محمد وارث

لائبریرین
اسلامی حکومت کی موجودگی میں زکوٰۃ اس حکومت کے حوالے کی جائے گی۔ ابو بکر صدیق نے ان لوگوں کے خلاف جہاد کا اعلان کیا تھا جو زکوٰة ان کے حوالے کرنے سے انکار کر رہے تھے۔
اس جہاد کو عام طور پر حکومتوں کو زکوٰۃ دینے کے لیے دلیل کے طور پر استعمال کیا جاتا ہے اور خود سے زکوۃ دینے کی حوصلہ شکنی کے طور پر۔

لیکن کیا منکرین زکوٰۃ نے کہا تھا کہ ہم مدینے کی حکومت کو زکوۃ نہیں دیں گے بلکہ خود اپنی مرضی سے دیں گے؟ حقیقت یہ ہے کہ انہوں نے سرے ہی سے زکوۃ کا انکار کر دیا تھا کہ ہم نہیں دیں گے، کیونکہ زکوۃ ہی اسلامی عبادات میں واحد چیز ہے جو معاشی اثر رکھتا ہے اور ہر سال رکھتا ہے۔ اس کے علاوہ باقی عبادات کلمہ، نماز، روزہ وغیرہ معاشی اثرات نہیں رکھتے۔ حج کا اثر ہے کسی حد تک لیکن زندگی میں ایک ہی بار صاحب استطاعت پر واجب ہے جب کہ زکوۃ صاحب استطاعت پر ہر سال واجب ہے سو اسی کا معاشی اثر سب سے زیادہ ہے اور اسی معاشی اثر کی وجہ ہی سے یہ انکار اور جہاد تھا نہ کہ مرکزی حکومت کو زکوۃ دینے سے انکار تھا۔
 

الشفاء

لائبریرین
کراچی میں انڈس ہاسپٹل اس کی بہترین مثال ہے...
انہوں نے زکوۃ کے مصارف کے لیے علماء کرام کا ایک بورڈ بنایا ہوا ہے جو حدود شرعی کے لحاظ سے مستحق مریضوں کا زکوۃ کی مد سے علاج معالجہ کرتا ہے!!!
ہم جاننا یہ چاہ رہے تھے کہ کیا کسی ٹرسٹ کو دے دینے سے زکوٰۃ ادا ہو جائے گی۔ اور شرعی اعتبار سے ٹرسٹ کی حیثیت ایک وکیل کی ہے یا فقیر کی؟
 

سید عمران

محفلین
ہم جاننا یہ چاہ رہے تھے کہ کیا کسی ٹرسٹ کو دے دینے سے زکوٰۃ ادا ہو جائے گی۔ اور شرعی اعتبار سے ٹرسٹ کی حیثیت ایک وکیل کی ہے یا فقیر کی؟

اگر ٹرسٹ اس بات کی ذمہ داری لیتا ہے کہ وہ زکوۃ مستحقین تک شرعی حدود کی رعایت رکھتے ہوئے پہنچاتا ہےاور اس کے ہاس ایسا نظام ہے تو دے سکتے ہیں...
اس صورت میں ٹرسٹ کی حیثیت وکیل کی ہوگی جو فقیر تک زکوۃ کی رقم پہنچانے کی ذمہ داری ادا کرے گا!!!
 
screenshot_676.png
 

عرفان سعید

محفلین
میرا تو یہ مشورہ ہے کہ آج ہی سب ذہانت کا امتحان لے لیں تاکہ قابل از موت کے ڈھرکا نہ رہے ۔
محمد وارث یاز محمد تابش صدیقی عرفان سعید
امتحان کی کیا ضرورت ہے عدنان بھائی؟
آپ کی بھابھی نے پنجاب یونیورسٹی سے ایم۔فل کیمیا میں گولڈ میڈل لیا۔ طرہ یہ کہ بیک وقت ایم۔اے انگلش لنگوسٹک میں بھی ٹاپ۔
جاپان میں جاپانی زبان کی کلاس میں سب سے آگے۔
دس سال بعد آج کل فنش زبان سیکھنا شروع کی تو وہاں سرپٹ دوڑے چلی جا رہی ہیں۔
اگر تحقیق سچ ثابت ہو گئی میں تو عمرِ نوح پاؤں گا!
معلوم اب یہ کریں کہ اتنی ذہین خواتین خود کتنا جیتی ہیں؟
 

