتوں کے بجائے
درگاہ کی جالیوں پہ باندھے جاتے ہیں
بھوکے پیٹ کو لوگ دانشوری سمجھاتے ہیں
پھٹے ہوئے رستے سرد خیمے میں
جسم کی حرارت روا ہوتی ہے ۔۔۔۔
یہاں دکھ طبعی
مرگ کا کارن قضا ہوتی ہے
خزاں کو کوئی کچھ نہیں کہتا
پتوں کی مجرم ہوا ہوتی ہے ۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
از ثروت نجیب