م حمزہ

محفلین
اس جہاد کو عام طور پر حکومتوں کو زکوٰۃ دینے کے لیے دلیل کے طور پر استعمال کیا جاتا ہے اور خود سے زکوۃ دینے کی حوصلہ شکنی کے طور پر۔

لیکن کیا منکرین زکوٰۃ نے کہا تھا کہ ہم مدینے کی حکومت کو زکوۃ نہیں دیں گے بلکہ خود اپنی مرضی سے دیں گے؟ حقیقت یہ ہے کہ انہوں نے سرے ہی سے زکوۃ کا انکار کر دیا تھا کہ ہم نہیں دیں گے، کیونکہ زکوۃ ہی اسلامی عبادات میں واحد چیز ہے جو معاشی اثر رکھتا ہے اور ہر سال رکھتا ہے۔ اس کے علاوہ باقی عبادات کلمہ، نماز، روزہ وغیرہ معاشی اثرات نہیں رکھتے۔ حج کا اثر ہے کسی حد تک لیکن زندگی میں ایک ہی بار صاحب استطاعت پر واجب ہے جب کہ زکوۃ صاحب استطاعت پر ہر سال واجب ہے سو اسی کا معاشی اثر سب سے زیادہ ہے اور اسی معاشی اثر کی وجہ ہی سے یہ انکار اور جہاد تھا نہ کہ مرکزی حکومت کو زکوۃ دینے سے انکار تھا۔
پہلی بات تو یہ کہ میں نے یہ نہیں کہا تھا کہ خود سے زکوٰۃ دینا جائز نہیں۔ نہ میں نے یہ کہا تھا کہ حکومت کے حوالے کی جائے۔ میرے کہنے کا مطلب تھا کہ انفرادی طور ادا کرنے سے بہتر ہے کہ اسلامی حکومت کے حوالے کی جائے ۔ اس کے کئی وجوہات ہیں جن کو آپ بھی سمجھتے ہونگے۔
مزید یہ کہ قران اس کے بارے میں کیا کہتا ہے۔
1۔ والعاملین علیھا۔
2۔ خذ من اموالھم صدقۃ
3۔ الَّذِيْنَ اِنْ مَّکَّنّٰهُمْ فِیْ الْاَرْضِ اَقَامُوا الصَّلٰوةَ وَ اٰتُوْا الزّکَوٰةَ وَ اَمَرُوا بِالْمَعْرُوْفِ وَ نَهَوَا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ ِﷲِ عَاقِبَةُ الْاَمُوْرِO۔
نمبر 1 پر پہلے بات ہوچکی ہے۔
نمبر 2۔ اس حکم کے اول مخاطب رسولؐ ہیں۔ جو اسلامی ریاست کے سربراہ ہیں۔ پھر یہ کیونکر ممکن ہوسکتا ہے رسولؐ کو حکم دیا جاتا ہے کہ آپ ان سے زکواۃ لیکر ان کے اموال کو پاک کردیں اور وہ لوگوں کو کھلی چھوٹ دیں کہ جہاں جی چاہے زکواۃ کو خرچ کرو، حکومت کا اس سے کوئی سروکار نہیں۔
نمبر 3۔ اب سورہ حج کی یہ آیت ملاحظہ فرمائیں۔
(یہ اہلِ حق) وہ لوگ ہیں کہ اگر ہم انہیں زمین میں اقتدار دے دیں (تو) وہ نماز (کا نظام) قائم کریں اور زکوٰۃ کی ادائیگی (کا انتظام) کریں اور (پورے معاشرے میں نیکی اور) بھلائی کا حکم کریں اور (لوگوں کو) برائی سے روک دیں، اور سب کاموں کا انجام اﷲ ہی کے اختیار میں ہےo

متذکرہ آیہ کریمہ کی رو سے حکومتِ اسلامیہ کے قیام کے چار بنیادی مقاصد بالترتیب درج ذیل ہیں :

  1. اقامت الصّلوٰۃ
  2. ایتائے زکوٰۃ
  3. امر بالمعروف
  4. نہی عن المنکر۔
یہاں واضح طور زکاۃ کا نظام چلانے کی ذمہ داری اسلامی حکومت پر ڈالی گئی ہے ۔

اب آئیے ابو بکر صدیق رضی اللہ عنہ کے جہاد منکرین زکواۃ کے خلاف والے مسئلہ کی طرف۔
ابو بکر صدیق کی خدمت میں مختلف قبیلوں سے کئی وفد محض اِس غرض سے حاضر ہوئے کہ زکوٰۃ معاف کر دی جائے۔ باقی ارکانِ اسلام بیشک ایسے ہی رہیں۔

صحابہ اور خود حضرت عمر ؓ کا یہ مشورہ تھا کہ

لوگوں سے نرمی کی جائے

حضرت ابوبکرؓ نے حضرت عمرؓ کی بات سُن کر فرمایا

عُمر! جاہلیت میں تو تم بڑے جابر تھے کیا اسلام میں آکر کمزور ہو گئے ہو؟ وحی کا سلسلہ ختم ہو چکا۔ میری زندگی میں اس میں کوئی کمی بیشی نہیں ہوسکتی۔ خدا کی قسم! اگر زکوٰۃ میں کسی کے ذمے رسّی کا ایک ٹکڑا بھی نکلا اور اس نے دینے سے انکار کیا تو جہاد کا حکم دے دُوں گا۔
اب سوال یہ اٹھتا ہے کہ :
اگر ان لوگوں کو خود سے زکواۃ ادا کرنی ہوتی تو ابو بکر یعنی حاکم وقت کے پاس کیوں آئے۔ لازماً ان کو پتا تھا کہ وہ اپنی زکواۃ حکومت کے حوالے کرنے کے پابند ہیں۔ اگر ایسا نہ ہوتا تو ان کو وہاں آنے کی ضرورت ہی نہ تھی۔ یہ تو ایسا ہوا کہ کوئی یہ اعلان کرتا پھرے کہ میں سچ نہیں بولوں گا۔ اگر کسی کو جھوٹ بولنا ہے تو خلیفہ کے دربار میں آکر اسکا اعلان کرنے کی ضرورت کیا تھی۔

2 باتیں میں پھر واضح کروں۔ ایک یہ کہ میں یہ سمجھتا ہوں کہ افضل یہی ہے کہ زکواۃ اسلامی حکومت کے حوالے کی جائے ۔ ( نہ کہ حکومت کے).
دوسری یہ کہ انفرادی طور سے(خود سے ) بھی زکواۃ ادا کی جاسکتی ہے۔۔۔



بہرحال ، جتنا میں اس مسئلے کو سمجھا ہوں اتنا لکھ دیا ہے۔ میں کوئی مفتی یا عالم تو ہوں نہیں کہ فتویٰ صادر کردوں ، بس اپنے خیالات کا اظہار کیا ہے۔ واللہ اعلم باالصواب۔
اگر اس کے خلاف کوئی بہتر دلیل مجھے مل جائے تو میں اپنی رائے تبدیل کر سکتا ہوں ۔
اور یہ بالکل بھی ضروری نہیں کہ آپ میری رائے سے جزوی طور بھی اتفاق کریں ۔
اللہ ہمیں صحیح بات سمجھنے اور اسی پر عمل کرنے کی توفیق عطا فرمائے ۔ آمین۔
 

فاخر رضا

محفلین
پہلی بات تو یہ کہ میں نے یہ نہیں کہا تھا کہ خود سے زکوٰۃ دینا جائز نہیں۔ نہ میں نے یہ کہا تھا کہ حکومت کے حوالے کی جائے۔ میرے کہنے کا مطلب تھا کہ انفرادی طور ادا کرنے سے بہتر ہے کہ اسلامی حکومت کے حوالے کی جائے ۔ اس کے کئی وجوہات ہیں جن کو آپ بھی سمجھتے ہونگے۔
مزید یہ کہ قران اس کے بارے میں کیا کہتا ہے۔
1۔ والعاملین علیھا۔
2۔ خذ من اموالھم صدقۃ
3۔ الَّذِيْنَ اِنْ مَّکَّنّٰهُمْ فِیْ الْاَرْضِ اَقَامُوا الصَّلٰوةَ وَ اٰتُوْا الزّکَوٰةَ وَ اَمَرُوا بِالْمَعْرُوْفِ وَ نَهَوَا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ ِﷲِ عَاقِبَةُ الْاَمُوْرِO۔
نمبر 1 پر پہلے بات ہوچکی ہے۔
نمبر 2۔ اس حکم کے اول مخاطب رسولؐ ہیں۔ جو اسلامی ریاست کے سربراہ ہیں۔ پھر یہ کیونکر ممکن ہوسکتا ہے رسولؐ کو حکم دیا جاتا ہے کہ آپ ان سے زکواۃ لیکر ان کے اموال کو پاک کردیں اور وہ لوگوں کو کھلی چھوٹ دیں کہ جہاں جی چاہے زکواۃ کو خرچ کرو، حکومت کا اس سے کوئی سروکار نہیں۔
نمبر 3۔ اب سورہ حج کی یہ آیت ملاحظہ فرمائیں۔
(یہ اہلِ حق) وہ لوگ ہیں کہ اگر ہم انہیں زمین میں اقتدار دے دیں (تو) وہ نماز (کا نظام) قائم کریں اور زکوٰۃ کی ادائیگی (کا انتظام) کریں اور (پورے معاشرے میں نیکی اور) بھلائی کا حکم کریں اور (لوگوں کو) برائی سے روک دیں، اور سب کاموں کا انجام اﷲ ہی کے اختیار میں ہےo

متذکرہ آیہ کریمہ کی رو سے حکومتِ اسلامیہ کے قیام کے چار بنیادی مقاصد بالترتیب درج ذیل ہیں :

  1. اقامت الصّلوٰۃ
  2. ایتائے زکوٰۃ
  3. امر بالمعروف
  4. نہی عن المنکر۔
یہاں واضح طور زکاۃ کا نظام چلانے کی ذمہ داری اسلامی حکومت پر ڈالی گئی ہے ۔

اب آئیے ابو بکر صدیق رضی اللہ عنہ کے جہاد منکرین زکواۃ کے خلاف والے مسئلہ کی طرف۔
ابو بکر صدیق کی خدمت میں مختلف قبیلوں سے کئی وفد محض اِس غرض سے حاضر ہوئے کہ زکوٰۃ معاف کر دی جائے۔ باقی ارکانِ اسلام بیشک ایسے ہی رہیں۔

صحابہ اور خود حضرت عمر ؓ کا یہ مشورہ تھا کہ

لوگوں سے نرمی کی جائے

حضرت ابوبکرؓ نے حضرت عمرؓ کی بات سُن کر فرمایا

عُمر! جاہلیت میں تو تم بڑے جابر تھے کیا اسلام میں آکر کمزور ہو گئے ہو؟ وحی کا سلسلہ ختم ہو چکا۔ میری زندگی میں اس میں کوئی کمی بیشی نہیں ہوسکتی۔ خدا کی قسم! اگر زکوٰۃ میں کسی کے ذمے رسّی کا ایک ٹکڑا بھی نکلا اور اس نے دینے سے انکار کیا تو جہاد کا حکم دے دُوں گا۔
اب سوال یہ اٹھتا ہے کہ :
اگر ان لوگوں کو خود سے زکواۃ ادا کرنی ہوتی تو ابو بکر یعنی حاکم وقت کے پاس کیوں آئے۔ لازماً ان کو پتا تھا کہ وہ اپنی زکواۃ حکومت کے حوالے کرنے کے پابند ہیں۔ اگر ایسا نہ ہوتا تو ان کو وہاں آنے کی ضرورت ہی نہ تھی۔ یہ تو ایسا ہوا کہ کوئی یہ اعلان کرتا پھرے کہ میں سچ نہیں بولوں گا۔ اگر کسی کو جھوٹ بولنا ہے تو خلیفہ کے دربار میں آکر اسکا اعلان کرنے کی ضرورت کیا تھی۔

2 باتیں میں پھر واضح کروں۔ ایک یہ کہ میں یہ سمجھتا ہوں کہ افضل یہی ہے کہ زکواۃ اسلامی حکومت کے حوالے کی جائے ۔ ( نہ کہ حکومت کے).
دوسری یہ کہ انفرادی طور سے(خود سے ) بھی زکواۃ ادا کی جاسکتی ہے۔۔۔



بہرحال ، جتنا میں اس مسئلے کو سمجھا ہوں اتنا لکھ دیا ہے۔ میں کوئی مفتی یا عالم تو ہوں نہیں کہ فتویٰ صادر کردوں ، بس اپنے خیالات کا اظہار کیا ہے۔ واللہ اعلم باالصواب۔
اگر اس کے خلاف کوئی بہتر دلیل مجھے مل جائے تو میں اپنی رائے تبدیل کر سکتا ہوں ۔
اور یہ بالکل بھی ضروری نہیں کہ آپ میری رائے سے جزوی طور بھی اتفاق کریں ۔
اللہ ہمیں صحیح بات سمجھنے اور اسی پر عمل کرنے کی توفیق عطا فرمائے ۔ آمین۔
مسیلمہ کو نبی کریم نے خود کذاب کہا تھا جب اسنے اپنے آپ کو نبوت میں شریک قرار دیکر فتنہ شروع کیا تھا
 
Top